oldboy Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 - Vaksinen blir ikke stoppet Vil stoppe kreftvaksine´ Denne saken stinker hele veien til Stortinget... Ser for meg legemiddelindustrien gnir seg i hendene nå. Her synes jeg man heller burde ha ventet noen år, og samtidig gått nøye igjennom rapporter fra utlandet. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Dette stinker ja, uten tvil. Det er ikke noe godt argument at vaksinen brukes i andre land, og skal derfor brukes i Norge. Vi skal handle uavhengig hva andre har gjort, og utarbeide en egen oppfattelse hva dette innbærer. Når det gjelder slike saker der liv og helse står på spill, er det ikke annet enn idioti at man ikke følger fagpersoners råd. Endret 15. mars 2009 av Partlow Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Dette stinker ja, uten tvil. Det er ikke noe godt argument at vaksinen brukes i andre land, og skal derfor brukes i Norge. Vi skal handle uavhengig hva andre har gjort, og utarbeide en egen oppfattelse hva dette innbærer. Når det gjelder slike saker der liv og helse står på spill, er det ikke annet enn idioti at man ikke følger fagpersoners råd. Ser ut som om fagpersonene er delt her. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ser ut som om fagpersonene er delt her. Noe som er mer enn nok til å utsette innføringen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Er man usikker på slikt så bør det virkelig ikke innføres. Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nå har ikke jeg lest all forsking og lignende rundt dette, men man bør absolutt ikke innføre en vaksine hvor man ikke er sikker på hvor stor virkningsgrad dette faktisk har. For ikke å snakke om mulige bivirkninger! Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg generelt sett er ganske skeptisk til vaksiner også da men... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg generelt sett er ganske skeptisk til vaksiner også da men... Fordi polio, stivkrampe, og hepatitt er stas? 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nei det er det selvfølgelig ikke, men man bør være litt forsiktig med å sprøyte ting inn i kroppen som man ikke er 100% sikker på hva langtidseffekten av det er/kan bli. Ta for eksempel meningokokkB vaksineforsøket, vil vi virkelig gamble med noe lignende igjen? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Er det denne mot livmorhalskreft? Er det virkelig en så vanlig sykdom at en vaksine kan være nødvendig? Hva med alle som utsettes for risiko som ikke er disponert? Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) BUMP Er det denne mot livmorhalskreft? Er det virkelig en så vanlig sykdom at en vaksine kan være nødvendig? Hva med alle som utsettes for risiko som ikke er disponert? helsenett om vaksinen. HPV er et veldig normalt virus i norge, trur det er anslått at rundt 80% har den. Jeg har HPV-viruset, fikk det av eksen. Det var kjedelig, men tenkte ikke så mye over viruset akkurat da, mere på kjønnsvortene som kom :S Jeg vil, og blitt anbefalt av gynekologen, å anbefale alle unge piker å ta vaksinen! Selv har jeg beklageligvis utviklet livmorhalskreft grunnet dette og forbereder meg selv på å operere bort deler av mitt indre kjønnsorgan. Skulle ønske vaksinen hadde vært tilgjengelig da jeg var yngre... Endret 4. januar 2011 av spinnwild Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dette HPV viruset tar som regel kroppens eget imminforsvar seg av. Man kan ha symptomer etpar måneder, deretter forsvinner det (forhåpentligvis) Er anslått at 80% av både menn og kvinner vil pådra seg viruset en eller annen gang i løpet av livet. For egen del synes jeg det er galematias å pumpe vaksine x3 inn i 12 år gamle jenter Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes i hvert fall det er bedre enn konsekvensene... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Var trist for deg at det fikk slike konsekvenser. Du nevner forøvrig eksen, er han sjuk også? Eller kan man "levere" viruset på andre uten å være/bli sjuk selv? Approps konsekvenser, så vet vi altfor lite om langtids-bivirkninger. Folkehelseinstituttet har bare registrert de umiddelbare bivirkningene. Men hva skjer f.eks. når disse jentene etterhvert begynner med p-piller eller bruker andre medikamenter? Snart så blir det ikke født sunne & friske unger lenger her i landet, mitt skrekkscenario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå