Gå til innhold

Konsertbilder - En liten serie.

J@cob

Anbefalte innlegg

Tar litt bilder på enkelte konserter for det lokale konserthuset. Det betyr trening og gratilsbilett for meg og bilder for dem. Dette er en jobb jeg selv synes blir mer og mer komplisert. Det å ta de gode bildene er virkelig ingen lek og det er ikke alltid at omgivelsene spiller på lag med det. Ting som

A) Fulle mennesker som ikke slipper deg forbi.

B) Varierende lys og en elendig lysmann.

C) Venner som kjenner deg igjen og absolutt skal leke at de masturberer penisforlengeren på kameraet ditt med hånden, mens de febriskt, på kanten til det fanatiske, ber deg om å ta bilde av dem før de gir deg en klem og roper inn i det allerede tinnitusinfiserte øret ditt: "Elscher deg!".

Ellers må jeg si at jeg elsker det. Stresset man får av å prøve å time bildene, stundene man bruker i søkeren for å knipse et moment og følelsen av at: "Faen, her klaffet det jo litt", er deilig, men jeg vil gjerne bli bedre, forbedre meg, slik at jeg kan få levert enda bedre bilder som takk for biletten inn. (I tilegg vil jeg jo bli bedre. Hvem vil ikke det?)

Slenger derfor ut noen av de bildene jeg ble mest fornøyd med på den forrige konserten jeg frekventerte med to kamerahus (Henholdsvis 400D og 400D. Ikke hight class shit mao). Kansje noen klarer å gjette hvilket band det var som spilte?

(Om noen lurer på hvorfor i helvete han holder en kozeelefant på bilde nr10, så var det fordi noen fant ut at det ville være årets prank å kaste den på han. Vel. Vi alle tok det med godt humør.)

post-76720-1237150126_thumb.jpg

post-76720-1237150181_thumb.jpg

post-76720-1237150242_thumb.jpg

post-76720-1237150309_thumb.jpg

post-76720-1237150432_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig kult at du fikk tatt bilder av Opeth, er et av mine yndlingsband for tiden. Skal se dem nå på onsdag i drammen, hvor var denne konserten? Når det gjelder bildene synes jeg kosedyrbildet var morsomt, ettersom det er litt absurd. Bildet har også bra komposisjon.

Lenke til kommentar

De er tatt fra 'under vurdering', mappen. Jeg legger de inn i kronologisk rekkefølge og numrerer de fra 1 og oppover. Tallene har ingenting med kvalitet å gjøre, men, som sagt, kronologi. Første bilde inn er nr1, andre er nr2 etc. Prøver å kalle de noe annet enn de vanlige tittelene jeg gir tingene mine: "Forpulte fittefaen", "helvete123", "kukifitte13".

Pybalto: Binære tall er alt nærliggende realfag til at jeg orker å ta på de ^^

Inc: Takker, tar det som et aldri så lite komplimang (kompliment? Argh.)

Taters: Konserten begynte litt labert, men fy faen som den tok av. Både jeg og den andre duden som tok bilder trodde at vi skulle komme i buksene på den nest siste sangen de dro: Deliverance. Førte til at jeg på impuls løpte opp på galleriet, gjennom kontorene og bort til sceneingangen for å rope: "KICKASS!", for å så å løpe min vei med røde kinn som en 14 år gammel jente som nettop kastet den nye sportsBJ-en sin i trynet på "Westlife", sin lettere suspekte vokalist (eller andre boyband.)

Lenke til kommentar
Førte til at jeg på impuls løpte opp på galleriet, gjennom kontorene og bort til sceneingangen for å rope: "KICKASS!", ...
Herlig :D

---

Glemte vist at jeg ikke var i chattetråden. En liten billedkommentar er kanskje på sin plass.

I det første foregår det alt for mye og alt for lite. Bakhodene gir meg lite, og det som foregår på scena ser vi for lite til. Lyset er interesant, men det er ikke nok til å bære bildet.

Nummer to kunne du med fordel ha stramma opp. Refleksjonene i scenekanten drar blikket ned og ut av bildet. Skjør de vekk, ta gjerne og tilsvarende på høyre side. Da sitter du igjen med to interessepunkt, mobilen og gitaristen til høyre.

Jeg er usikker på det tredje. Usikker på om elefanten er interesant nok for folk som ikke var på konserten og kjenner historien. Konverteringa er nok godt under pari. Om det ikke bor mer info i fila, så glem den. Sånn som det er presentert funker i hvert fall bildet dårlig for meg.

Gitarhalsen ned i høyre hjørne forstyrrer i bilde fire. T-skjortemotivet og den stjeler alt for mye oppmerksomhet. Resten av bildet er stort sett bare hår og det blir utkonkurert.

Vinneren er det siste bildet. Rikelig med energi og bevelse, samtidig som øyet og får et ankerpunkt i midten. Jeg liker de nedtona fargene. Fingrene burde du nok forsøke å tone litt ned. De blir likfingre, og det forstyrrer følelsen av energi. Men dette siste er en liten innvending.

Gjennomgående er bildene lite ferdige i presentasjonen. Det virker som om du er preget av opplevelsen, og derfor leser mer inn i de enn det som faktisk er der. Du må jobbe mer med detaljene på alle sammen, for at de skal gi den opplevelsen du hadde rettferdighet.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Takker for kommentarene, Tim! Skal ta dem til etteretning. Til mitt forsvar av elefantbildet, kan jeg si at bildene skal lagges ut på konserthuset sin egen side og hovedsaklig bli sett av mennesker som var på konserten, noe som gjør bildet, i det minste, litt interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...