Aleriax Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Heisan, har nettopp kjøp meg hus og fikk med noen gamle tegninger. Huset er fra 67 og har derfor håndtegnede tegninger. Mitt ønske var da og fått disse tegningene i laget i et digitalt format, eks: DWG. Har prøvd div tegne program ( Chief architect, sketchup osv ), uten særlig godt resultat. Så lurte eg rett og slett på va det kan koste og få noen til og gjøre dette for meg. Tegningene, målsetting og alt som trengs er jo på orginal tegningene så det kan vel ikke være så problematisk. Noen så vet va slikt kan koste? Evt hvem så gjør slikt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ta kontakt med en videregående skole i nærheten med linje for teksniske tegnere. Sjekk om de har noen ungdomsbedrifter fra linja og hyr inn dem. Alternativt kan du forsøke å få noen av elevene til å gjøre jobben for deg privat. Billig og enkelt løsning, og er det en ungdomsbedrift så pleier kvaliteten å være svært god i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Aleriax Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 takk for rask respons, har ringt og snakket med flere av di nærmeste vidergående skulene og har mottat forskjellige svar, alt fra personal mangel til tettpakket program for elevene fremmover. Så langt så har ingen sagt seg villig til og på ta seg jobben. Ang dette med og ta direkte kontakt med elever er eg litt skeptisk til, en vet jo ikke helt hva en får da, i tillegg bør det jo være riktig utført. flere synspunkt, meninger eller innspill? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) en gjennomsnitts enebolig er ikke så veldig store prosjektet tegne opp igjen digitalt om du har alt av matriel. tatt endel sånne strøjobber for ekstra kroner i kassa da jeg selv var ferdig utdannet teknisk tegner før jeg skifta til IT, rene gjenopptegninger er grei skuring, tatt en der tegningene ble offer for en kaffekopp og det ble litt riving i håret btw hvor i landet "holder du til"? Endret 16. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Aleriax Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 en gjennomsnitts enebolig er ikke så veldig store prosjektet tegne opp igjen digitalt om du har alt av matriel. tatt endel sånne strøjobber for ekstra kroner i kassa da jeg selv var ferdig utdannet teknisk tegner før jeg skifta til IT, rene gjenopptegninger er grei skuring, tatt en der tegningene ble offer for en kaffekopp og det ble litt riving i håret btw hvor i landet "holder du til"? Bryne / jæren (Rogaland). Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) var et stykke unna bergen hvor jeg holder til da men teknologien er jo kommet såpass langt at vi har scannere etc tegne i autocad er jo nesten kosejobb, disse fæle nedgangstidene de har mast om kommer vell til norge snart så et par kroner ekstra hadde ikke skadet. Endret 16. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Aleriax Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 var et stykke unna bergen hvor jeg holder til da men teknologien er jo kommet såpass langt at vi har scannere etc tegne i autocad er jo nesten kosejobb, disse fæle nedgangstidene de har mast om kommer vell til norge snart så et par kroner ekstra hadde ikke skadet. pm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå