Gå til innhold

Tropehagen Zoo og fiskestell

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på siden av en filial av Tropehagen Zoo i ca.3 år.

Pga jeg er veldig interessert i fisker osv. tok jeg selvfølgelig turen innom i ny og ne.

Noe jeg la veldig fort merke til er tilstanden på fiskene.En stor brøkdel av fiskene virker magre og underernærte.Dette synes jeg jo virker ganske rart,med tanke på at kjeden faktisk har en policy på at fisken skal leve i minst 8 dager,hvis ikke får du ny fisk.

Slik jeg forstår det så får Tropehagen Zoo sine fisker fra en leverandør i Sverige,så indirekte kan vel ikke kjeden klandres for tilstanden fiskene kommer i,men det må vel være mulig å bytte til en litt mer seriøs aktør?

Anyways,jeg forstod det sånn at di hadde byttet aktør.Jeg dristet meg til å kjøpe 2 argus fisker til ca.180 kr pr stk(ettersom di var di eneste i området som hadde denne fisken).Jeg la fort merke til at her var det ugler i mosen,ettersom mine 2 arguser oppførsel er totalt annerledes(jeg har selvfølgelig sjekket PH verdi og har anbefalt temperatur for fiskene).Di nekter ta til seg mat,di kikker ut i vannet upåvirket av hva som skjer rundt dem,osv.Den ene nye argusen døde igår og den andre dør mest sannsynligvis iløpet av natten.Selvfølgelig er det ca 15 dager siden jeg kjøpte dem,altså over 8dagers garantien.

Er det bare meg som har så dårlig erfaring med Tropehagen Zoo?For hvis andre filialer har samme problemet,bør vel kjeden bli anmeldt for dyreplageri?

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Har hatt dårlige erfaringer, jeg og. I tillegg har jeg opplevd at plantene dør veldig fort.

Nå er jeg ikke noe ekspert på fisker, men jeg har sett at de oppbevarer kampfisker i små plastposer, med lite vann i. Mange poser i en bøtte. Er dette forsvarlig egentlig? Jeg spurte de, men de sa at de klarte seg sånn....

Lenke til kommentar

De overlever sånn, men de har det ikke noe spesiellt bra. En kampfisk trenger 60-100 liters akvarium hvis jeg husker rett. Man kan ikke holde to hanner i samme karr, men dette er fult mulig å løse. Ha en og en fisk sammen med andre snille arter, eller ikke ta inn så mange fisk av gangen.

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Eneste grunnen til at tittelen ble som den ble er fordi dere krever en tittel som er lenger enn 2 ord.En rar regel spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...