Gå til innhold

Hvordan koble til pc hjemme andre steder via internett?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp et nettverk hjemme, og jeg lurer på om det er mulig å gjøre det sånn at du kan sitte andre steder i verden uten å være i direkte kontakt med nettverket du ønsker å koble deg til.

Lettere sagt; ønsker å sitte på skole og kunne hente musikk etc hjemmefra. Har hørt at du kan bruke nettleseren, er det sant? :)

PS: Hvis det evt er mulig, hvordan gjør jeg det?

Endret av Svirre91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel noe i den duren...:p

Er kvass på pc og noe elektronikk, men blir noe uttafor det jeg kan når det kommer til nettverk og internett...

men jeg tenker på sånn at jeg kan sitte hos en kompis 3 mil hjemmefra og koble med til pc-en hjemme...;)

Lenke til kommentar

Du kan også bruke Windows Remote Desktop. Denne er innebygd i mange windowsversjoner, men jeg vet ikke hvilken versjon du har så jeg kan ikke si om du har den. Dersom du har denne kan du høyreklikke på datamaskin, velge fanen "remote" og tillate tilkobling med remote desktop på den maskinen du vil koble til. Du må opprette passord på brukerkontoen din om du ikke allerede har det og du må åpne port 3389 i routeren. Dersom du ikke vil memorisere IP adressen din kan du registrere en dynamisk dns på f.eks. www.no-ip.org og laste ned applikasjonen som oppdaterer din IP mot dns navnet ved jevne mellomrom.

Når du da sitter på en pc langt borte hjemmefra kan du åpne windows remote desktop og skrive inn dns navnet eller IPen og logge deg inn på pcen din som vanlig og få opp skrivebordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...