Nerdegutt Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg har nettopp bestilt meg et Nikon en-el4a batteri (995,-), en Nikon mh-21 batterilader (775,-) og et Nikon bl-3 batterilokk (135,-) til bruk i vertikalgrepet mb-d10 til min d700. Jeg er litt i stuss over prisene. Det hele kom på 1.905,- kroner på www.scandinavianphoto.no. Overalt ellers hvor jeg leter koster det over dobbelt så mye. Eksempelvis skal favorittsjappa mi, FotoVideo (som regelmessig overtar enhver bonus jeg måtte få på jobben), ha smånette 4.640,- (!) for det samme. Japan Photo skal ha 3.498,-, og det er uten batterilokket, som de fleste i prisguiden tar ca 300 spenn for. Scandinavian Photo skal ha 135,- for det samme lokket. www.bhphotovideo.com skal ha $299,85 for den samme handlekurven. Scandinavian Photo er med andre ord sjefen over alle sjefer her! Er det noe jeg har misset her? Er det noe galt med Scandinavian Photo? Eller er det så enkelt at det er her de norske butikkene tjener til klor i bassenget? Jeg har niks problemer med at fysiske butikker koster litt mer pga tilgjengeligheten det gir meg, men tregangern?? Da blir det bare for drøyt. Tipper Foto Video sitter med rundt 400% avanse på batteriladeren her! Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 De var iallefall klart billigst når jeg kjøpte SB-800 i høst. Dette vil vel variere etter omløpshastigheten. Dette kan være varer de kjøpte inn til bedre valutakurs. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Sigma 50-150ii jeg kjøpte hos de var 800,- billigere enn FV (og det var inkludert frakt) En forskjell på ca 20%.... Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Æsj, kunne spart 400,- på 35mm min Endret 15. mars 2009 av shakudu Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 De har jo i tillegg D40 kit til 2600.. Det er rasende billig! Er det noen bakdeler med dette firmaet, eller? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 D40 kit til 2600,- er da ikke rasende billig. Kjøpte mitt D40kit til 2000,- på expert ifjor høst, men prisene generelt har vel forandret seg litt... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 "ulempen" må vel være at for oss nordmenn er dette en ren internettbutikk. I Sverige har de fysiske butikker. Etter det jeg har hørt, har reklamasjoner og retur/reparasjon gått greit. Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 De er jo registrert i Norge også (foretaksregistret), så de har "norske" plikter. Burde være ok. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 De prøver vel å ettablere seg sterkt i det norske markedet!? Har selv bestilt Kamera,og med tre objektiv kom det seg på 10000, ikke gale! Lenke til kommentar
gwh Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tja, 10k kan jo være både en god og wn dårlig pris, det avhenger jo av hva du kjøpte Lenke til kommentar
M.H Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har bestilt fra dem noen ganger, og er veldig fornøyd så langt. Ganske rask leveringstid og. Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 En liten oppdatering: Jeg sendte de en forespørsel om linsa Nikon 17-35 til rundt 10.000, som de ikke hadde i sortimentet. Fikk lynraskt svar! Forsåvidt negativt svar, men det var fordi linsa visstnok var utgående. De foreslo en erstatningslinse (12-24). Forsåvidt et OK forslag om jeg skal holde meg i Nikon-land, men det er to ganske forskjellige linser. Poenget var i alle fall at de svarer lynraskt! De har nordiske modeller av alt fra Nikon, og der det er nordiske forskjeller er det svensk variant de selger. Jeg spurte om internasjonal garanti, og da fikk jeg svaret ja, men det spilte liten rolle, ettersom de forholdt seg til den norske reklamasjonsretten som normalt er 5 år på slike produkter. Bravo! Det skal definitivt handles mer fra Scandinavian Photo! De er ikke billigst på absolutt alt, men neppe dyrest på noe som helst Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Bestillte hos dem i går, og i dag var pakken sendt. Kan ikke klage på det Forvrig, skal du ha DX objektiv, kan jeg få anbefale 17-55 f2,8. Er veldig veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Forvrig, skal du ha DX objektiv, kan jeg få anbefale 17-55 f2,8. Er veldig veldig fornøyd med det.Tviler på at det er så veldig moro på en D700, jf. førsteposten... ;-) En liten oppdatering: Jeg sendte de en forespørsel om linsa Nikon 17-35 til rundt 10.000, som de ikke hadde i sortimentet. Fikk lynraskt svar! Forsåvidt negativt svar, men det var fordi linsa visstnok var utgående. De foreslo en erstatningslinse (12-24). Forsåvidt et OK forslag om jeg skal holde meg i Nikon-land, men det er to ganske forskjellige linser.Ja, og på D700 er det et dårlig alternativ. Da er 14-24 langt, langt bedre. Men jeg også ville foretrukket 17-35 pga brennviddeomfanget. Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Bestilte en Think Tank sekk der - den eneste fornuftige sekken jeg har funnet som rommer ei stor tele på kamera, eller kan gjøres til normal + at det ser ut til at den tar store stativ. Nå har jeg jo ikke sett sekken (Streetwalker Pro), men tar sjansen. Den koster 1595 hos Scandinavian, mens FotoVideo tar 2395. Om sekken er dårlig, så har jeg iallefall spart noen hundringser Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 En liten oppdatering: Jeg sendte de en forespørsel om linsa Nikon 17-35 til rundt 10.000, som de ikke hadde i sortimentet. Fikk lynraskt svar! Forsåvidt negativt svar, men det var fordi linsa visstnok var utgående. De foreslo en erstatningslinse (12-24). Forsåvidt et OK forslag om jeg skal holde meg i Nikon-land, men det er to ganske forskjellige linser. Poenget var i alle fall at de svarer lynraskt! De har nordiske modeller av alt fra Nikon, og der det er nordiske forskjeller er det svensk variant de selger. Jeg spurte om internasjonal garanti, og da fikk jeg svaret ja, men det spilte liten rolle, ettersom de forholdt seg til den norske reklamasjonsretten som normalt er 5 år på slike produkter. Bravo! Det skal definitivt handles mer fra Scandinavian Photo! De er ikke billigst på absolutt alt, men neppe dyrest på noe som helst Tviler på reklamasjon er noe stress. Nikon Norge tilhører Nikon Nordic som ligger i Sverige. Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tviler på reklamasjon er noe stress. Nikon Norge tilhører Nikon Nordic som ligger i Sverige. Jeg lurer faktisk på hvor stor (eller liten) promille av Nikon's varer av en viss anstendighet, som må sendes inn for raklamasjon. Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg lurer faktisk på hvor stor (eller liten) promille av Nikon's varer av en viss anstendighet, som må sendes inn for raklamasjon. Jeg aner ikke, og det er vel de som har hatt trøbbel som typisk skriver om det. Jeg kjøpte selv en 70-200, som vel er å anse som en profflinse, og den måtte rett på service. Da var det godt å ha kjøpt den "ordentlige" versjonen, og ikke en gråimport-variant fra BHPhotoVideo i det tilfellet. Men det er ikke bare-bare å ha garantien i orden, når du må til doms hos Nikons tekniske hjelpere her i Norge. "Offisielle" (dessverre) InterFoto på Høvik var mildest talt lite hjelpsomme, fikk ræva oppfølging der. De mente at en skrikende fokusring ikke var en feil. Men det var en annen lyd hos Camera & Videoteknikk AS i Bergen, som fikset det sporenstreks. Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Ja, og på D700 er det et dårlig alternativ. Da er 14-24 langt, langt bedre. Men jeg også ville foretrukket 17-35 pga brennviddeomfanget. Jeg har vel selv bidratt til å dra min egen tråd litt off topic, og dette var særs interessant! Men jeg ble litt i stuss over hva du mente. Sier du at 14-24 er et dårlig alternativ til 17-35 på D700? Men så sier du at 14-24 er langt bedre? Tenker du da optisk, men at 17-35 fredeles er valget pga bruksområdet? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har vel selv bidratt til å dra min egen tråd litt off topic, og dette var særs interessant! Men jeg ble litt i stuss over hva du mente. Sier du at 14-24 er et dårlig alternativ til 17-35 på D700? Men så sier du at 14-24 er langt bedre? Tenker du da optisk, men at 17-35 fredeles er valget pga bruksområdet?Du sa de foreslo 12-24, det er et DX-objektiv med største blender f/4. 14-24 er langt bedre, faktisk det aller beste alternativet i området for småbildeformat, uansett system. Men jeg ville foretrukket 17-35 pga brennviddeomfanget, som passer meg mye bedre. Optisk er 14-24 bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå