TRL Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei! Vi bor i Vestby, og har hatt gleden av Sogn kabelTV i mange år. Nå nylig byttet de om slik at vi ble nødt til å skaffe en Get dekoder. Dekoderen fungerer greit den, og den kan jo ta opp sendinger også, selv om det ikke er HD på denne ( har en gammel TV så det trenger jeg ikke) Men.... Jeg har unger og et DVD lager med Disney og Barbie filmer. Etter å ha koblet til Get greiene får jeg ikke lenger brukt dvd/pvr boksen min. Har forsøkt et par varianter av kobling uten at jeg helt har fått dette til å funke som det skal. Så, jeg håper på at noen smarte hoder her inne vet hvordan jeg skal gjøre dette for at det skal fungere. Vi har følgende utstyr: Get PVR som har: Scart-VRC og Scart-TV, Audio(L/R), Video, S/PDIF. Ant in og Ant Out + Loop out for disse, RJ45 - Gammel Thompson TV. Har en Scart og en ant inngang. Har audio og video ekstra på siden. Phillips Hdd & DVD player/recorder DVDR 3595H so har: Ant in og Ant out. Scart: Ext1 to TV, Ext2 to VCR/Sat. Hdmi out. Audio(L/R)+Digital coaxial out. Cvbs out, s-video out. Har også en Harmon Kardon AVR 2550 reciver med utallige koblinger bak som får en stakkar til å bli svett... Den har iaf. Video:vid2, vid1,DVD,Monitor. og S-VIDEO:Vid2 (in & out), Vid1 (in & out),DVD(in),Monitor(out) + masse mer med digital eller optiske greier. Jeg trenger altså å få TV til å funke samtidig som vi kan se på DVD. Hadde også vært kjekt å kunne ta opp igjen med Phillips DVDR til HD og DVD plater. Lyd ut på reciveren hadde også vært ok, men det tror jeg at jeg skal klare selv. MEn alle de video greiene på dingsen hadde det vært ok å vite hva jeg skulle bruke til eller ikke.... Jeg er datanerd selv og fårstår et og annet på PC, men her i dette kabel helvetet har jeg meldt pass til ungenes og min kone i barselpermisjons store forargelse. Håper noen kan gi meg noen gode råd eller forklaringer... Hilsen Trond Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Med SCART menes normalt RGB signaler, det gir bra kvalitet på bildet. Slike signaler kan ikke håndteres av en receiver. En bra TV skal ha flere SCART innganger, problemet er at din har bare en. Det som bør være mulig er å koble en SCART fra Get boks til DVDR Ext2. Og så en SCART fra DVDR Ext1 til TV. Forhåpentligvis har din DVDR en såkalt 'pass-through' funksjon, som gjør at signalet automatisk blir koblet gjennom når DVDR er avslått. Jeg hadde slik kobling før, med en Pioneer DVDR og en plasma som bare hadde en SCART. Et alternativ er å bruke kompositt signaler (gul phonoplugg), men kvaliteten på bildet blir vesentlig dårligere. TV har en en kompositt inngang i SCART kontakten, og en annen i video kontakten på siden. Kompositt kan kjøres gjennom receiver. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Med SCART menes normalt RGB signaler, det gir bra kvalitet på bildet. Slike signaler kan ikke håndteres av en receiver. En bra TV skal ha flere SCART innganger, problemet er at din har bare en. Det som bør være mulig er å koble en SCART fra Get boks til DVDR Ext2. Og så en SCART fra DVDR Ext1 til TV. Forhåpentligvis har din DVDR en såkalt 'pass-through' funksjon, som gjør at signalet automatisk blir koblet gjennom når DVDR er avslått. Jeg hadde slik kobling før, med en Pioneer DVDR og en plasma som bare hadde en SCART. Et alternativ er å bruke kompositt signaler (gul phonoplugg), men kvaliteten på bildet blir vesentlig dårligere. TV har en en kompositt inngang i SCART kontakten, og en annen i video kontakten på siden. Kompositt kan kjøres gjennom receiver. Takker, det fungerer faktisk Måtte bare flytte kabelen som gikk fra TV til Get box over til DVD spilleren. Lurer nå litt på hvordan jeg skal få gjort opptak, for dvd spilleren kan vel sikkert bare ta opp fra egen tv tuner? Siden Disse Get greiene er digitale er det flere kanaler som bare vises gjennom Get. Er det noen smart måte å gjøre det på tro? Bak på Get boksen er det en snål sak med Loop through, kan det ha noen betydning? https://photos-1.getdropbox.com/i/l/ceJIULk...JKcqpQFDbd2vA#1 Hilsen Trond Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Du skal kunne spesifisere inngang på opptak, dvs du tar opp fra Ext2. Men du må da ha satt Get dekoder på rett kanal først. Der er en av fordelene med PVR, du velger kanal på timer. Den loopthrough'en er noe helt annet, det er antennesignalet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå