Krisdoffer Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Kommer helt an på hva jeg spiser. Om jeg spiser retter der jeg ikke trenger kniv bruker jeg helt klart høyrehånd. Men ellers gjelder venstrehånda. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg er høyrehendt. Spiser jeg med bare gaffel, er den i høyre hånd. Spiser jeg med kniv og gaffel, er gaffelen fortsatt i høyre hånd. Hvorfor skal jeg ta en gjenstand med fire spisse pigger og føre den gjentatte ganger mot et lite hull midt i mitt sårbare ansikt med min minst koordinerte hånd? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Om hånden ikke greier treffe munnen, er det større problemer på gang for å si det slik.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Er venstrehendt og holder gaffelen i venstre hånd, bytter litt på da. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har alltid stukket maten min med høyre (gaffelen ja) og kutta den med venstre (kniven). Hvis man bare bruker gaffel så har du den i høyre uansett og man er vel ikke så svak eller har så dårlig kordniasjon så man ikke klarer å skjære med venstre? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Av en ren vane har jeg kniv i høyre og gaffel i venstre når jeg bruker begge. Men når jeg kun bruker gaffel er det høyre handa som styrer. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg kutter først opp maten, så gaffler jeg i meg foret med høyrehånda. De som spør hvorfor får høre om hva amerikanerene gjør.. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Gaffel i Høyre Hånd fordi jeg er høyrehendt. Jeg spør min mor hvorfor hun spiser suppe med høyrehånd og f.eks spaghetti med venstre. Svarene er ganske dårlige synes jeg. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Skjærer med kniven i høyrehånda, og når jeg skal spise, bytter jeg om og spiser med gaffelen i høyrehånda. Me too. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 gaffelen i høyre og kniven liggende på bordet gaffelen funker fjell til å "skjære" opp maten med Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Om hånden ikke greier treffe munnen, er det større problemer på gang for å si det slik.. Haha, lol.. - Jeg og bruker gaffelen i høyre hånda uansett hvilken rett det er . Skal jeg kun bruke gaffel er det høyre, skal jeg ha kniv og gaffel, er gaffelen fortsatt i høyre. Aner ikke hvorfor, har prøvd det andre, men da skjærer jeg bare på feil side av gaffelen på en måte. Høres rart ut, men test det dere og! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Er høyrehendt, og bruker høyre hånd til det arbeidet som krever mest til enhver tid. Om jeg spiser bare med gaffel så er den i høyre hånd. Om jeg spiser med kniv og gaffel bruker jeg venstre hånd til gaffel, som er det letteste arbeidet. Holde på plass mat, løfte maten til munnen. Høyre hånd brukes til presisjonsskjæring med kniv. Bruk av skje og kniv samtidig ville ha blitt en interessant utfordring. Skje krever mer koordinasjon enn gaffel, siden den må balanseres. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har alltid stukket maten min med høyre (gaffelen ja) og kutta den med venstre (kniven). Hvis man bare bruker gaffel så har du den i høyre uansett og man er vel ikke så svak eller har så dårlig kordniasjon så man ikke klarer å skjære med venstre? Så jeg skal holde gaffelen min i feil hånd for å bevise at jeg har styrke/koordinasjon. Jeg synes det er snålt at det virker som flertallet her gjør det motsatte av normen, og jeg lurer egentlig litt på hvordan bordene hjemme hos dere ble dekt på når dere var små. For når man dekker opp med kniven til høyre og gaffelen til venste så sier det vel egentlig seg selv at den venstre hånda skal plukke opp gaffelen og den høyre kniven. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg bruker sjeldent kniv. Når jeg spiser middag, bruker jeg gaffel og skje, da skjeen kan ha med seg mer mat per "runde" opp i munnen, og gaffelen kan jo også brukes til å dele opp ting. Så kniven blir ofte overflødig. Til biff osv bruker jeg jo kniv da. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Om hånden ikke greier treffe munnen, er det større problemer på gang for å si det slik.. Det er ikke det at jeg ikke greier å treffe munnen, det er bare mer praktisk å ha gaffelen i høyrehånda fordi jeg bruker den til alt mulig. Kniven bruker jeg bare til å skjære/dytte mat til gaffelen. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 så lenge enn spise høyre delen av maten og jobber deg mot venstre så ser jeg ikke problemet med å holde bestikket feil , men hvis en spiser venstre side av maten og jobber seg mot høyre ser det bare helt forferdelig teit ut når enn har bestikket feil... og med "feil" mener jeg : når enn ikke følger etikkete reglene for hvordan enn skal spise.. ( og ja de finnes og de skal følges ) Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Spiser man mat som man ikke trenger kniv har jeg gaffelen i høyrehanda. Bruker jeg kniv er selvfølgelig gaffelen godt plassert i venstre hånd. Som om jeg skulle sagt det selv. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Haha, morsomt. Jeg har også gaffelen i høyrehånda uansett om jeg bruker kniv i tillegg eller ikke. Det er ikke mange som spør hvorfor jeg gjør det, så jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det. Det er rett og slett lettere for meg å gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Dette er nok bare en svært liten og ubetydelig hjerneskade hos dere som holder gaffelen i høgre hånd. Ingenting å bekymre seg for. Av og til blir mennesker skapt med en slik kortslutning her og der. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 @Jotun: Jeg skjønner at innlegget var ment humoristisk, men kan du gi oss en god grunn til at vi ikke skal gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå