Gå til innhold

BK: Bilde av marked i B&W

CFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh.. Helt ærlig syns jeg ikke noe om dette heller.

Det som jeg føler mangler, og håper du skjønner at dette bare er min mening og ikke nødvendigvis representerer flertallet eller er en fasit :sleep: ... Uansett, for å komme til poenget; jeg syns disse bildene mangler noe interessant, noe utenom det vanlige eller bare en helhetlig komposisjon evt en artig situasjon.

Som det fremstår nå føler jeg bare at det er et helt vanlig kjedelig ferie-turistbilde som vi alle har hundretalls av inne på våre PC/Mac`er. Eller dvs, begge bildene gjør det.

Lenke til kommentar

Du har et fundamentalt problem med disse bildene. Det er mye rot og folk i dem. Noe som kan være greit.

Men når det ikke er noe interessant i bildene som drar meg inn er det nytteløst som gatefoto. Neste gang går du tettere på, og får med deg noen som prøvesmaker eller prøver en morsom hatt i en bod. Noe som skjer! :)

Et annet problem for meg er at du har kameraet for høyt. Det tar meg bort fra bildet, og skaper avstand. Oversikten kunne jeg klart meg uten. ;)

Et annet spørsmål er hvorfor du bruker sorthvitt.

Sorthvitt er egentlig litt som tilting, litt som å bruke fugle- og froskeperspektiv, litt som å legge på vignettering i etterbehandlingen. Helt greit. Men du må ha en grunn. Dersom du har mange distraherende farger i bildene dine er det en god grunn til å kjøre en sorthvitt-konvertering. Poenget er at du må ha en grunn! :)

Jeg er den første til å omfavne et rotete bilde. Men her blir det kun rot, alt for lite som faktisk drar meg inn. Finn de morsomme detaljene som skaper morsomme situasjoner, som lar den som ser bildet trekke på smilebåndet, og du kan si deg happy.

:)

Lenke til kommentar

Jeg skal være ærlig at dette ikke var gjennomtenkte bilder, men kun for å få et bilde av hvordan det var der, og det er tydelig at jeg må sette meg ned og lese litt om "regler" innen foto ser jeg :p

Takk for konstruktiv kritikk. Jeg var faktisk ikke klar over det meste... :)

"Finn de morsomme detaljene som skaper morsomme situasjoner, som lar den som ser bildet trekke på smilebåndet"

Dette trakk i hvertfall frem smilet hos meg, selv om det kanskje ikke var det du mente :wee: (han mannen i svart midt i bildet):

post-141082-1237233168_thumb.jpg

(Selv om dette bildet er lik de andre :p )

Endret av W202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...