Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg en loner?

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på snart 18 år og går 2.klasse på videregående. Jeg har ikke mange nære gode venner, bare noen få. Jeg vet at jeg blir sett på som ei pen jente og alle vet liksom hvem jeg er. Når jeg er ute så er det mange so kommer bort til meg å prater og henger på meg å kommernerer hvor pen jeg er etc. Men likevel har jeg ikke mange nære venner.. kanskje 3, 4 stykker. Har blitt sviktet mange ganger av venninner og er ikke flink å stole på folk egentlig. Føler meg ofte veldig ensom pga at jeg har få venner. Veldig alene.. men er jeg en loner?

Det spørs vel på ditt behov.

Du får huske at du går på videregående skole hvor de du har vært venner med sjekker ut nye kretser.

Jeg tror du er en person som rett og slett liker det gode gamle trygge og heller ikke er så interessert i å sjekke ut nye venne kretser. Akuratt slik jeg var på Videregående, men hadde vel 1 "venn" og flere "gamle venner".

Men du savner vel kanskje litt en venn du føler at du kan stole på, noe som også jeg synes er vanskelig å finne.

(Er på jobb og har ikke mye tid til å skrive, men du kan PM'e meg på forumet om du ønsker å prate.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør følge trygvan sitt råd. ta tran ;)

Of all things which wisdom provides to make life entirely happy, much the greatest is the possession of friendship.

- Epicurus

har merket meg at jenter er spesielt flinke til å sette svært høye krav til hverandre når det kommer til vennskap. ikke at det nødvendigvis er en god ting, siden dette gjør vennskapene ekstra skjøre, til forskjell fra manne vennskap, som oftest er litt slackere.

jeg får inntrykk av at folk som kommer med hele den der "klarer å stole på andre, har blitt sviktet tidligere etc." som regel har litt urealistiske forventinger til andre, og ofte har noen feil selv som de bør rette på for at ting skal forbedres

det er lett å legge merke til feil på andre, men ikke alltid like lett å legge merke til sine egne. den gjelder nok for de fleste.

man er bare loner dersom man føler seg som en loner. spørsmålet er hvem som får deg til å føle deg som en loner; A4 partygirlsa med over 1000 venner på facebook som bare er så superpopulære og kjenner alle og enhver gir deg kanskje inntrykket av at du trenger noe lignende for å være tilfreds med deg selv. det gjør du mest sannsynlig ikke.

selv har jeg en stor omgangskrets jeg vanker i, men av de menneskene jeg omgås daglig så er det bare 4 ordentlig gode venner jeg tilbringer tid med regelmessig: venner jeg føler meg trygg på og kan dele mine tanker med, uansett hva det måtte være. det hender at de skuffer meg, og omvendt, men vi innser bare da at hver og en av oss har dritt vi tenker på og sliter med fra tid til annen, og da har man ikke alltid like mye energi å gi til hverandre som ellers. å henge seg opp i slike bagateller er unødvendig og destruktivt. man tilgir hverandre, og går videre.

det jeg merker skiller venner og bekjente fra virkelig gode venner er stillhet; dersom man kan tilbringe en stund i taushet sammen, uten at noen føler et behov for å ha noe snakke om eller noe slikt, så er man med en person man stoler og føler seg trygg på - en ordentlig god venn.

nei, man må sette krav til både seg selv og vennene sine, men man må også innse at vi kun er mennesker, og mennesker er langt fra perfekte. det er ikke alltid vi er istand til å gi 100%

Lenke til kommentar

har ike så mange venner selv. har kjæresten min, søstra mi og besteveninna mi som liksom er bestevennene mine da, og som jeg henger med mest. har jo mange andre venner og, men det er liksom bare sånne jeg dtikker på fest med, eller lar tiden gå med når jeg venter på bussen og sånn.... vi drar liksom ikke på kino sammen, eller turer eller har filmkvelder og sånn... jeg er ikke en sånn person.

det viktigste er ikke å ha masse venner... har du noen få du kan stole på, så er det det beste!

de som sier de har masse nære venner juger bare. det kan hende de er veldig sosiale og snakker mye og smiler mye...

besteveninna mi er sånn. det kan virke som om hu har masse venner. men hun er bare veldig utadvent og ikke sjenert og smiler og prater masse. men hun har fortalt meg at hun trives best å være med meg, og jeg er den hun føler hun kan stole mest på og sånn......

det er helt normalt. noen er litt mer sjenerte, og noen kan prate med alle de ser!

Lenke til kommentar

3-4 nære venner er ikke lite for å være nære venner. Husk at kvalitet > kvantitet. At du har få nære venner gjør deg ikke automatisk til en loner. Hvis du skal være "loner" må du være en mer eller mindre isolert person som ingen kjenner, som ingen veit noe om, eller noe tilnærmet. Selv har jeg færre nære venner enn du har, men jeg er fortsatt ingen loner. Dersom du virkelig føler det slik, anbefaler jeg psykolog, om det virkelig er et problem.

Det som slår meg er at du har vanskelig for å stole på noen lenger. Det minner mer om engstelig personlighetsforstyrrelse

Men ikke selvdiagnoser deg, la en psykolog diagnosere i tilfelle.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...