KaffeKarsK Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei, Først må jeg si at jeg er usikker på om dette var riktig subforum til å poste dette..Beklager hvis det er feil, og bare flytt Hva skal jeg gjøre for at besøkende på siden min får opp en melding som f.eks VG.no har ("Du bruker en gammel nettleser, for å oppdater....."), hvis de bruker en utdatert explorer? Siden min vises ikke bra ut i eldre explorere, som de fleste andre ikke gjør.. Hvis noen vet hvor jeg kan lese mer om dette, vennligst gi beskjed! Takk på forhånd Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei! Det du er ute etter kalles for "Browser Detection". Dette kan gjøre med JavaScript. Her er en link til W3Schools.com sin artikkel med forskjellige eksempler og forklaringer på Browser Detection. De er veldig enkle å forstå. Her er en litt mer avansert detector, men det er god forklaring. Mvh Jørgen Pedersen Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Trenger da ikke javascript for det :o Men se her: http://labs.finn.no/blog/finn-anbefaler-ie...e-sin-nettleser =) Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Trenger da ikke javascript for det :o Men se her: http://labs.finn.no/blog/finn-anbefaler-ie...e-sin-nettleser =) Nei, man trenger ikke det nei, men det er den mest naturlige måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det var kanskje den beste måten å gjøre det på for fem år siden, men <!--[if lte IE 6]> er mye enklere og simplere enn javascript. Dessuten støttes det uansett om brukeren har aktivert javascript eller ikke. Hvis det er mulig å løse et problem uten bruk av javascript, gjør man det på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå