Anders Leipsland Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Naah... Magnum-settet til 3dfxcool koster jo 1150. legg til en radiator og vifte så har du jo et greit oppsett. Tja magnum settet har ikke: - radiator - vifte - relè - vanntank - Anti-alge væske - kjølepasta - bruksanvisning En radiator som er ca like god som den som følger med Waterchill er Black Ice Pro, den koster 490kr. Vifta er nok verd 100kr. Relè har ikke 3dfxcool, men hos Microplex koster det 235kr. Vanntank koster 399kr hos 3dfxcool, men siden vi først må handle hos Microplex kan vi ta den billigste de har dvs 288kr. Anti-alge middel får vi til 47kr hos Microplex. Kjølepastaen kan vi sikkert skippe Samme gjelder jo bruksanvisningen. Da ender vi opp slik: Waterchill 1795kr + frakt = 1870kr Magnum løsningen : 2310kr + frakt = ca 2500kr. Da burde ytelsen til systemene være ca like. Fant ikke MaxPerf (som er gedigen og lett gir plasseringsproblemer) hos 3dfxcool, men vi kan nok legge på ca 100kr og da vil magnum løsningen være noen grader bedre. Waterchill til 1395kr var en drøm, til 1795kr er det er godt og sikkert kjøp Lenke til kommentar
gorg Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 har snakket med noen fra microplex og de sier de kommer til å ta det inn, men ikke fra asetek og de kommer til å selge det for 1400 kroner Skal ha! Skal ha! Lenke til kommentar
bambam Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det må jeg si, jeg skal kjøpe meg et sett når de får inn igjen til 1 400,- på mircoplex.no. Kommer ikke til og kjøpe til 1 800,-. Bra jobbet microplex Edit : Kan man kjøpe en gpu blokk og bruke til waterchill? Klarer den det? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 eller hva med denne. http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...tId=ASEKT03-L20 1292.00.- Lenke til kommentar
gorg Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Enda bedre! Det kan jo hende at microplex bestiller det fra dem. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 jeg ser at folk er flittig i å kjøpe waterchill på microplex... et par dager etter de fikk inn ny forsyning er de gått tom på lager, ventes inn 7 mai Lenke til kommentar
kokken Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 er det egentlig så bra da... jeg har en xp2100 t-bred og med mitt dd vannkjølingsett som kosta ca 1800 ligger cpuen på 36 max load... kjøler i tillegg kjøling til gup'en... bet nå jo være bra cpu'en tempratur synker vell med en del om jeg ikke hadde kjølt skermkorte.. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 svar bambam noen a, hvis det går med gpu-blokk til waterchill så kan det hende at sparing påbegynnes altså Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Finn deg en gpu blokk med hurtigkoblingsnipler i riktig størrelse, du! (Vil ikke påstå at utseendet på gpu blokk er like viktig som ytelsen du får, mht at den ikke er så synlig. Men om asetek leasa en gpu blokk i samme design, hadde det vært kult. Kan noen huske hva som var montert på gpu og chipsett på vapochillen til 3dfxcool på tg? (sikla på den jeg ja..) Lenke til kommentar
gorg Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 radiatoren skulle tåle 400 watt eller noe slikt så det er klart at en gpu kjøler kan koples til... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Kan noen huske hva som var montert på gpu og chipsett på vapochillen til 3dfxcool på tg? (sikla på den jeg ja..) Det var selvsagt Waterchill GPU og NB blokk! Begge har forøvrig en veiledende pris på 52 euro og løskomponenter vil komme ut for salg om en stund. Mener NilsG @ ocshoot.no nevnte noe om slutten av Mai en gang. Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 ska man ha skikkeli vannkjøling så ska men fiks det sjøl Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 noen som vet hvor bred kjøleren er? Lenke til kommentar
oBoN Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 når du får på VGA og NB kjøler så kan hende at radiatoren blir forliten ..... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hva mener du med "for liten"? At den ikke vil klare å fjerne varmen eller at vanntemperaturen vil bli uakseptabel høy? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Waterchill radiatoren tar jo opp 400w! Tror det skal gå fint, bare du monterer i en rekkefølge som er "god". Kanskje lurt og plassere cpunlokk like etter radiator? (Er ikke en guru på dette feltet, men det virker plausibelt at det er det som er kaldest for cpu'en, og nedprioriter heller gpu og chipsett. Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hvor mye varmere blir vannet av å bruke et 80watts TEC? Vurderer å kjøpe Waterchill og en MCW50T.. men lurer på om den lille radiatoren orker GPU-blokk med pelt, NB og CPU blok... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Waterchill radiatoren tar jo opp 400w! Tror det skal gå fint, bare du monterer i en rekkefølge som er "god". Kanskje lurt og plassere cpunlokk like etter radiator? (Er ikke en guru på dette feltet, men det virker plausibelt at det er det som er kaldest for cpu'en, og nedprioriter heller gpu og chipsett. Jeg tviler ikke på at en hvilken som helst radiator avgir mer enn 400W med en turbovifte og 110 grader i vannet, men de ferreste ønsker vifte på 7000rpm eller 110 grader på kjølevannet til CPUen. Da er den ganske død. Altså er spørsmålet; Under hvilke betingelser avgir radiatoren 400W? Delta T (Luft/vann) og m3 luft gjennom vifta er vel de to faktorene som bestemmer. Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Virker sinnsykt digg med vannkjøling ja, og de skal jo være nesten helt stillegående. Men jeg er enormt opptatt av støy, og lurer på hvor mange dB de faktisk ligger på... Vet at Thermaltake sitt skal ligge på 25 dB, tror jeg. Takk for all info :smile: Lenke til kommentar
hpfaale Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg tviler ikke på at en hvilken som helst radiator avgir mer enn 400W med en turbovifte og 110 grader i vannet, men de ferreste ønsker vifte på 7000rpm eller 110 grader på kjølevannet til CPUen. Da er den ganske død. Altså er spørsmålet; Under hvilke betingelser avgir radiatoren 400W? Godt spørsmål Som du selv skrev så vil nær sagt hvilken som helst radiator avgi 400W eller mer bare forutsetningene er til stede. Delta T (Luft/vann) og m3 luft gjennom vifta er vel de to faktorene som bestemmer. Plasser radiatoren ute en kald vinternatt, pøs på med vann nær kokepunktet og en bruk en kraftig vifte til å blåse den iskalde luften gjennom radiatoren så får du kjøleeffekt i bøtter og spann. -- mvh Hans Petter Faale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå