Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva slags lys er dette? Tåkelys?

Anbefalte innlegg

990426-peugeot-406-w400-h264.jpg

Nå vil sikkert de fleste av dere rulle på gulvet og le så rumpa faller av, men hva er disse lysene til?

Altså de lysene som befinner seg under fjern/nærlysene.

Er det de som kalles tåkelys?

Saken er at jeg og fatter'n kjøpte hver vår av denne bilmodellen. Han har sånne lys, mens min har dem ikke. Dessuten er den spaken som skrur dem på, enklere på min 3 år eldre bil. Den mangler dette trinnet.

Kan jeg trekke den slutning at tåkelys ikke er påbudt, evt. at det ikke var det på nittitallet?

Hva vil det koste å installere dette?

Jeg vil ikke ha noe uoriginalt. Vil helst sette inn samme typer lamper som fatter'n har, hvis de har effekt mot tåke. Har ikke fått sjekke fatter'ns bil i tåke, da jeg vanligvis kjører min egen.

Jeg kjører ofte til en hytte på fjellet i feriene, og der er det tåke. Ellers har jeg ikke mye bruk for det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det eneste disse lyktene er egnet til, er å brukes sammen med parklys som kjørelys på dagtid. Spar pengene, bruk de heller på damer...

Lenke til kommentar
Det eneste disse lyktene er egnet til, er å brukes sammen med parklys som kjørelys på dagtid. Spar pengene, bruk de heller på damer...

Eventuelt irritere vettet av folk på hvite vinterveier, slik som alt for mange gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...