Utsnik Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei, jeg kjører et oppsett med en i7 920 prosessor, tingen er at denne blir veldig varm bare i idle, hadde forventet mer av denne cpu kjøleren. Kan det være noe annet galt? System temperaturen ligger på rundt 56 grader noe som egentlig er veldig varmt, menpcen står delvis innelukket under et skrivebord. Det er et Lian li kabinett som tingene står i. kan nevne at det er ingenting for innsuget foran, det er også litt plass rundt, samt bak. Så bare lurte, er dette temperaturene jeg kan forvente meg? var faktisk bedre med den originale cpu kjøleren. Lenke til kommentar
wim Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg har samme cpu og samme kjøler, jeg opplever temperaturer i området 35-40c under idle / lett bruk og opp til 55-60 under full load (prime95 large FFT / tortur test). Har du tilstrekkelig med kabinettvifter i kabinettet ditt ? Det er EKSTREMT viktig at kabinettet blir tilført kald, frisk luft for kjøling, hvis kabinettet ditt står delvis innelukket så kan dette være årsaken til de høye temperaturene. Lenke til kommentar
Utsnik Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg har samme cpu og samme kjøler, jeg opplever temperaturer i området 35-40c under idle / lett bruk og opp til 55-60 under full load (prime95 large FFT / tortur test). Har du tilstrekkelig med kabinettvifter i kabinettet ditt ? Det er EKSTREMT viktig at kabinettet blir tilført kald, frisk luft for kjøling, hvis kabinettet ditt står delvis innelukket så kan dette være årsaken til de høye temperaturene. Har jo åpent i fronten, 2x 120 vifter foran tror jeg, og 2 bak som blåser ut. Er et vanvittig kabinett, så skal ikke være noe problem det. Men system temperaturen da? kan cpuen ligge under denne i det hele tatt? Får glatt 80 grader under full load. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har ikke uheldigvis satt den ene vifta feil vei da, slik at de jobber imot hverandre? I allfall det som faller meg inn som mulig årsak når jeg ser kjøletårn beregnet på to vifter i lag. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvor mye termisk pasta tok du på? Lenke til kommentar
Utsnik Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvor mye termisk pasta tok du på? Tok ikke på så veldig mye, men kan være det blie litt i overkant ja:p kan dette ha så stor innvirkning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå