cnon Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen som har noen morsomme/skremmende historier å fortelle om disse menneskene, eller om religiøse forkynnere generelt? Jeg snakker om alt fra eksentriske handlinger til dumme kommentarer. Jeg har ikke vært så aktiv på RFL så jeg vet ikke om dette har blitt gjort tidligere. Jeg prøvde å søke men jeg fant ikke noe. Hvis det allerede har blitt gjort så bare "merge" med den tråden det er snakk om. Selv har jeg ikke så veldig mye å fortelle. Men en gang når jeg var liten kunne vi plutselig se Jehovas vitner stå oppe i veikrysset og fordele ruter/hus, så kom et par av dem gående mot huset vårt, og min mor - som jeg mener overreagerte sterkt i denne situasjonen - løp gjennom hele huset og låste alle dørene og slukket alle lysene og tok meg og brødrene mine i hendene og vi gjemte oss på loftet. Slik ble vi sittende mens vi hørte den lave pratingen fra utsiden og bankingen på døren. Det føltes som en scene tatt rett ut fra en holocaust-film. Jeg husker moren til en barndomsvenn av meg en gang fortalte om da hun fikk besøk av Jehovas vitner som liten jente, og det var hun alene som åpnet døren. De hadde kort sagt fortalt henne at hvis hun ikke trodde på Gud så ville det komme en buss og plukke henne opp og kjøre til helvete. Hun ble naturligvis livredd. Som sagt, så har jeg ikke så mye å fortelle. Men jeg er spent på å få høre fra dere. Det må da være en del forbløffende historier der ute angående dette trossamfunnet. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg fikk noen forkynnere på døren når jeg var alene hjemme en dag i en alder av 10-11 år. Tror det var Jehovas vitne folk. Da jeg åpnet skjønte jeg fort hva det var, og allerede i den alderen var jeg ganske sterk i min overbevisning at religion ikke er en god ting. Jeg valgte å fortelle de med en gang at jeg ikke var troende og aldri kommer til å bli det heller. Dette førte til at de ble aggresive faktisk, og begynte å skrike om at jeg skulle brenne, og oppleve evig lidelse. Vet ikke om det er særlig nestekjærligt jeg? I tillegg til å oppføre seg sånn mot et barn er ganske drøyt.. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 jehovas vitner (merk "liten" -j-) skal og må tørkes vekk fra planeten. Dette er en fanatisk sekt som er like samfunnsnyttig som fanatisk muslimske selvmordsbombere. Men de har sluttet å plage meg. De to gangene de har vært på døren min (i voksen alder) for å fortelle meg "sannheten", så fortalte jeg bare at jeg trodde på dette før og har heldigvis blitt opplyst et annet sted. Jeg spurte så om jeg skulle hjelpe dem også ut av fortapelsen og lede dem veien til Odin og Tor. Reaksjonene deres er/var ubetalelig. Som de fleste (alle) vet, dersom du er ex-jehova, så er du jo ikke-eksisterende og dermed ubehjelpelig fordømt til å leve minst 4 evigheter i Helvete.. Den ene, som jeg klarte å holde igjen etpar ekstra sekunder, spurte jeg om ikke hennes (ja selvfølgelig, halvgammel kjerring) syn var vel fordømmende. Tross alt befalte jo Jesus "La alle barna komme til meg". Svaret? Joda, Jesus var ingen god kristen. Neivel, sa jeg, han var jo, såvidt meg bekjent etter Skriften, Guds Enbårne Sønn.. (Joh, 3.16). Jada, jeg har også 3-4 enveisbilletter på "Highway to Hell", som AC/DC synger så fengende flott.. Min kone er russisk, og de kom en gang på døren da jeg var borte. Hun forsto jo tidlig (med én gang, siden de klistret vakttårnet i øynene på henne) hvem dette var og snakket utelukkende russisk til dem. De prøvde med etpartre besvergelser for å "omvende" henne først til norsk, for deretter å kunne bearbeide henne videre. Vel, min kones syn på jehovas vitne ville fått selv Gammel-Erik til å rødme.. Hmm, nesten som jeg "savner" dem.. En annen morsom historie var for leeeenge siden, jeg var vel 10-12 år og forkynnere fra "Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. aka mormonere. De (de er alltid to) ringte på døren. Pappa åpnet kjøkkenvinduet (som ga fri utsikt til inngangsdøren) og spurte hva de ville. Joda, de ville forkynne "Den Eneste Ekte Skriften". Pappa spør: "Er det ikke dere som tillater fler koner?" Svar: "Ja, vår Skrift fornekter ikke en Mann å ta seg flere koner. Men pga lovgivningen (i Norge) vil vi ikke kunne praktisere dette. Pappa: "Da er jeg ikke interessert". Så lukker han vinduet og går. Forkynnerne fra "Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige" blir stående et halvminutt på trappen før de forstår at det antakeligvis etter overveiende sannsynlighet ikke vil bli noen omvendte disipler fra dette huset, hvorpå de lusker seg over til naboen. (Hos naboen skulle jeg likt å se "mottakelsen", da dette var strengt religiøse metodister). Min tro idag? Vel, filosofi er vel mer riktig. "Det er bedre å sitte ute på høylasset og tenke på Gud, enn å sitte i Kirken og tenke på høylasset som blir vått ute i regnet". Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Dette er noen år siden, var vell kanskje 15-16 år gammel. Det banker på døren, jeg åpner og der står det 3-4 møkk deilige damer! Jeg var overlykkelig, rett og slett. Jeg bodde på landet, og man hadde flaks bare man så ei halv fin dame iløpet av en hel dag. De var fra en eller annen menighet, de hadde flygeblader, jeg tok imot to av hver, jeg pratet lenge med de, men husker ikke engang hvilken menighet de kom fra. De var jo så fine å se på! Endret 16. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jehovas vitner ja... Har jobbet sammen med to som du trygt kan si ikke imponerte meg noe serlig... Begge løy så det rant av dem for å slippe å stå til ansvar for ting de hadde gjort og var ikke så nøye med å peke på andre for å stå i bedre lys selv... Den ene av dem stjal som en ravn, det vi si han knabbet ting som var ALLE til gode, og ikke direkte av folk... Dette gjorde han flere ganger, som foreksempel å ta med seg jule gratialet til en hel avdeling hjem i den tro at ALLE de innpakkede konfekt eskene var til ham osv osv Har hatt de et par ganger på døren og den første gangen var jeg dum nok til å tro at jeg kunne forklare dem hva evolusjon var og hvorfor jeg aksepterte den naturlige versonen fremfor religiøst vissvass, men der gikk jeg skoene av meg gitt, for begge to sto bare å stirret på meg som om jeg hadde detalj forklart hvordan en lager en atom bombe så halvveis i forklaringen ga jeg opp. Den andre gangen de var på døren fortalte jeg dem på en pen og pyntelig måte at de kunne gi opp besøkene og når de lurte på hvorfor de ikke skulle komme igjen begynte jeg å bable om evolusjon akkurat som de bablet om guds søppelet sitt og fikk den reaksjonen jeg hadde håpet på, de tok to skritt bakover som om jeg skulle være satan personlig i forkledning, mumlet noe som til nød kunne passere som hadet og strøk med hastige skritt ut av gården og siden har jeg ikke sett dem... Makan til ignorante mennesker!! Ellers så fortalte ofte min bestefar, som bodde i Oslo etter han ble pensonert, at han regelrett hadde rumpekjørt de mest nesevise av JV'ene ut av oppgangen i blokka der han bodde med et godt tak i nakke og buksebak. De var så frekke at de satte benet innenfor døren når han lukket den igjen og slikt byr du ikke en som har undervist i religion i 40 år og som kan bibelen så og si ordrett, så de fikk en reaksjon de neppe hadde ventet av gammer'n! Det var titt og ofte at han satte fast JV'ene i sin egen bibel (Bestefar var, til tross for å ha undervist i religiøst vissvass så mange år, IKKE religiøs, muligens derfor......?) Men er det ikke slik i JV at til mer penger du tjener, (de betaler 10% av lønna tror jeg) til nærmere alteret får du sitte? Vet at de selv nekter på dette, men i følge min søsters venninne, som har gått ut av JV, var det ihvertfall slik.... En sekt av ignorante idioter som på grunn av skrivefeil, komma feil eller trykk på feil stavelse har brutt med resten av hopen.... Er det noe rart at det er 35000 "grener" av en og samme tro sier jeg Endret 16. mars 2009 av RWS Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For noen år siden... To godt voksne damer banket på døra inn til hybelen min (bodde i blokk). De ville snakke litt om JV og om tro. Jeg tenkte umiddelbart hvordan jeg skulle få dem bort, men prøvde likevel å være høflig. Men det ble vanskelig å holde maska når en av dem foreslo en verdensregjering ledet av Gud som en løsning på problemet med internasjonal terrorisme. De må ha vært mindre erfarne og/eller mindre ekstreme og/eller mindre språkmektige, for de hadde ikke noen argumenter mot min agnostiske posisjon. Riktignok: Jeg formulerte meg som om jeg var åpen for muligheten om akkurat deres Guds ekistens også (tenkte jeg kunne bli kvitt dem raskere slik). Og det er jo sant, hvis "åpen for" betyr "du aner ikke hvor sterkt jeg betviler det, hvor ufattelig usannsynlig jeg mener det er". Jeg klarte å si nei når de spurte om de kunne komme tilbake en annen gang, og såvidt jeg vet er dette blitt respektert. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg har oppfunnet en anti JV spray, viss du sprayer den på noen JV folk smelter dem, desverre har aldri noen JV kommet på døra mi. De ga meg på gata en sånn lapp som forklarte at satan styrte hele verden, og gjorde alle de onde tingene som finans krise og krig og terrorisme Lenke til kommentar
Catus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 fikk noen på døra. sa jeg var Katolikk det var nok.. vi er uten for håpet Lenke til kommentar
Teh) Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg er ett innfødt jehovas vitne, men jeg er ikke døpt (valgt å ta ett standpunkt). hehe, må jo bare ta disse historiene med ett smil Bare så det er sagt, sånn oppførsel som dette går imot alt vi lærer, vi tror ikke engang på ett helvette. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hahaha, ler som bare det her Morsomme historier. Har dessverre ikke fått gleden av å få de på døren. Kan vel planlegge noe bra å si til de i mellomtiden Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg er ett innfødt jehovas vitne, men jeg er ikke døpt (valgt å ta ett standpunkt). hehe, må jo bare ta disse historiene med ett smil Bare så det er sagt, sånn oppførsel som dette går imot alt vi lærer, vi tror ikke engang på ett helvette. Synes det er rart at man da omtrent skriker til folk at man skal brenne i helvete og at satan er ditt og datt og her og der Så han som nevnte bestefaren sin, og tenkte med engang på min egen Bestefar. Han har vokst opp i et strengt religiøst hjem og kan hele bibelen utenat, og han har fått 2 besøk av JV, og begge gangene har folka gått slukøret ut etter å ha blitt slått på hjemmebane. Når alt kommer til alt så har dem ikke peiling, og de lyver så det renner av dem. Når de klarer å tape en diskusjon på sitt eget religiøse grunnlag, er det noe feil med heile greiene. Endret 16. mars 2009 av Hans-O Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg håper på å få noen JV-er på døra snart :!: Jeg har oppfunnet en anti JV spray, viss du sprayer den på noen JV folk smelter dem, desverre har aldri noen JV kommet på døra mi. Hva er det i den? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg håper på å få noen JV-er på døra snart :!: Jeg har oppfunnet en anti JV spray, viss du sprayer den på noen JV folk smelter dem, desverre har aldri noen JV kommet på døra mi. Hva er det i den? Ren sanhet Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva er det som går og går og alltid kommert til døra? Jehovas Vitne! Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hahaha, ler som bare det her Morsomme historier.Har dessverre ikke fått gleden av å få de på døren. Kan vel planlegge noe bra å si til de i mellomtiden Det skal jeg også! Forslag? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 bobbelt løpet hagle ladet med salt Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) bobbelt løpet hagle ladet med salt Hvorfor ikke være imøtekommende og be de inne på kaker og kaffe?...med epicac Eksempel hvordan epicac fungerer finner du her: http://www.youtube.com/watch?v=DfY-dRKWcCs Bare pass på å tvinge de til å vaske etter seg før de drar Endret 16. mars 2009 av analkløe Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Min måte fører til mindre søl, et par skudd i rompa på dem og de stikker, ikke noe søl og veldig gøy Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 En kan jo stille (halv)naken og be dem joine orgien som dere skal begynne på Det er iallefal hva en av forumbrukerne her hevder. Samt etpar andre fiffige metoder Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Av de kristne jeg har diskutert religion med så tror jeg at det er Jehovas Vitner jeg liker best, de er veldig aksepterende på det at jeg ikke har noen religion og syntes egentlig diskusjonene er ganske fine. Edit: jo forresten, de plukker litt her og litt der. tenkte ikke helt igjennom hva jeg skrev når jeg sa det. Etit2: Men har inntrykk av at de følger bibelen til en større grad enn Kristne generelt. Endret 16. mars 2009 av Sempercogitare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg