Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fare for kjønnssykdommer?

Gjest Guest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_usikker_*

Hei.

Her om dagen hadde jeg sex med ukjent jente, vi brukte kondom, men den falt av under akten,

og det ble ett støt eller to før vi fikk den på igjen.

Har ikke muligheten til å spørre om hun har noen sykdommer, så jeg spør her om hva dere tror.

Er det noen fare for at det har blitt noe, hvis hun har hatt kjønnssykdommer?

Hvor mye er det som skal til? Jeg har ikke så mye peiling på sånt egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_usikker_*

Da er det vel best å sjekke seg da.

Hvordan funker det? Bestille time hos legen og si at jeg må teste meg for kjønnssykdommer? Og hvordan gjør de det? Nok med blodprøver? Har ikke akkurat hatt det her problemet før.

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen lege, men det er bare å bestille en time hos lege, tror ikke du trenger å oppgi noen grunn til noen før du sitter på legens kontor.

Når det gjelder testen vet jeg ikke så mye, men tror det er rimelig harmløst blitt — man kan finne ut mye basert på en urinprøve.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

Okey, takker :) Ser ikke ut til at det er verre enn at man tar en urinprøve hvis man tester for clamydia hvertfall, vet ikke med de andre typene. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere random sammenstøt uten kondom, og har aldri sjekket meg hos legen.

Tror ikke det er noe vits, med mindre du ser at du begynner å forandre deg nedentil.

Og hvis du enda vil sjekke deg for kjønnsykdommer, så hut deg til legen gutt, tror du legen står å kiker på at du tisser i glasset?

Alt du gjør er å få et glass av han du går på do og tisser i det, også leverer du det til han, så er du ferdig, og kan vente på resultatet.

Lenke til kommentar

Klamydia gir i de aller fleste tilfeller (60-80% ifølge Wikipedia) ikke symptomer. Ubehandlet kan dette i siste instans forårsake infertilitet hos begge kjønn, men det er mer vanlig hos kvinner enn hos menn.

Ulempene med å ikke teste seg om man ikke er sikker og ikke kan bli det på noen måte (utenom selve testen) burde derfor være åpenbare. I tillegg kan man jo påføre andre sexpartnere samme kjønnssykdom, med akkurat samme risikoer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

Jeg har fortsatt ikke merka noen symptomer, ingenting som er unormalt nedi der, og kjenner ingenting uvanlig.

Er det da noen vits i å teste seg for noe annet enn klamydia?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

Skal så klart til legen, men bare lurer på om det er mer jeg må teste meg for.

Eller ser de kanskje alt hvis det er noe utifra en prøve?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...