tasle Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du ønsker å programmere databaseapplikasjoner for MySQL, kan jeg anbefale Zeoslib fra http://sourceforge.net/projects/zeoslib. Zeoslib inneholder alle komponenter som er nødvendig for at MySQL skal oppføre seg som hvilken som helst database i Delphi - og du slipper kompliserte spørringer Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 det er litt problematisk å forstå hvordan jeg skal bruke det eller inkludere det i delphi. tilsynelatende så fant jeg ikke noen uniter som kunne legges inn. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hvilken versjon av Delphi bruker du? Hvis det er gratisvesjonen, så tror jeg den ikke har mulighet for å installere 3. parts programvare (komponenter). Åpne mappa for dokumentasjon og les bl.a. installation.pdf, der står det beskrevet. Lykke til! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 jeg bruker turbo delphi men vurder å bruke lazarus. har laste den ned men ikke tatt den skikkelig bruk enda. jeg fikk i hvertfall til å installer noen komponenter i turbo delphi , men ikke til å lage egne Lenke til kommentar
tasle Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Turbo Delphi er jeg ikke så sikker på vil ha eksterne komponenter, det må du bare sjekke først. Men Lazarus er visstnok oppført på lista der ZeosDBO kan installeres. Du kan for sikkerhets skyld sjekke dette med SourceForge sin nettside for ZeosLib/DBO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå