Kstef Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 En kompis av meg forsøkte å flashe biosen på sitt sapphire radeon 9700 non-pro, men der oppstod en feil under flashing, og nå er allt svart!!! Jeg føler meg en smule skyldig, siden han fikk instruksjoner, bios og program oversendt fra meg. er det noen som kan hjelpe?? Jeg har flashet min egen bios på samme type kort med godt resultat, og det har mange andre også gjort!! hvordan får han fikset biosen? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er vanligvis trøbbel forbundet med feilflashing, og i allefall feilflashing av grafikkkort. Tok dere backup på forhånd. Om ikke gjøres det ofte automatisk og da kan dere prøve å gjenopprette den i blinde. Det er vel stort sett det man kan gjøre uten å levere inn kortet til reparasjon... Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 tror alt du trenger er et gammelt pci grafikkort (ikke 3dfx). boot opp og i biosen velger du at du skal bruke pci framfor agp. boot opp og flash kortet på nytt. skift fra pci til agp i biosen. ferdig arbeid. høres det lett ut? har aldri forsøkt, men har lest noen tråder++ om dette. skal funke:) Lenke til kommentar
HEE Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er vanligvis trøbbel forbundet med feilflashing' date=' og i allefall feilflashing av grafikkkort. Tok dere backup på forhånd. Om ikke gjøres det ofte automatisk og da kan dere prøve å gjenopprette den i blinde.quote'] jeg flashet mitt geforce kort feil ble svart ... ikke noe vaskelig og skrive kommandone i blide funker fint det ps mitt geforce kort funker ennå .. Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 ja, dere kan jo gjennoprette den i blinde om dere klarer, men har dere et pci grafikkort slengende (tnt, tnt2, gf-serien, ati expert works/play ++) så anbefaler jeg min metode. Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Takk for tipsene! Men maskinen hans laster ikke inn noe som helst. Og det skjer heller ingenting når han fjerner AGP kortet og setter inn PCI kortet! Kanskje hovedkort biosen må resettes for at den skal "ta" PCI kortet? Noen forslag? Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 ja, napp utav kontakten til pcen, reset biosen og tru med å bytte den ut om den ikke kommer på neste gang du trykker på knappen. ps: husk å gi den en klapp om den kommer på. ellers kan du jo alltid forsøke å hive i ditt agp kort. da skulle jo dere finne ut om det er hket eller skjermkortet som er fucka. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 For all del, det er ingenting å tape på en reset av biosen. Da går det vel også tilbake til PCI som førsteprioritet. Det høres jo bra ut at HEE har lyktes! Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 oy, leste ikke skikkelig igjennom det siste du skrev; du må ha både agp og pci kortet i samtidig, men skjermen kobles til pci kortet. du kan jo ikke oppdatere biosen om du tar agp kortet ut. Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Han prøvde med et annet PCI kort, og da fikk han bilde. Er klar over at begge kortene må være i. Han får opp en feilmld når han flasher kortet....? Skal prøve med en annen bios, men jeg føler meg ganske sikker på at biosen er ok... Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 ja, forsøk med en annen bios (spennende!) Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Nå fungerer det!!! Det fungerte ikke med en annen bios. Det viste seg at han måtte laste ned et nytt flashingsprogram som heter Flashrom, som han fant på et forum: http://forums.designtechnica.com/showthrea...=5&pagenumber=2 Jeg kan ikke helt forstå hvorfor atiflash ikke funket, det funket jo på mitt kort... Mulig at han kan ha en annen utgave.. Tusen takk for alle gode råd fra capyman og dere andre!!! Beklager at det tok litt tid før jeg fikk postet dette, jeg trodde jeg postet svar samme dagen, men der ble visst noe tull.. Men nå funker skjermkortet som bare fy! og det lar seg overklokke svært bra:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå