Pixl. Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har sett litt på diverse biler i det siste og har sett for meg denne bilen som ettt bra kjøp. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16680399 ble lagt ut i går, nettop senket fra 80 lapper ned til 50. skal vøre i bra stand o.l bra alternativ som førstegangsbil dette her ikkke sant? OG: siden det har 200 HK hva må jeg egentlig betale ekstra kontra f.eks en opel astra men 90 hk? vet det er dyrere forsikring men det skiller bare med 3000-4000, Takk Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 9000 er ihvertfall meget gode å kjøre! Det negative må nok være drivstofforbuket. Du klarer nok ikke kjøre under litern, på blandet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, 9000 er gode biler å kjøre. Jeg vet ikke så mye om 3-literen, siden den er relativt sjelden her til lands (det er nok snakk om en USA-import, det der), så den skal jeg ikke uttale meg så mye om. Men jeg tviler på at den er noe snillere på bensinen enn de mindre motorene, så regne med literen, pluss pluss. Sjekk i hvert fall nedkant av dørene for rust. Haugevis med 9000-guruer kan du finne på forum.saabturboclub.net, forresten. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg hørte med en bekjent av meg (saab-mekaniker) og han sa at disse 3 literne visstnok bruker mindre enn 2-literne til saab (på snill kjøring naturligvis). Ca 0,7-0,8 på langkjøring sa han. så da er den ikke fullt så gæren som jeg først antok, beklager feilinfo. Jeg vil tro den der er en ekte, norsk bil, speedoet er jo i km/t. om den skulle vise seg å være importbil, bør uansett ikke dette vise seg å være negativt. Er en veldig sjelden bil den der, så du får ta godt vare på den om du kjøper den. Veldig få av de med 3-liter, for de lå høyere i pris enn 2.3 turboene med 200hk, så flesteparten valgte dermed 2.3-litern istedet. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er i Saab-modus selv, og kan bekrefte at bilen er ny i Norge. (legg inn regnummer på mekonomen, så ser du om det er import eller ikke) KJØP! Dette er en schwær bil, og med 3litern har du ikke problemer med NOE. (er selvsagt ingen sportsbil...) 9000 er forøvrig bygget på samme plattform som Lancia Thema og Fiat Chroma (?), og er vel den av modellene det er flest igjen av i dag, hvertfall i norden. Stemmer det med bare 167k km på en 95-modell, forresten? Sjekk tidligere eiere. Forsikringsmessig vil jeg ikke tro den kommer altfor gæernt ut, faktisk. Sjekk før du kjøper, avhenger selvsagt av alder og bonus og sånt. Vurder uansett om du egentlig vil ha automat, dette kan oppleves som litt begrensende - særlig for ferske sjåfører. Du vil egentlig ikke ha automat, vil du vel? Du har mest lyst på BMW, eller Audi, sant? Saab er jo en gubbebil, kjedelige greier. Svensk er den også. Boooooring.... Driftsikker og greier, men kjeeeedelig. Skinninteriør er jo bare prakk med vedlikehold og sånn. Forhjulsdrift? Kan ikke breisladde engang. Hengerfeste? Skal vel ikke drasse rundt på en helsikes henger vel? Bygger jo ikke hytte, for søren! BMW, heller. Eller Audi. Eller til og med MB. Se litt på BMW i stedet du. (fankern, jeg fikk lyst på denne selv!) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, ser det nå, at det er en norsk bil. Blingset i sted. Jeg ser heller ikke noen grunn til å ikke gå for bilen, prisen virker veldig bra, utstyrsnivået, motoren og km-stand tatt i betraktning. Eneste nedturen er at det er sedan-utgaven, som ikke ser ut i måneskinn bakfra. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tumbleweed: Fiat Croma uten h, ellers riktig. Tror faktisk både for- og bakdører passer om hverandre på Croma/Thema/9000. At det er flest 9000 igjen i Norden kan ha en sammenheng med salgstallene, jeg tror nok det ble solgt suverent flest 9000. Pixl: om du skal ta vare på bilen; kjøp! Morsomt og annerledes valg av bil. Skal du derimot hore den opp med all verdens plastikk, neonlys og billig Netthandelen-stereo tar jeg med meg en gjeng fra Saab-forumet og kommer å gir deg pisk på pungen med en flisete wire :!: Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 epifant: Hahaha, ja det gjør vi! Cromaene var vel også kjent for å være notoriske rustholker? Kjenner noen som hadde en Croma for mange, mange år siden. Husker jeg likte den bilen, og jeg var vel 5-6 år på den tiden. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Grom bil. Kjøp! Og sett på noen brede 16" felger ala. Compomotive CX/BBS RS og godt med gummi. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 tipper den drar litt bensin hviss du skal ligge å dra den opp i 180-200 km/h og bikjøring siden det er en 3.0 den bilen der er god for opp mot 250 km/h men du burde dra å se på biln først, om det er noe rust og slikt Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Dispersal From Their Seats to 100 km/h, s 8 Top Speed, km/h 230 Average Notional Fuel Consumption l/100 km. 9.3 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 mamma har en saab 9000 cse sportsutgave med 170 hk og turbo 2.0 det er originalt i den bilen. du drar den lett opp i 230 med den. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jepp, men det stopper også ved 230, pga. utvekslinga. Hvis trelitern har samme utveksling, så vil den også stoppe ved 230, selv om den har 40 hester ekstra Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 husker ikke helt men står vell 240 på spedometeret. har foresten selv en saab 900o cs med originale 131 hk 1.8 liters motor. husker ikke helt om det er 92 eller 93 modell. men tror det er 93 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Kjør på, før jeg ringer han .. haha nei da! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 husker ikke helt men står vell 240 på spedometeret. har foresten selv en saab 900o cs med originale 131 hk 1.8 liters motor. husker ikke helt om det er 92 eller 93 modell. men tror det er 93 Minste motor i 9000 er 2-literen med 131 hester. Har aldri blitt levert med 1,8 eller andre sylindervolum enn 2,0; 2,3 og 3,0 liter. Jeg har også en (1994-modell) CS, 2.0i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå