Kea Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei! Jeg har et lite problem... jeg har prøvd å koble bærbaren til nettet ved å bruke en kabel fra routeren direkte til bærbaren... vi har opprettet en tilkobling og alt, men det er ingen forbindelse. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Sikker på at det ikke er en krysset kabel? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hva er en krysset kabel? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Kryssa kabel brukes for å opprette en direkte LAN-forbindelse mellom to maskiner uten bruk av switch/hub. Denne kan ikke brukes som vanlig nettverkskabel. Bruker du vanligvis trådløs forbindelse? Sjekk at Ethernetkortet ditt ikke er disablet i devicemanager (enhetsbehandling). Høyreklikk My Computer -> Properties -> Hardware -> Device Manager -> Bla ned til Network Adapters. Røde kryss og/eller utrops/spørsmålstegn der? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ja, på "Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC" er et rødt kryss.. jeg har nå aktivert enheten... men det er fremdeles ingen forbindelse...og på kabelen står det "cross wiring".. er det altså en krysskabel? Endret 16. mars 2009 av Tweety-bird Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du kan høyreklikke og se om du kan aktivere den. Rødt kryss betyr at den er deaktivert. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Altså, enheten er nå aktivert, og vi har prøvd med en normal nettverkskabel, og fremdeles ingen forbindelse... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet? Endret 16. mars 2009 av Tweety-bird Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå