Dark Nemesis Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Tusen takk for rådene! Vil for øvrig si at jeg IKKEhar tenkt meg til Afghanistan for raske penger osv. Jeg har mange, kompliserte grunner, og ingen av dem koker ned til en enkel setning. Jeg takker igjen for alle (ok, de fleste) innspill. Hyggelig! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Er vel ikke akkurat det å bli drept som er den store risikoen her. Det er mer med ettervirkninger tåler du for eksempel det utrolige presset du har på deg hele tiden. Som noen sa selv om du sitter i leiren er det ikke sikkert du er trygg der du vil altid ha ting i bakhodet angående selvmordsbombere. Så en dokumentar om Ross kemp returns to afghanistan der britiske styrker har identifisert selvmordsbombere som er 6 år gamle. Jeg har alltid hatt litt interesse av å dra, men jeg ser at risikoen for å bli skadet psykisk er høy mye høyere enn risikoen for å bli drept der norge akkurat nå befinner seg. Viser et lite klipp ifra Ross Kemps dokumentar om brtiske styrker i Afghanistan i Helmand Provinsen. Hele serien på 2 sesonger ala 5 episoder kan fås på de rette stedene Denne dokumentaren er absolutt med på å vise hva "krigen" gjør med soldater og hvordan den er akkurat nå spesielt i sør. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Et meget godt innlegg av Zimmerh! han påpeker noe helt vesentlig: det er stresset og nervøsiteten du går med hele tiden, mange sliter med i ettertid. Ikke det at man har sett så grusomme ting osv, selv om dette også forekommer. Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er fint mulig å dra ut som kontorrotte, men er ganske kjedelig - har jeg hørt. Skal du sitte å sole deg der nede med PC, må du komme deg innafor logistikken under førstegangstjenesten. Gjerne en førstegangstjeneste der du får C-lappen, da øker sjangsene dine betraktelig for og dra ut. Er begrenset hvor mye kurs forsvaret kan gi under de 3 mnd med oppsettningsperiode. Søk deg under NSE (Nasjonalt Støtteelement) eller NCC. http://www.mil.no/fol/afg/start/styrken/#1 Angående risiko, så har vi ikke mange falne soldater i afghanistan. De som stryker med er selvfølgelig de operative styrkene. Tviler på at du vil se noe særlig, om det blir f.eks depot-jobb, postsorterer osv. Kan jo selvfølgelig skje noe uventet. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå