bubba96 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Er det noen som har ei oppskrift på en type heimelaget våpen?? Som foreks. Erteskyter, softgun, sprettert. Helst med magasin eller noe anna spesielt. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ikke akkurat med magasin, men prøvd potetkanon? Fantastisk underholdning :!: Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Minner forøvrig om norsk lov, så unngå å kom med forslag/oppskrift som går utover dette. Endret 16. mars 2009 av Marvil Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Helsy våpen som man kan skyte på folk uten og drepe dei:D eg trur potetkanon hadde fart rett igjenom eit meneske xD Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ville ikke skutt mot folk med noen som helst våpen uten skikkelig verneutstyr i alle fall Men skal du skyte på blink, utover et vann eller bare skyte sundt noe fungerer potetkanon fint Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kan vel ikke skyte gjennom noe menneske med en potetkanon, og en potet? Blir vel heller noen ødelagt innvoller, og no stygge merker på huden. Hvis du ikke skyter med en slik en da Skyter med 800g hermetikk bokser! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 har en kompis som laga potetkanon. funka fett den. men en gang hadde han litt for mye gass i den, så da røyk fingern. måtte sy den på igjen Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 avsaga brøytestikke med oppvaskhanske-finger teipa på en ende! Husker vi hadde mange kriger i nabolaget mitt med sånne i mine dager Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 avsaga brøytestikke med oppvaskhanske-finger teipa på en ende! Husker vi hadde mange kriger i nabolaget mitt med sånne i mine dager med erter Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) vietcong lagde ihvertfall hjemmelagde enkeltskuddshagler under vietnamkrigen. ellers så har vi ertesprettert slik jeg lagde dem når jeg var yngre. en tom dorull hvor du tar en kuttet ballong som du trer i en av endene. deretter bruker du elektrotape for å feste ballongen. ballongen fungerer som strikk. EDIT: bare et historisk eksempel,det ble laget en hel rekke hjemmelagde våpen i norge under krigen også bare for å nevne det. det er selvsagt straffbart å lage den slags våpen. Endret 8. april 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 [...] det er selvsagt straffbart å lage den slags våpen. Om du ikke har tillatelsene i orden. Har man virkelig lyst til å bygge sitt eget våpen fra grunnen av er det åpning i våpenloven for dette. Man må da søke på våpenet på vanlig vis og opplyse om at det er snakk om "egenprodusert våpen til eget bruk" før men påbegynner byggingen. Er en del som har gjort dette rundt om kring i landet og det fungerer som fjell så lenge du ikke skal selge våpenet. Lager du for salg kommer krav om børsemakerbevilling, dokumentasjon av trykkprøving etc. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 jaja,selvsagt. men som du sier så krever dette lisens og ikkeminst know-how. at man er børsemaker av profesjon. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du trenger ikke være børsemaker nei. Kan hende politimesteren ikke vil godkjenne søknaden din uten at en børsemaker har kontrollert tegninger og/eller det ferdige produkt, men det går på sikkerhet og kvalitet og ikke på våpenlovgivningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå