4mbition Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Løvstakken er også et fint sted å ta bilder. Vært der mange ganger å tatt bilder. Nå er jeg ikke i Bergen lengre, men jeg savner virkelig naturen Bergen har å by på. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har noen våte drømmer om å sodomisere Teateret i Bergen en dag. Mange kule skuptuerer så vidt jeg kan huske fra den tiden jeg var en knøttliten pode og gikk der med mormor. Lenke til kommentar
heljik Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 trådstarter gir ingen hint om hva han vil fotografere? alt? panorama: - gå opp til Rundemanen. Fløyen er oppbrukt. - Fjell festning - snike seg opp i toppen av skatteparadiset? (nytt digert høyhus i sentrum med skattefolk inni sosialrealisme: - utlendinger i alle aldre sjekker jenter i fnisealder: Torgallmenningen døgnet rundt (stygt av meg) - afrikanere selge dop i Nygårdparken: kl 0800. De er tidlig ute disse narkomane. - turister trøkke i seg laskebrødskiver på fisketorget (sommersesongen) tragedier - fisketorget - fantoft stavkirke (ny, kopi av den som brant ned) - Bergen rådhus. (arkitekten bor i Sibir?) kultur - bryggen (ikke så gammel som folk tror) - grieghallen og teatret - Håkonshallen med sidebygninger (veldig gammel faktisk) - mye festlige små og store bygg i byen. - lysekloster - Ole Bulls tåpelige greier ute i Os. - Kjempevisedassen (Harald Sæveruds villa med 14 dasser) Praktbygg - Telenorhuset - Sundt bygget. (et must) - Tinghuset med figurene. En god del innvendig også. - UIB har et par fine. Mye saneringsverdig sist men ikke minst: Prosjekt: - fotografere det gamle fengselet og kvartalet før det rives og ny lagmannsrett skal bygges. ps. oppe i skogen bak Fløyen er det en festlig liten skogspark med trollfigurer. ikke dumt å fotografere. Ta med ungene :-) Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Jeg har noen våte drømmer om å sodomisere Teateret i Bergen en dag. Mange kule skuptuerer så vidt jeg kan huske fra den tiden jeg var en knøttliten pode og gikk der med mormor. Ja, Teatret har masse fine utsmykninger å ta bilder av, både utenpå og inni! Jeg jobber selv på teatret og har såeledes alle mluligheter for å ta bilder av huset, men jeg må si jeg synes det er vanskelig! Liksom ingen gode vinkler som er lett og komme til på, og å stå på altanen gir liksom ikke noe særlig det heller! Mans kulle kommet seg opp på taket, men det har ikke jeg fått til.... @ heljik: Dette var et MEGET godt innspill!! Selvsagt burde jeg sagt et par ord om hva jeg ville fotografere, men jeg synes du taklet utfordringen bra! Jeg synes du har kommet med mange gode tips. Så spesielt på "skatteparadiset" ( ) og forslaget om Nygårdsparken i 8-tiden, selv om jeg tviler på at jeg ville blitt tatt imot med åpne armer med kamera om halsen! BTW: Sundt-bygget? Mener du at det er noe spesielt? Kan skjønne den figuren på toppen (ikke skyt meg for ikke å vite hva/hvem det er... innflytter!!), men resten av bygget er da ikke så spesielt? Endret 6. april 2009 av magnus.o Lenke til kommentar
heljik Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 sundt - bygget: du får spørre noen arkitektstudenter :-) husker ikke i farten hva de kaller stilretningen, modernistisk? i alle fall er bygget en av landets peneste innen den sjangeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå