Eddie123 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Noen ganger, faktisk ganske ofte, så får jeg problemer med å slette filer i XP. Får som regel beskjed om at filen er i bruk av et annet program. Hvis jeg går ut i command, så får jeg slettet filen.... Går ut ifra at dette er en kjent bug? Finnes det noen programmer som kan fortelle hvilke programmer som har åpnet en spesifikk fil? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Går ut ifra at dette er en kjent bug? Egentlig ikke, det er nok filer du prøver å slette som faktisk _er_ i bruk... Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Nei, filene er ikke i bruk..... Har kun opplevd dette med filer av typen AVi og MPEG. Jeg kan reboote naskina så mye jeg bare vil, men får ikke slettet enkelte filer fra Explorer,men fra command så går det greit ( som oftest). Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 OK for å forklare dette svæt enkelt! XP har en rutine den kjører på hver fil for å klargjøre hva den kan gjøre for nettopp denne filen, og om den kan forhåndsvises o.l. Når den gjør dette vil den være "i bruk" og da er det bare å slette en gang til! Da er den normalt ferdig med det den drev med! Og den andre muligheten er at du har uante programmer som bruker ulike filer på maskinen din! Kjør gjennom med Anit-virus program og Ad-aware o.l. og se om du har ufine programmer som gjør livet surt for deg! Om du er koblet til et netverk (internet er også et nettverk), kan det være noen bruker ressurser fra din maskin, høyreklikk på min datamaskin og velg "behandle" (manage), og så kan på delte mapper (shared folders) om det er noen inne på dine ressurser! Er det det kan det være en idé å installere en Firewall, evt. slå denne på i XP! Gjerne få tak i IP adressen til vedkommende før du kaster han/henne ut! Så kan du jo i tilfelle "nuke" (nei da) han/henne -Chief- EDIT: rettet en svireleif setning! Må ha vært i egne tanker der litt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå