Gå til innhold

er det bruk for sivilingeniører ?

Anbefalte innlegg

holder nå på med ingeniørutdannelse, og sattser på å bli sivilingeniør. det er mangen som sier at det snart ikke er flere ledige sivilingeniørjobber, og mangen som sier at det er. noen som har er eksakt svar på dette?

hadde vert greit å fått vite :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..energi og miljø..
..linja ble omdøpt for litt siden. Før het den elkraft/sterkstrøm ellerno, mener jeg. Prosentdel jenter gikk fra 5 til 50...

Energi og miljø - ingeniør høres ut som det mest intetsigende ingeniørtittelen som finnes. Ville knapt ha gjettet at det var el-ingeniørutdannelse det er snakk om. :roll:

Sivilingeniører innen elkraft er det alltid bruk for så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
ah ^^ glemte helt å skrive det xD

energi og miljø :p

Energi og miljø har tre retninger man spesialiserer seg i etter 3.året. Det ene er elkraft, det andre er varme- og prosessteknikk, det tredje er den såkalte midtlinja, som er noe midt i mellom. Les mer om det her.

Og, ja, det er stort behov for ingeniører fra alle tre spesialiseringene, og kanskje spesielt elkraft.

Lenke til kommentar

Leste nettopp i "Energiutdanning 2009", som jeg ble prakka på på skolen. Der er det noen som mener at markedet for elkraftingeniører faktisk er og vil bli enda bedre enn det har vært. Nå skal det sies at bedrifter og skoler alltid overdriver mangel på kompetanse, men noe er det vel i det. Det ble også uttrykt bekymring for at flere valgte "mykere" fag innen energi, spesielt at få velger elkraft-spesialisering etter at Elkraftteknikk ble til Energi og miljø på NTNU. Det ble uttrykt klart at det er elkraft-folk bransjen vil ha (om man skulle trenge de mykere fagene er de lettere å lære seg etter utdanningen).

Men at trådstarter holder på med ingeniørutdanning og "satser på å bli sivilingeniør" tyder på at han holder på med en bachelor, og ikke går på NTNU. Det de kaller "Energi og miljø" rundt omkring kan være så mangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...