Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]datamaskinen min restarter under oppstart hjelp!

Anbefalte innlegg

det begynte med at jeg først fikk en bluescreen kanskje 1 gang i uka. Men plutselig når jeg skulle skru på datan så fikk jeg bluescreen når jeg hadde logga meg in i windows så etter at datan restarter når jeg får bluescreen så skrudde jeg av pcen manuelt med og trykke på start knappen. Da jeg slo på pcen for 3 dager siden for og se om jeg fikk bluescreen så tok pcen og restarta etter at widows har loada jeg får ikke starta pcen uten at dette skjer det skjer til og med når jeg starter pcen i sikkerhetsmodus. så da håper jeg at noen har noen svar til at dette skjer.

Jeg har windows vista home premium 64x. vis dere trenger og vite noe mer om pcen min så si ifra.

pliz ikke skriv så veldig avansert kan ikke så mye om data men jeg kan noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, da har jeg ikke så mange ideer. Selv ville jeg nok valgt å hente ut det jeg ville tatt vare på, for så å formatere hele greia. Kan hende noen andre har et bedre tips.

Leste i en annen forumtråd her at det går an å starte Linux fra CD og ved å koble til en ekstern disk, så kan man flytte over alt man vil ta vare på fra harddisken.

Lenke til kommentar

Dette symtomet er vel det som kan ha flest forskjellige årsaker, både software- og hardware messig. Du kan prøve følgende:

1: Virussøk (gjerne med flere forskjellige programmer, men mer en ett om gangen)

2: Kontroller disken for feil.

4: Prøv å settet maskinen tilbake til før feilen oppsto med systemgjenoppretting

3: Prøv å reparere med windows cd.

Funker ingenting av dette er du nok nødt til å formatere og installere på nytt. Får du fortsatt blåskerm under installasjonen etter at du har formatert, må du nok begynne å lete etter hardware feil

Lenke til kommentar
Dette symtomet er vel det som kan ha flest forskjellige årsaker, både software- og hardware messig. Du kan prøve følgende:

1: Virussøk (gjerne med flere forskjellige programmer, men mer en ett om gangen)

2: Kontroller disken for feil.

4: Prøv å settet maskinen tilbake til før feilen oppsto med systemgjenoppretting

3: Prøv å reparere med windows cd.

Funker ingenting av dette er du nok nødt til å formatere og installere på nytt. Får du fortsatt blåskerm under installasjonen etter at du har formatert, må du nok begynne å lete etter hardware feil

ok skal prøve i mårra gidder ikke nå

Lenke til kommentar
Dette problemet har eg og hatt 2 eller 3 gonger.

Hver gong har problemet vert at skjermkortet er løst.

Det kan jo være det?

bare ta det ut og sett det inn igjen.

Dette har du rett i. Det gjelder ikke bare sjermkortet men også andre kort, ram og andre kontakter i maskinen.

Lenke til kommentar

jeg prøvde og starte pcen med en annen hardisk og da restarta ikke pcen men jeg fikk bluescreen jeg fikk skrivt ned tallene men jeg vet ikke om dere trenger alle men jeg skriver alle uanstett

##STOP:0X0000001A(0X0000000000041790,0XFFFFFA8001A8001A7F390,0X000000000000FFFF,0X00000000

0000000)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...