Gå til innhold

Innføring av HPV-vaksine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stinker ja, uten tvil. Det er ikke noe godt argument at vaksinen brukes i andre land, og skal derfor brukes i Norge. Vi skal handle uavhengig hva andre har gjort, og utarbeide en egen oppfattelse hva dette innbærer. Når det gjelder slike saker der liv og helse står på spill, er det ikke annet enn idioti at man ikke følger fagpersoners råd.

Endret av Partlow
Lenke til kommentar
Dette stinker ja, uten tvil. Det er ikke noe godt argument at vaksinen brukes i andre land, og skal derfor brukes i Norge. Vi skal handle uavhengig hva andre har gjort, og utarbeide en egen oppfattelse hva dette innbærer. Når det gjelder slike saker der liv og helse står på spill, er det ikke annet enn idioti at man ikke følger fagpersoners råd.

Ser ut som om fagpersonene er delt her.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest all forsking og lignende rundt dette, men man bør absolutt ikke innføre en vaksine hvor man ikke er sikker på hvor stor virkningsgrad dette faktisk har.

For ikke å snakke om mulige bivirkninger!

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg generelt sett er ganske skeptisk til vaksiner også da men...

Lenke til kommentar

Nei det er det selvfølgelig ikke, men man bør være litt forsiktig med å sprøyte ting inn i kroppen som man ikke er 100% sikker på hva langtidseffekten av det er/kan bli.

Ta for eksempel meningokokkB vaksineforsøket, vil vi virkelig gamble med noe lignende igjen?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

BUMP

Er det denne mot livmorhalskreft?

Er det virkelig en så vanlig sykdom at en vaksine kan være nødvendig? Hva med alle som utsettes for risiko som ikke er disponert?

helsenett om vaksinen.

HPV er et veldig normalt virus i norge, trur det er anslått at rundt 80% har den. Jeg har HPV-viruset, fikk det av eksen. Det var kjedelig, men tenkte ikke så mye over viruset akkurat da, mere på kjønnsvortene som kom :S

Jeg vil, og blitt anbefalt av gynekologen, å anbefale alle unge piker å ta vaksinen!

Selv har jeg beklageligvis utviklet livmorhalskreft grunnet dette og forbereder meg selv på å operere bort deler av mitt indre kjønnsorgan.

Skulle ønske vaksinen hadde vært tilgjengelig da jeg var yngre...

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar

Dette HPV viruset tar som regel kroppens eget imminforsvar seg av. Man kan ha symptomer etpar måneder, deretter forsvinner det (forhåpentligvis)

Er anslått at 80% av både menn og kvinner vil pådra seg viruset en eller annen gang i løpet av livet.

For egen del synes jeg det er galematias å pumpe vaksine x3 inn i 12 år gamle jenter

Lenke til kommentar

Var trist for deg at det fikk slike konsekvenser.

Du nevner forøvrig eksen, er han sjuk også? Eller kan man "levere" viruset på andre uten å være/bli sjuk selv?

Approps konsekvenser, så vet vi altfor lite om langtids-bivirkninger. Folkehelseinstituttet har bare registrert de umiddelbare bivirkningene. Men hva skjer f.eks. når disse jentene etterhvert begynner med p-piller eller bruker andre medikamenter?

Snart så blir det ikke født sunne & friske unger lenger her i landet, mitt skrekkscenario

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...