Gå til innhold

Protein pulver fra sportsbutikk...noe bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Protein fra proteinfabrikken er da hvertfall ikke bra, så om det står mellom deg og butikk ville jeg kanskje gått for butikk, haha.

Vet ikke hvordan det er med pulverne i butikkene, men jeg vil tro de ikke egentlig vet hva de selger, og de vil gjerne fortelle en del hvite løgner for å få solgt produktene sine.

Vil anbefale å gå på nett, og bestille fra seriøse sider som www.myorevolution.com eller www.tn.no

Lykke til med kjøp ;) Om du vil ha mer info om pulvere osv fins det flere tråder om det, f.eks. "Dosering av proteinpulver" og "Kosttilskuddstråden".

Lenke til kommentar
Hva tenker dere som har litt mer peiling?

Det er noen brukere her inne som ikke vil ha tips fra erfarene brukere , derfor kan ve neppe gjøre annet en å henvise til eksisterende tråder så det ikke blir så mye de kan irritere seg over

Lenke til kommentar
Hva tenker dere som har litt mer peiling?

Det er noen brukere her inne som ikke vil ha tips fra erfarene brukere , derfor kan ve neppe gjøre annet en å henvise til eksisterende tråder så det ikke blir så mye de kan irritere seg over

Jepp, samme hva slags råd som blir gitt så vil 90% ende opp med å kjøpe seg whey tech med sjokolade uansett, for så å komme tilbake en uke senere og lage en post om hva man kan ha oppi for å klare å drikke det.

Lenke til kommentar
Protein fra proteinfabrikken er da hvertfall ikke bra, så om det står mellom deg og butikk ville jeg kanskje gått for butikk, haha.

Vet ikke hvordan det er med pulverne i butikkene, men jeg vil tro de ikke egentlig vet hva de selger, og de vil gjerne fortelle en del hvite løgner for å få solgt produktene sine.

Vil anbefale å gå på nett, og bestille fra seriøse sider som www.myorevolution.com eller www.tn.no

Lykke til med kjøp ;) Om du vil ha mer info om pulvere osv fins det flere tråder om det, f.eks. "Dosering av proteinpulver" og "Kosttilskuddstråden".

Kilder på dette? Har god erfaring selv med PF, flere andre som også har det.

Ikke si sånt, bare fordi du ikke liker smaken til PF's proteinblandinger, og kanskje hindrer trådstarter fra å gjøre et godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri bestilt noe fra proteinfabrikken, så det er verken smak på pulverne eller service det står på.

Det er at mange nettsteder som selger proteinpulver i Norge, PF kommer under her.., som ofte bryr seg mer om fortjeneste enn om hva de faktisk selger til kunden. De kan f.eks. skrive på etikettene hva som er i råvaren som lagde produktet, istedenfor det som skulle stått, nemlig hva som faktisk er i bøtten. Derfor vet man ikke egentlig hva man kjøper, derfor fraråder jeg å kjøpe fra PF, selv om det ikke er sikkert PF svindler folk på denne måten.

Sider man kan stole på når det gjelder dette er www.myorevolution.com og www.tn.no.

Lenke til kommentar

Som NwLife2 skriver så er det en forskjell på aktørene som selger det som fungerer VS de som selger det som selger.

For eks No-explode fungerer ikke og har ingen ting med muskelbygging å gjøre. Dette selger da ikke TN og myo med andre.

Men andre aktører igjen selger dette pga det selger = penger i kassa.

Selv om produktet ikke fungerer.

Dermed har man gjort seg selv en god invistering ved å beskytte seg mot produkter som ikke fungerer ved å velge en mer serriøs aktør.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri bestilt noe fra proteinfabrikken, så det er verken smak på pulverne eller service det står på.

Det er at mange nettsteder som selger proteinpulver i Norge, PF kommer under her.., som ofte bryr seg mer om fortjeneste enn om hva de faktisk selger til kunden. De kan f.eks. skrive på etikettene hva som er i råvaren som lagde produktet, istedenfor det som skulle stått, nemlig hva som faktisk er i bøtten. Derfor vet man ikke egentlig hva man kjøper, derfor fraråder jeg å kjøpe fra PF, selv om det ikke er sikkert PF svindler folk på denne måten.

Sider man kan stole på når det gjelder dette er www.myorevolution.com og www.tn.no.

Du har virkelig slukt agnet hans, 50m snøre og halve fiskestanga du? Eneste problemet med PF er at de er like dyre som de du anbefaler over. Å påstå at norges første(?) og største(?) på kosttilskudd svindler folk er langt over streken.

Uansett hva enkelte måtte hevde om innholdsdeklarasjoner, så har alle siviliserte land markedsføringslover som sier at det du skriver på boksen skal stemme. Se på dosering-av-proteintilskudd -tråden; seks sider med ranting og FUD men ikke ett eksempel på etikett-juks..

Det nærmeste vi kommer juks i den tråden må være min gjengivelse av nutrisports etikett, som også sier hva boksen inneholder hvis du leser hele.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Du har virkelig slukt agnet hans, 50m snøre og halve fiskestanga du? Eneste problemet med PF er at de er like dyre som de du anbefaler over. Å påstå at norges første(?) og største(?) på kosttilskudd svindler folk er langt over streken.

Uansett hva enkelte måtte hevde om innholdsdeklarasjoner, så har alle siviliserte land markedsføringslover som sier at det du skriver på boksen skal stemme. Se på dosering-av-proteintilskudd -tråden; seks sider med ranting og FUD men ikke ett eksempel på etikett-juks..

Det nærmeste vi kommer juks i den tråden må være min gjengivelse av nutrisports etikett, som også sier hva boksen inneholder hvis du leser hele.

Jeg påstår ingenting, det blir mer forslag. Noe jeg har prøvd å vise med frasene som nå er i fet skrift. Å påstå ting om en annen bruker på den måten du gjør er å gå langt over streken :)

Kanskje jeg har slukt et agn, men kanskje det også er reelle tips fra en mann med mye erfaring og kunnskap om dette? Du kan jo spørre deg selv hvordan det gir War fortjeneste å fortelle meg løgner om dette. Og du må gjerne fortelle meg hva du fant ut :) Tror du bør sluke litt agn selv..

Edit: Forresten, har du spurt deg selv HVORFOR PF er norges største? Kanskje de kjøper inn en råvare og bare tar LITT oppi bøtta og fyller opp resten av nettovekten til bøtta med andre billigere ting, og deretter skriver på etiketten hva som er i råvaren, og ikke i bøtta - noe som er fullt lovlig ? :)

Penger er ikke et tegn på ærlighet i min bok...

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

KLIPP KLIPP

Test av proteinpulver - tirsdag 15.november 2005

I siste Mat & Helse (nr. 11/05) kjøres det en test på proteinpulver. Testen går mellom Multipower, Proteinfabrikken, Ultimate Nutrition og EAS.

Det blir fortalt i testen at alle de store aktørene på det norske markedet ble invitert til å delta i testen. Det stemmer forsåvidt, men det de unnlater å fortelle er grunnlaget for at enkelte ikke ønsket å være med, inkludert Tech Nutrition, er at vi måtte betale for å delta i testen. Noe vi finner uakseptabelt. Vi tilbød oss å stille med produkter, men å betale for å være med på en "uavhengig" test mener vi ikke er riktig. Vi ble derimot forsikret om å bli positivt fremstilt i testen, en forlokkende tanke... Vi mener derimot at det gjør at testen ikke holder mål, fordi Mat & Helse setter seg selv i en posisjon der de ikke kan si sin ærlige mening om produktene som testes. Blant annet så tester flere av produktene svært dårlig på protein innhold i forhold til oppgitt innhold. Avvikene er faktisk helt oppe i 16%, uten at dette blir ordentlig påpekt som noe negativt.

Vi savner uavhengige tester på proteintilskudd og mener det kan være med på å få bransjen mer seriøs. Testen som er foretatt av Mat & Helse gir desverre ingen svar på hva som er et godt proteinpulver eller ikke, og blir derfor meningsløs.

Noen vil kanskje tro at grunnen for min skepsis er fordi vi er redd for å komme dårlig ut i en slik test. Vi tester imidlertid våre produkter jevnlig for å være sikre på at de holder mål. Ut fra våre tester, foretatt av Norsk Matanalyse, ville Protein Isolate (nå PROZYME) kommet bedre ut enn alle produktene som deltok i testen

PI_analyse.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Gjør Mattilsynet eller Norsk Matanalyse slike tester på produkter som de vil, uten tillatelse fra produsentene? I og med at man skal sjekke hva som selges, så ville jeg trodd det.

Kan jeg finne analyser av de pulverne jeg vil, for å få den EKTE etiketten, når jeg skal finne ut hva jeg skal kjøpe?

Da tenker jeg spesielt på Protein Gemma Isolat fra Norkost, men også mange andre so mer interessante med tanke på pris.

Lenke til kommentar

Nei, man kan betale for egene tester som man selv kan legge ut som aktør.

Eller så kan andre aktører kjøre en nøytral test men i denne testen måtte man betale for å få sitt pulver testet og de som sa nei til det fikk tilbud om å få god omtale om de ble med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...