jic Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei! Skriver innlegg på vegne av noen, så jeg har ikke all info om saken. Det er er laptop som ble kjøpt med forsikring for litt under 1 år siden. Pcen ble omlevert en gang før, hvorfor den ble omlevert er litt usikker ettersom det var en annen person som tok seg da av saken ikke jeg. Personen kun har kvittering for kontantnota, hvor de satt minus på forrige laptop og skrivet nytt pc og skrevet omlevert. Det står ikke noe om forsikringen på den nye kvitteringen. Spørsmålet mitt er ettersom det står omlevert på kvitteringen, gjelder da forsikringen forsatt på den nye pc eller gjelder den ikke. Mulig jeg tolker ting feil her, hadde satt pris på om noen kunne rette på ting når det gjelder omlevering ect.. slik at jeg kan oppdatere meg på lover og regler. Det er happycare forsikring, det gjelder- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Forsikringen gjelder fra det originale bilaget. Dette skulle aller helst stått på den nye kvitteringen, men jeg kan nå ihvertfall bekrefte at forsikringen gjelder fra den dagen man kjøpte den første PC'en. Var jeg denne kunden, ville jeg gått innom og fått de til å lage en ny kvittering der det spesifiseres at forsikringen kjøpt originalt fortsatt gjelder. For sikkerhets skyld ~Elkjøpansatt Endret 15. mars 2009 av Alastor Lenke til kommentar
jic Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Hei! Takk for du tok tid til å svare. Jeg mente det også, men ettersom jeg ikke viste årsaken til omleveringen trodde kanskje det ikke var tilfelle, butikken tok gamle kvitteringen. Det er egentlig bare å melde opp saken til forsikringselskapet, eller må jeg ha det skrevet ned på kvitteringen, før jeg kan melde det opp? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Dem kan følge "historiken" til kvitteringene siden pengene fra orginalbilaget er ført over til den nye omleverte PC'n. Da kan dem sjekke at du faktisk har forsikring på den orginale kvitteringen. Lenke til kommentar
jic Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Da vet jeg hva jeg skal gjøre, takk til Alastor og Loko Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Rent personlig ville jeg nok ha fått overført info om forsikring og gyldighetsdato på denne til den nye kvitteringen som Alastor skriver. Da unngår man unødig trette hvis man skulle gå på en smell senere. (Dette kan også være mot forsikringsselskapet). Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Men forsikringen igjennom happycare førlger jo produktet og ikke kjøpet... Så hvis saken er at pcen ble skadet og han fikk en ny pc fra forsikringen må han tegne en ny forsikring på denn pcen. Er den omlevert gjennom garanti eller reklamasjon stemmer det alastor sier =) Lenke til kommentar
Saankaa Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vil man være helt sikker på at det ikke skjer noen misforståelser senere kan man sende kopier på kvitteringene til forsikringsselskapet hvis ikke butikken gjort det selv. En annen mulig løsning hade vært å si opp forsikringen å fått tilbakebetalt det som er igjen av premien siden man ikke har et forsikringsbehov for den opprinnelige produkten lenger og så tegne en ny forsikring på det nye produktet, men om jeg leser jic's første melding riktig så skjedde omleveringen for en stund siden så da er ikke denne løsningen aktuell lenger, man kan kun tegne forsikring på nye produkter. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Dersom ombyttet skjedde under garanti eller reklamasjon, og maskinen brukes av samme person som kjøpte den gjelder fortsatt forsikringen slik flere her påpeker. Dersom den ble sagt opp ved ombytte skal du ha tilbake gjenværende verdi av forsikringen i form av kontanter, og du skal dessuten ha blitt opplyst om dette. Viktig å påpeke at dersom du overdrar maskinen til noen andre, så krever de fleste forsikringsselskaper at dette registreres hos dem for at forsikringen skal være gyldig. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Men forsikringen igjennom happycare førlger jo produktet og ikke kjøpet... Så hvis saken er at pcen ble skadet og han fikk en ny pc fra forsikringen må han tegne en ny forsikring på denn pcen. Er den omlevert gjennom garanti eller reklamasjon stemmer det alastor sier =) Ja, dette har jeg også hørt. Alastor, du som jobber på Elkjøp, kan du fortelle litt om praksisen? Endret 26. mars 2009 av Mks1001 Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg jobber også på Elkjøp =) Hvis du har en pc med happycare og denne blir så ødelagt at pcen må byttes, så oppheves forsikringa. Så ønsker du forsikring på erstatningsproduktet må dette tegnes på nytt. Men blir produktet reparert vil selvfølgelig forsikringen fremdeles gjelde. Lenke til kommentar
Saankaa Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg jobber også på Elkjøp =) Hvis du har en pc med happycare og denne blir så ødelagt at pcen må byttes, så oppheves forsikringa. Så ønsker du forsikring på erstatningsproduktet må dette tegnes på nytt. Men blir produktet reparert vil selvfølgelig forsikringen fremdeles gjelde. Jeg jobber på Happycare/Safety+ og kan si at Orcuz og Alastor har rett. Det som står i vilkårene er "Ved totalskade eller ved tyveri som følge av innbrudd opphører forsikringen i og med at erstatning gis i form av et erstatningsprodukt." Ved garanti eller reklamasjon der du blir erstattet med nytt produkt så gjelder ikke våre vilkår siden det ikke er en forsikringssak og lar forsikringen tikke videre på ditt nye produkt, men tar gjerne imot kopier på kvitteringene fra butikken slik at vi vet at det er et annet produkt det gjelder hvis det senere skjer en forsikringskade. Og dersom man ønsker det så har man en mulighet å "fornye" forsikringen ved erstatning på garanti/reklamasjon: "Dessuten kan forsikringen sier opp under forsikringstiden, om forsikringsbehovet opphører". Siden du ikke har ditt forsikrede produkt A lenger så kan du si opp forsikringen, få tilbake resterende del av premien (dvs halvparten om halve forsikringstiden gått f.eks) og tegne en ny forsikring på ditt nye produkt. (Personlig foretrekker jeg når kunden gjør dette, det er mye enklere for oss og vi kan gi kunden bedre hjelp hvis det skulle skje noe med produkt B.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå