Gå til innhold

to OS, nødvendig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå installert XP Pro 64 på min pc. Vil jeg slite i fremtidig å få programmer til å fungere på 64 bit?

 

Hvis ja, bør jeg installere XP 32 bit på en annen partisjon?

 

Dropp 32 bit helt, gå fullt for 64 bits;) er utrolig få programmer jeg har sett som ikke kjører på 64 bit lenger, deter i såfall bare blant de aller eldste, har kjørt 64bits windows i snart 3 år, og har ikke vært borti mer enn 4-5 programmer som ikke fungerer:)

Endret av Utking
Lenke til kommentar

hmm, må nesten ta og lese mer om Linux da, for å finne ut om jeg ville teste det. :)

 

Men bare for å si det: 64 bits Windows er så mye kjappere at det er helt utrolig. :) Kunne ikke vært mer fornøyd, opplevde kun 1 problem og det var at bootingen hengte seg ved "Setup is starting Windows". Tok vekk 2 ram brikker og lot kun 1 harddisk være tilkoblet. Så startet det og alt etter det gikk smooth. :woot:

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
hmm, må nesten ta og lese mer om Linux da, for å finne ut om jeg ville teste det. :)

Dersom du er interessert i det så er det aller enkleste å sette det opp i en virtuell maskin, for eksempel i Virtualbox. Da kan du kjøre det samtidig som du kjører Windows.

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

 

Blir jo ikke det samme som en fullverdig install på pcen, men det kan være greit å starte med. Er det noe du lurer på, så kan du spørre på GNU/Linux delen av forumet, somoftest meget bra støtte der. men husk at det aller meste nok har blitt tatt opp før, og at svaret derfor ofte finnes derute på nettet eller i tidligere tråder ;)

Lenke til kommentar

takk for tipset. ;)

 

Ja jeg vet hvor irriterende det kan være når folk spør det samme hele tiden... Tar og søker litt, er sikkert en guide der ute som heter: "Why linux?" Men det får vente til i morgen. :)

 

For dere som tviler: Skaff dere 64 bits XP med en gang. :yes:

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...