Gå til innhold

Acer Crystal Eye

Anbefalte innlegg

Har en pc med dette herlige webcameraet innebygd(WinVista@Acer Aspire 7520G). selve komponenten mener jeg er intakt, men det oppfattes ikke i ex. messenger, eller et av acers egne program til å oppfatte webcameraet. Går jeg inn på enhetsbehandling ser jeg at driveren som er installert er Microsofts (6.0.6001.18000), dersom jeg avinstallerer denne, kommer det opp at en ny maskinvare er funnet og den installer samme versjon.

Acer drivere, prøver så å installere drivere, her er to driversett, et Bison og et Suyin (og enda et til 64bit).

Prøvde først å installere et av de gjennom setup, dette førte til ingenting bortsett fra å ta opp litt ekstra plass på pcen, driveren som lå inne var fortsatt microsofts.Avinstallerte og prøvde å installere den andre driveren, og akkurat det samme skjedde, avinstallerte den og. Prøvde så å oppdatere driver manuelt gjennom enhetsbehandling, avinstallerte den gamle og prøvde installer driver suyin mappa, denne ble ikke oppfattet som en driver og installerte seg ikke. Prøvde det samme med Bison, dette førte til en insta-Blåskjerm, og jeg måtte starte i sikkerhetsmodus for å avinstallere den. Har og prøvde med nyere versjoner av driverene en de jeg finner på Acer sine sider.

Så da er siste håp om det finnes noen her som kan noen hendige kofigureringer som får webcameraet til å fungere igjen, før jeg deaktiverer cameraet, sier noen stygge gloser og lover meg selv å aldri kjøpe en Acer igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om ingen andre har noen forslag så velger jeg å komme med dette.

Kontakt Acer support og beskriv problemet for dem, de er dømt til å ha en løsning gjemt i ermet.

Har selv en acer og har kontaktet support avd. før, du får svar iløpet 1-2 dager via email.

Lenke til kommentar

Avinstaller windows-driveren, reboot, ikke installer windows-driveren, installer acer-driveren (setup-programmet). Reboot. Det skulle funke fint. Sørg for at du ikke har valgt at windows automatisk skal installere drivere for nye enheter uten å spørre deg først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...