Magnum p.i. Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg kan ikke skjønne hvordan du får det til at angrerettloven skal gjelde i dette tilfellet. Han har jo tatt kontakt med selgeren og bedt om å få prøve og til sist kjøpe bilen. Og dermed sperrer unntaksreglene i angrerettloven for bruk av den: § 2. Unntak fra lovens virkeområde f) salg utenfor fast utsalgssted dersom selgeren eller tjenesteyteren oppsøker forbrukeren etter dennes uttrykkelige anmodning, og avtalen angår en vare eller tjeneste som omfattes av forbrukerens henvendelse, eller en vare eller tjeneste som er direkte forbundet med denne http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-001.html#2 Endret 16. mars 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kan ikke skjønne hvordan du får det til at angrerettloven skal gjelde i dette tilfellet. Han har jo tatt kontakt med selgeren og bedt om å få prøve og til sist kjøpe bilen. Og dermed sperrer unntaksreglene i angrerettloven for bruk av den: § 2. Unntak fra lovens virkeområde f) salg utenfor fast utsalgssted dersom selgeren eller tjenesteyteren oppsøker forbrukeren etter dennes uttrykkelige anmodning, og avtalen angår en vare eller tjeneste som omfattes av forbrukerens henvendelse, eller en vare eller tjeneste som er direkte forbundet med denne http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-001.html#2 Jeg missforstod første innlegg, leste det på nytt nå. Du har helt rett for ser nå at det er kjøper som oppsøkte selger. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Da er vi enige Uansett mener jeg bestorp har rett til å reklamere for det han mener er mangel ved bilen. Nå har jeg ikke peiling på hvordan syklusen på batteriet skal være, men det høres veldig ubeleilig ut at man skal kun ha 20 kilometer rekkevidde frem til lading nummer 50. Lenke til kommentar
bestorp Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Da er vi enige Uansett mener jeg bestorp har rett til å reklamere for det han mener er mangel ved bilen. Nå har jeg ikke peiling på hvordan syklusen på batteriet skal være, men det høres veldig ubeleilig ut at man skal kun ha 20 kilometer rekkevidde frem til lading nummer 50. Denne saken løste seg omsider greit for meg, fikk levert bilen tilbake men med må ut med noen kroner i omkosting til selger, Men det er det verdt etter min mening. Takker igjen for alle innspill og jeg er en erfaring rikere her i livet. Man lærer så lenge man lever... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fint du fikk en løsning du er fornøyd med. Ikke alt som viser seg å være slik man hadde trodd. Lenke til kommentar
bestorp Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jo jeg fikk en bra løsning men selve bilen er egentlig ganske snerten og det ikke noe galt med Reva som firma hvor jeg opplevde å få veldig god service hele veien Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jo jeg fikk en bra løsning men selve bilen er egentlig ganske snerten og det ikke noe galt med Reva som firma hvor jeg opplevde å få veldig god service hele veien Det er bra ting løste seg, men jeg ville definitivt spandert på deg en sjekk av elsystemet i huset ditt. En stor strømlast som jo en elbil er kan kutte sikringen, men da skal den alltid ta sikringen på den spesifikke kursen. Jeg har aldri selv opplevd at hovedsikringen har gått noen gang. Uten at jeg er elektriker høres det ut som det er et eller annet veldig galt med sikringsskapet ditt. Det kan jo ligge en brannfare i dette. Eller en drastisk underdimensjonert hovedsikring. Uansett forklar problemet for en elektriker og få han til å se på det er mitt råd. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå