Gå til innhold

Stenges/sensureres enkelte poster raskt nok?

Anbefalte innlegg

Jeg stilte meg dette spørsmålet og et spørsmål om sensuren er god nok etter å ha se på denne posten:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=66308

Legg merke til at dato for posten er 12 Nov 2002 19:30. Forflytt deg så helt ned til den nederste innlegget 24 Apr 2003 04:47 omtrent da ble den også stengt.

Kort sagt, det er endel dager, kremt måneder mellom de to innleggene (hvis jeg ikke har regnet feil er tok det 5 måneder, 12 dager, 9 timer og 17 minutter). Synes kanskje at den burde vært stengt litt tidligere.

Dette er bare et eksempel kunne sikkert funnet mange flere hvis jeg hadde lekt dektektiv litt lenger, poenget mitt er at slike poster bør stenges og sensureres raskere enn nesten 5,5 måneder, noe jeg tror de fleste andre også er enig om. Kan ikke si det er så mye å gjøre med problemet siden dette problemet oppsto for drøye 5,5 måneder siden. Det man da kan spørre seg om er hvorfor jeg da skriver denne posten. Vel det er fordi jeg lurer svært på hvordan noe slikt kan slippe igjennom. Topic er faktisk "norges styggeste hjemmeside?" så man burde da skjønne at det var fare på fære, eller er det bare adawen og XoRc (etterhvert også meg) som reagere på slikt innhold? bare sprør jeg...

Adawen (for den sakens skyld alle moderatorer): venligst fjern linken i posten min også :wink:

Bare sånn for sikkerhets skyld så er dette innlegget mest regnet som en oppvekker og ikke så særlig som kritikk.

Edit: i denne posten diskutere det om man bør legge inn en "Report to admin" knapp. Legger man den inn så KAN det være med på redusere reasjonstiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange gode ting i den nye versjonen av phpBB, hvis du har fulgt med litt. Les de nederste postene i tråden du linker til i slutten av posten din.

Og moderatorene rekker selvsagt ikke over samtlige tråder i forumet. Så det er ikke rart en tråd her og der slipper unna jernhendene.

Lenke til kommentar
Det er mange gode ting i den nye versjonen av phpBB, hvis du har fulgt med litt. Les de nederste postene i tråden du linker til i slutten av posten din.
rakk ikke å lese hele greie før jeg la den inn og ser jo at det angivlig skal komme med phpBB snart.

Og moderatorene rekker selvsagt ikke over samtlige tråder i forumet. Så det er ikke rart en tråd her og der slipper unna jernhendene.

er selvsagt klar over det, men det burde ikke være mulig å la en slik post slippe unna i over 5 måneder. Vet dog godt at poster forsvinner litt etterhvert og havner på side 2, 3, osv, men alikevel. Stiller på ingen måter tvil om moddene bare så det er sagt.

Edit:

Selv flinke og oppvakte moderatorer (som våre selvsagt er  :D ) har problemer med å følge med i hver eneste post her på forumet. Det blir postet utrolig mye hver dag, selvsagt vil noen poster slippe gjennom.
vet godt at poster slipper igjennom, men når det står "norges styggeste hjemmeside?" i topicen så kunne det jo være en god ide å sjekke innholdet for de fleste vil vel si at det er en av de topicene som vil være litt mistenklig når det gjelder stygt innhold...
Lenke til kommentar

Kom over flere slike poster i går, tror alle de har blitt stengt nå. Jeg gjør ikke dette her for å leke forumpoliti eller no, jeg gjør det fordi jeg syns det er tåpelig å gjøre narr av andres arbeid.

Enig i at 5 måneder er litt lang tid ja, hadde nok gått lenger hvis jeg ikke hadde sagt dette til en moderator.

En annen ting jeg oppdaget er at det virker som om moderatorene ikke er helt enige i hva som skal gjøres med slike poster. Tror det var i denne tråden en moderator tidligere i dag postet ett innlegg hvor han mente at den siden som var nevnt i tråden var stygg og festlig, (mener det var noe slikt), 10 minutter senere poster en annen moderator at slik oppførsel ikke er akseptabel og stenger posten. Merkelig nok er innlegget til en viss moderator forsvunnet sånn helt av seg selv. :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hvordan moderatorene modererer, men de leser vel ikke alle trådene. Akkurat den tråden bryter heller ingen av retningslinjene, bare vanlig folkeskikk, som det dessverre virker som en del mennesker mangler.

Apropos den tråden du nevner først, så ser du at tråden dør etter 16.11.02, og en eller annen <sett inn favorittskjellsord her> finner det for godt å plage den 19.04.03, så det er IMO ikke så rart at den har blitt forbigått i stillhet, dvs helt til adawen tar affære. Jeg tipper noen har sendt en pm eller noe?

Merkelig nok er innlegget til en viss moderator forsvunnet sånn helt av seg selv. :)

Hm, merkelig. ;)

Edit: XoRc var før meg.

Lenke til kommentar
Kom over flere slike poster i går, tror alle de har blitt stengt nå. Jeg gjør ikke dette her for å leke forumpoliti eller no, jeg gjør det fordi jeg syns det er tåpelig å gjøre narr av andres arbeid.

Enig i at 5 måneder er litt lang tid ja, hadde nok gått lenger hvis jeg ikke hadde sagt dette til en moderator.

En annen ting jeg oppdaget er at det virker som om moderatorene ikke er helt enige i hva som skal gjøres med slike poster. Tror det var i denne tråden en moderator tidligere i dag postet ett innlegg hvor han mente at den siden som var nevnt i tråden var stygg og festlig, (mener det var noe slikt), 10 minutter senere poster en annen moderator at slik oppførsel ikke er akseptabel og stenger posten. Merkelig nok er innlegget til en viss moderator forsvunnet sånn helt av seg selv. :)

Vel det med at moderatorene ikke er helt enige har jeg sett flere steder. Så et sted at det var en advarsel til en type, mens en annen moderator ga i posten under ban... :roll:

Edit: har ikke oversikt over antall dårlige topics, avatarer o.l. som jeg har sendt PM om. Sendte faktisk en stund daglig en remse med 5-10 avatarer og poster. Det sier jo litt om moralen her...

Lenke til kommentar
Spørs om denne posten (Som bør leses med en viss humoristisk innstilling) ikke forsvinner snart også?
hva er så galt med denne posten? jeg har postet den under tilbakemeldinger, topic er akseptabel, posten inneholder ingen ulovligheter og jeg har holdt et relativt saklig nivå, så hva er det da jeg har gjort galt?
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det kanskje er lurt å dele forumet inn i Soner der enkelte moderatorer er innom som sin faste post. Og kan seff gå på rotasjon eller.no?
for meg så høres det ut som en god ide, men så er jeg heller ikke moderator da...

Problemet vil vel oppstå nå ingen vil ta f.eks. off-topic--> Religion :p

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle denne posten bli stengt?

hva er så galt med denne posten?

For å ta dere litt i skole her, en post er et enkelt innlegg av en bruker, en tråd er en samling poster under samme tema. ;)

president refererer til hans første post i tråden (som han skriver i post#2), hvor han kommer med en referanse til noen som dreit på draget så det suste tidligere.

Lenke til kommentar

For å ta dere litt i skole her, en post er et enkelt innlegg av en bruker, en tråd er en samling poster under samme tema. ;)

president refererer til hans første post i tråden (som han skriver i post#2), hvor han kommer med en referanse til noen som dreit på draget så det suste tidligere.

Ahhhhhhhh :oops: blanda jeg også. Dæven. Vet jo godt forskjellen. Flaut. Jaja, er mennesklig å feile....uansett, kunne stemt det jeg skrev uansett :p Ofte er det jo en POST som strider mot retningslinjene i en ellers helt legal TRÅD. Disse POSTENE kan være lette å overse i en ellers rotet TRÅD.

Did I get that right?

Lenke til kommentar

Ja, så det nå.. Skal lese posten litt bedre neste gang.. :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...