Gå til innhold

Test av waterchill :-)

Anbefalte innlegg

Naah... Magnum-settet til 3dfxcool koster jo 1150. legg til en radiator og vifte så har du jo et greit oppsett.

Tja magnum settet har ikke:

- radiator

- vifte

- relè

- vanntank

- Anti-alge væske

- kjølepasta

- bruksanvisning

En radiator som er ca like god som den som følger med Waterchill er Black Ice Pro, den koster 490kr. Vifta er nok verd 100kr. Relè har ikke 3dfxcool, men hos Microplex koster det 235kr. Vanntank koster 399kr hos 3dfxcool, men siden vi først må handle hos Microplex kan vi ta den billigste de har dvs 288kr. Anti-alge middel får vi til 47kr hos Microplex. Kjølepastaen kan vi sikkert skippe :p Samme gjelder jo bruksanvisningen.

Da ender vi opp slik:

Waterchill 1795kr + frakt = 1870kr

Magnum løsningen : 2310kr + frakt = ca 2500kr.

Da burde ytelsen til systemene være ca like. Fant ikke MaxPerf (som er gedigen og lett gir plasseringsproblemer) hos 3dfxcool, men vi kan nok legge på ca 100kr og da vil magnum løsningen være noen grader bedre.

Waterchill til 1395kr var en drøm, til 1795kr er det er godt og sikkert kjøp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det egentlig så bra da...

jeg har en xp2100 t-bred og med mitt dd vannkjølingsett som kosta ca 1800 ligger cpuen på 36 max load... kjøler i tillegg kjøling til gup'en...

bet nå jo være bra cpu'en tempratur synker vell med en del om jeg ikke hadde kjølt skermkorte..

Lenke til kommentar

Finn deg en gpu blokk med hurtigkoblingsnipler i riktig størrelse, du! :D (Vil ikke påstå at utseendet på gpu blokk er like viktig som ytelsen du får, mht at den ikke er så synlig. Men om asetek leasa en gpu blokk i samme design, hadde det vært kult.

Kan noen huske hva som var montert på gpu og chipsett på vapochillen til 3dfxcool på tg? (sikla på den jeg ja..)

Lenke til kommentar

Kan noen huske hva som var montert på gpu og chipsett på vapochillen til 3dfxcool på tg? (sikla på den jeg ja..)

Det var selvsagt Waterchill GPU og NB blokk!

Begge har forøvrig en veiledende pris på 52 euro og løskomponenter vil komme ut for salg om en stund. Mener NilsG @ ocshoot.no nevnte noe om slutten av Mai en gang.

Lenke til kommentar

Waterchill radiatoren tar jo opp 400w! Tror det skal gå fint, bare du monterer i en rekkefølge som er "god".

Kanskje lurt og plassere cpunlokk like etter radiator? (Er ikke en guru på dette feltet, men det virker plausibelt at det er det som er kaldest for cpu'en, og nedprioriter heller gpu og chipsett.

Lenke til kommentar
Waterchill radiatoren tar jo opp 400w! Tror det skal gå fint, bare du monterer i en rekkefølge som er "god".  

Kanskje lurt og plassere cpunlokk like etter radiator? (Er ikke en guru på dette feltet, men det virker plausibelt at det er det som er kaldest for cpu'en, og nedprioriter heller gpu og chipsett.

Jeg tviler ikke på at en hvilken som helst radiator avgir mer enn 400W med en turbovifte og 110 grader i vannet, men de ferreste ønsker vifte på 7000rpm eller 110 grader på kjølevannet til CPUen. Da er den ganske død. Altså er spørsmålet; Under hvilke betingelser avgir radiatoren 400W?

Delta T (Luft/vann) og m3 luft gjennom vifta er vel de to faktorene som bestemmer.

Lenke til kommentar

Virker sinnsykt digg med vannkjøling ja, og de skal jo være nesten helt stillegående. Men jeg er enormt opptatt av støy, og lurer på hvor mange dB de faktisk ligger på... Vet at Thermaltake sitt skal ligge på 25 dB, tror jeg.

Takk for all info :smile:

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at en hvilken som helst radiator avgir mer enn 400W med en turbovifte og 110 grader i vannet, men de ferreste ønsker vifte på 7000rpm eller 110 grader på kjølevannet til CPUen. Da er den ganske død. Altså er spørsmålet; Under hvilke betingelser avgir radiatoren 400W?

Godt spørsmål :yes: Som du selv skrev så vil nær sagt hvilken som helst radiator avgi 400W eller mer bare forutsetningene er til stede.

Delta T (Luft/vann) og m3 luft gjennom vifta er vel de to faktorene som bestemmer.

Plasser radiatoren ute en kald vinternatt, pøs på med vann nær kokepunktet og en bruk en kraftig vifte til å blåse den iskalde luften gjennom radiatoren så får du kjøleeffekt i bøtter og spann.

--

mvh

Hans Petter Faale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...