Jonas2k Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Som emnetittel tilsier, er LG 32" PG6000 den rette tv'en for meg? Jeg har ikke plass til større tommer så 32 er absolutt maksimum. Tv'en kommer nesten bare til å bli brukt til film. Film gjennom PC, dvd/blueray spiller og tvkanaler. Lyden fra tv'en er totalt uviktig, da jeg har lydanlegg fra før. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Som emnetittel tilsier, er LG 32" PG6000 den rette tv'en for meg?Jeg har ikke plass til større tommer så 32 er absolutt maksimum. Tv'en kommer nesten bare til å bli brukt til film. Film gjennom PC, dvd/blueray spiller og tvkanaler. Lyden fra tv'en er totalt uviktig, da jeg har lydanlegg fra før. Er den beste plasma 32 og vil dekke alle dine behov så bare kjøp. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Da mangler det bare penger. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Da mangler det bare penger. Der kan jeg ikke hjelpe deg :!: Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For å spore av litt: Finnes det så mange andre konkurenter til LG's 32" Plasma? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) LG er foreløpig de eneste som har en skikkelig 32" plasma på markedet. Det er noe som heter Keymat eller noe slikt, men den skal du bare styre unna! Det eneste negative jeg har lest om 32" PG6000 er at den er ganske sensitiv for retention. Hvis du skal bruke den til spill så bør du sikkert være litt varsom. I alle fall de første 100 - 200 timene. Utover det så er det en knall tv... Til SD signaler er det en liten vinner, helt klart. Alternativt kan du sjekke ut Pioneer sin 32" lcd som også er ekstremt bra. Den koster vel rundt det samme og den er velegnet til film. Trolig den beste en av de beste lcd-ene du kan få tak i. Den finnes til 9995 på Soundgarden.no EH, må rette på meg selv... PG6000 32" har selvsagt sunket til en latterlig lav pris den også... Vel, kjøp i vei! Endret 16. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Er det noe man på passe på de første timene man bruker tv'en (skal ikke bruke den til spill), eller er det bare å kjøre på? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 sett end kontrasten til 50%. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Er det noe man på passe på de første timene man bruker tv'en (skal ikke bruke den til spill), eller er det bare å kjøre på? Jeg har ikke gjort så mye hokus pokus men satt bildemodus til Ekspert 1 og satt hvitbalansen til medium og slått av støyreduksjonen ellers så kjører jeg alt annet på fabrikkinnstillinger og det kan du gjøre fra dag en. Jeg har prøvd flere innstillinger og mikset både med lys og kontrast men har blitt godt fornøyd med slik som beskrevet ovenfor. Prøver du modus normal så skjønner du fort at dette blir litt vel mye lys og farger så kjør den på Expert1 det tror jeg faktisk alle PG6000 eiere gjør eller har blitt rådet til. Lykke til Endret 17. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 jada-jada: PG6000 42" er langt mer standhaftig når det kommer til IR enn 32". Trolig skyldes dette størelsen og lite annet. Derfor er nok lurt å være litt mer varsom med 32" enn en av de større modellene. Senk kontrasten til 50% de første 100 - 200 timene... Bruk cinemamode... En lur ting du kan gjøre er å laste ned eller kjøpe en innkjørings dvd og kjøre den 16 - 20 timer før du bruker tv-en. Bare les instruksene nøye før du gjør dette. Bildet skal da fylle hele skjermen og det skal være en en veksling mellom farger og hvittoner hvert 30 sekund. Du kan også kjøre dvd-er som fyller hele skjermen uten undertitler noen timer... Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Har du en link til en sånn innkjøringsdvd? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 jada-jada: PG6000 42" er langt mer standhaftig når det kommer til IR enn 32". Trolig skyldes dette størelsen og lite annet. Derfor er nok lurt å være litt mer varsom med 32" enn en av de større modellene. Senk kontrasten til 50% de første 100 - 200 timene... Bruk cinemamode... En lur ting du kan gjøre er å laste ned eller kjøpe en innkjørings dvd og kjøre den 16 - 20 timer før du bruker tv-en. Bare les instruksene nøye før du gjør dette. Bildet skal da fylle hele skjermen og det skal være en en veksling mellom farger og hvittoner hvert 30 sekund. Du kan også kjøre dvd-er som fyller hele skjermen uten undertitler noen timer... Mulig du har rett ang størelse men man må slite å finne cinemamode da den ikke finnes i menyen i hvertfall ikke på min skjerm.... Innkjøring har ikke vært et problem på min skjerm med mange også i 32 men mulig du vet ting jeg ikke har fått med meg? Som skrevet så er Expert 1 den anbefalte bildemodusen og jeg er 99% sikker på at dette går bra da alle velger denne.. Dvd-er kan du bare glemme med tanke på mange erfaringer fra de som eier og bruker denne skjermen daglig. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Fordelen med en innkjørings dvd er at skjermen fortere blir klar og man slipper de første 5- 10 timene hvor skjermene ofte både hakker, sleper og er fulle av artefakter. Etter ca 150 timer viste min PX80 hva den virkelig duger til og det er ikke nyanser det er snakk om. Bildet forandrer seg markant... Jada-jada... Innkjøring er ikke like hysterisk som det var tideligere. Det er uansett smart å være litt forsiktig. Både LG og Panasonic har paneler som fungerer på samme måte og de brenner meget sterkt de første 100 timene og det er i denne perioden det er mest trolig man pådrar skjermen en skikkelig "screenburn". Det har vært en her på dette forumet som fikk en permanent innbrenning på sin PG6000 så slike ting er ikke utelukket. Det tar en stund før en plasma viser sitt fulle potensiale og en innkjøring speeder opp denne prosessen, men GJØR DET RIKTIG! Still spørsmål på AV-Forum osv osv osv. http://www.avforum.no/forum/tv-apparater/7...tbilde-dvd.html Jeg har ikke testet dette selv, men har brukt innkjørings dvd til å fjerne hvite spill HUD noen ganger. Siden du ikke skal spille er det lite trolig at du noensinne vil trenge hvitvask etter innkjøring. PG6000 har uansett dette innebygget, men om det egner seg til innkjøring vet jeg ikke helt. Endret 17. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Skjønner ikke problemt og jeg har denne skjermen og diskutert den opp og ned med flere andre med samme sjerm og vi har faktisk funnet bildeinnstillinger som fungerer godt på denne skjermen... Jeg har gitt råd om bildeinnstillinger på en skjerm som jeg kjenner som min egen lomme og håper trådstarter tar dette i sin vurdering. Du har en helt annen opplevelse med en helt annen skjerm uansett hva du har klart å rotet opp fra nettet (PX80 Panasonic) og jeg blir mer og mer overbevist at LG PG6000 har kvalitet og ikke uten grunn ble solg for en langt dyrer pris når de begge ble lansert.. Hvor mange klager på LG skjermen F.eks her på forumet? (ingen) PX80 (mange) Tror du etter alt jeg har skrevet her inne vil gi feilopplysninger/erfaringer? Hvis man ikke kan stole på erfaringer her inne hva er da vitsen med dette? Sitat Slutt. Endret 17. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Vel, rundt omkring på nettet så finner man faktisk mange som sliter/har slitt med IR på PG6000, spesielt i starten. Dette innlegget tatt fra denne tråden er et eksempel. Er ingen skam å innse at det er et problem som fortsatt mange plasmaskjermer sliter med i starten, PX80 så vel som PG6000 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hmm godt det bare er i starten da og ikke følger skjermen hele veien og bare blir verre med tiden som tydeligvis er tilfellet med din skjerm :!: IR har jeg faktisk ikke vært veldig plaget av da det forsvinner så fort man bytter kilde kontra andre skjermer... Endret 17. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hmm.. kan du dokumentere at det faktisk blir verre etterhvert? Har ikke selv erfart noe lettere IR etter et halvt år med skjermen. Det er en gjenganger i alle trådene her på forumet at du febrilsk prøver å få folk til å gå for PG6000 (Selvfølgelig et unntak her, da trådstarter spør konkret om denne skjermen.) Mens folk som eier PX80 verken har problemer med å innrømme at PG6000 er en minst like god skjerm, og at PX80 så langtfra er perfekt. Har du noen gang satt fingern på noe som kunne vært bedre på PG6000? Har ikke jeg lest isåfall. Den er kanskje perfekt? Må være tull og tøys alt man leser om at PG6000 har betraktelig dårligere sortnivå enn PX80, og at den sliter med IR... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hmm.. kan du dokumentere at det faktisk blir verre etterhvert? Har ikke selv erfart noe lettere IR etter et halvt år med skjermen. Det er en gjenganger i alle trådene her på forumet at du febrilsk prøver å få folk til å gå for PG6000 (Selvfølgelig et unntak her, da trådstarter spør konkret om denne skjermen.) Mens folk som eier PX80 verken har problemer med å innrømme at PG6000 er en minst like god skjerm, og at PX80 så langtfra er perfekt. Har du noen gang satt fingern på noe som kunne vært bedre på PG6000? Har ikke jeg lest isåfall. Den er kanskje perfekt? Må være tull og tøys alt man leser om at PG6000 har betraktelig dårligere sortnivå enn PX80, og at den sliter med IR... Vet ikke om hvem som er mest febrilsk da det er 4 stk som selv eier Panasonic PX kontra 1 stk som eier skjermen det blir spørt råd om her... Hvem som vil vri om hvem blir vel ganske opplysende her eller hva? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere skriver her.. Eller jo jeg har kritisert Px modellen og da er dere selvsagt på hugget igjen Kom over dette snart for dere eier en sigøynermodell fra Pana som verken er spesielt bra eller dårlig men midt på tre. Jada sortnivået blir nevnt hele tiden og det er faktisk det eneste som den er bedre på men man må sitte i en bekkmørk potetkjeller for å skille forskjellen. I vanlige omgivelser så er PG6000 vel så bra(kilde Lyd og Bilde) og dette har vi blitt enige om gang på gang men alikevel så kommer dette opp som et argument igjen og igjen for å fremme PX modellen(latterlig) eller pinlig vil jeg kalle det. Kan ikke du og de andre bare pigge av i hvertfall i denne tråden så får vi krangle videre om sortnivået i en annen tråd God natt Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Pinlig er det slettes ikke, da sortnivået i tillegg påvirker kontrasten, som er meget viktig. Og hva vet du om hvor mørkt folk, inkludert trådstarter har det når TVen brukes? Da spiller selvfølgelig sortnivå en stor rolle. Jeg for min del mestrer ikke å ha lys på når jeg ser på film. Det som er pinlig er at du spytter ut ting som at PX80 sliter mer med IR etterhvert, uten å begrunne det ytterligere? Ei heller klarer du ikke å peke på en eneste ting som kan forbedres på PG6000 Og for å ha det på det rene, det er ingen i denne tråden som har prøvd å få trådstarter til å kjøpe PX80. Bava har kommet med generelle plasmaerfaringer, som du nærmest avfeide som sprøyt bare fordi han har PX80. Tingene han bidro med er fint å høre om for alle som skal kjøpe plasma. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det eneste problemet her er jada-jadas endeløse behov for å bekrefte at han har kjøpt den beste tv-en som finnes der ute og det gjør det faktisk litt vanskelig å komme med råd her inne. Alle plasmaskjermer har grunnleggende problemer som man godt kan beskytte seg mot. Når det i tillegg blir linket til en tråd som gjelder et dårlig panel for og understreke sin egen suverenitet så bør man heller finne på noe bedre å gjøre. Chris har vært i en fortvilet situasjon og har måttet sende tv-en til Panasonic kort tid etter kjøp. Det er nok en og annen LG kjøper som har gjort det samme. Panelene produseres fort og sjekk rutinene er nok ikke blant de beste og derfor får vi disse tv-ene til ”gi-bort pris”. Hvis du ”SØKER” på nettet så vil du finne ekspertuttalelser og amatør uttalelser som bekrefter dette. Til og med Pioneer eiere med litt vett er forsiktige de 200 første timene for selv en 8 generasjons Kuro kan brenne seg. LG og Panasonic paneler får i større eller mindre grad IR. Sånn er det! PLASMA FUNGERER SLIK DESSVERRE. Jeg forstår ikke helt hva som er poenget med å få folk til bare ”å kjøre på” når ingen anbefaler det. Ikke en gang ekspertene… De første 200 timene skal man bruke hodet og hvorfor skal man ikke være forsiktig? Selv 6000 kroner er en utgift og det er trist om man skulle ende opp med et svimerke fordi man ikke passet på den første tiden. http://www.hdtvtest.co.uk/news/plasma-scre...-2007032738.htm PG6000 og PX80 er billige modeller og de tilhører ”BUDSJETT” klassen, men viktigst er at begge tv-ene er plasma og i så måte vil man møte på de samme problemene. Trolig vil du bli kjempefornøyd med din PG6000 32” og jeg er sikker på at du i alle tilfeller vil passe på og ta de forhåndsregler man bør ta med en plasmaskjerm. Det skal litt til å få en permanent innbrenning, men det kan skje og skjer… Sist men ikke minst… DETTE ER IKKE EN PANASONIC MOT LG TRÅD… Fyren skal ha en LG og han har spurt om råd og derfor legger jeg ved en nøytral link du kan benytte deg av slik at du ikke trenger å høre på denne gjengen med sulliker… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå