Gå til innhold

Supertilbud på biffkjøtt på fredager på Kiwi

Anbefalte innlegg

Tengte jeg sku gjør folk oppmerksom på at det er Biff på tilbud på fredager på Kiwi til fast 100kr kiloen.

Vanligvis så ligger det på 200-350kr kiloen alt etter hvordan kjøtt det er.

Thank you Kiwi for at en student kan leve på bidd hver dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpte ti pakker pepperbiff forrige fredag, og jeg er ikke overstadig imponert. Stekt til medium var de seige og jævlige. Posjerte to pakker i vannbad @55 grader i 2-3 timer før de ble brunet, det ble mye bedre. Tenker jeg gjør det med alle pakkene i en omgang neste gang jeg kjøper.

Alternativt kan man vaske biffene og bruke dem i en skikkelig stroganoff-gryte. Et par timers putring skulle vel få dem møre nok.

Lenke til kommentar
Kjøpte ti pakker pepperbiff forrige fredag, og jeg er ikke overstadig imponert. Stekt til medium var de seige og jævlige. Posjerte to pakker i vannbad @55 grader i 2-3 timer før de ble brunet, det ble mye bedre. Tenker jeg gjør det med alle pakkene i en omgang neste gang jeg kjøper.

Alternativt kan man vaske biffene og bruke dem i en skikkelig stroganoff-gryte. Et par timers putring skulle vel få dem møre nok.

Hva med å grille dem? Er ikke alle som har tilgang til vannbad. :p

Lenke til kommentar

Du har da tilgang til varmtvann fra springen? Ergo har du tilgang til vannbad.. :thumbup:

Jeg skulle likt å se hvordan du klarte å holde det vannet ditt stabilt på 55c i 2 timer.

Lenke til kommentar

Du har da tilgang til varmtvann fra springen? Ergo har du tilgang til vannbad.. :thumbup:

Jeg skulle likt å se hvordan du klarte å holde det vannet ditt stabilt på 55c i 2 timer.

Det er ikke så viktig at det er helt stabilt. Bare fyll på en skvett varmt vann en gang i blant. Et litt mer stabilt alternativ er å ha det i en stor kjele på laveste effekt med et digitalt termometer i vannet.

Lenke til kommentar

Jepp, det tok et par timer med justering og av og på med lokk, men på innstilling 1 (av 9) holdt kokeplaten vannet temmelig nøyaktig på 55 grader. Pluss minus litt går jo greit, det blir ikke akkurat uspiselig om det går opp eller ned 5 grader over så lang tid.

15 kr er heller ikke det største tapet om man ikke får det til. Om man derimot får det til, er kjøttet mørt som romtemperert smør. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...