Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen som er flinke på rentebetydninger her?

larseer83

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her å drar meg i håret fordi renta på kredittkortet er ganske høy!! Har Lo Favør mastercard og disse betingelsene:

Priser og betingelser:

(Per 10. oktober 2008)

Årspris: kr 0

Varekjøpsgebyr: kr 0

Fakturagebyr: kr 0

Uttak i bank: kr 75 + 1 % av uttak

Minibankuttak: kr 35 + 1 % av uttak

Nominell rente per måned: 1,54 %

Effektiv årlig rente ved

kr 1.000, 10.000, 20.000: 20,15 %

Min. å betale ved forfall: 2,5 % av utestående saldo, min. kr 250

Inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse*

Jeg sitter nå med tanken om å opprette kontokreditt hos skandiabanken for å rett å slett cashe ut det jeg sitter med på kredittkortet.... men spørsmålet er jo om det vil lønne seg? For å sette det på spissen og ta et rundt tall så sier vi 50.000 i kredittkortgjeld. Søker da om samme sum i skandiabanken der alt som står av info er dette:

- ingen gebyr

- umiddelbar tilgang på kreditten

- kun 12,90 prosent effektiv rente (p.t.)

Så er spørsmålet:

Vil dette lønne seg?? Føler også at det er enklere å ha alt av finanser i samme bank (skal klippe det satans kredittkortet i tusen biter)

Kan og legge til at jeg ikke sliter økonomisk siden jeg nå er i fast jobb med grei lønn, men at dette er noe dritt som har hengt over meg siden tidlig 2008 :( og nå ønsker jeg å bli kvitt gjelda mest effektivt!

Hva sier dere der ute som kanskje har litt mer peiling på sånt enn meg?

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers bør du ta en titt på luksusfellen på TV3 og ikke bruke kredittkort hvis du ikke har penger.

Jeg bruker kredittkortet mitt for å få en viss betalingsutsettelse og for å få reiseforsikring når jeg betaler ferien med kortet. Men jeg betaler alltid hele beløpet ved forfall. De som ikke bruker kredittkort slik bør ikke ha kredittkort.

Lenke til kommentar
Jeg bruker kredittkortet mitt for å få en viss betalingsutsettelse og for å få reiseforsikring når jeg betaler ferien med kortet.

Vær obs på at den reiseforsikringen kan grense mot ubrukelig.

Hadde et tilfelle for to år siden, hvor turen var kjøpt med kredittkort - master hos dnb.

Turen gikk ikke som planlagt, henvendte meg til banken og det var snakk om kroner de ønsket å kompensere ihht. avtalen.

Heldigvis hadde jeg egne reiseforsikringer, for hvis ikke hadde turen blitt betydelig dyrere enn først antatt.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke så lenge siden det var noe oppslag på dette et eller annet sted (husker ikke helt hvor.)

"LO Favør" høres ut som et fordelsprogram, men kredittkortet er egentlig ganske dårlig (20,15% rente for ****!). Det er ikke noe særlig bedre enn et vanlig Sparebank 1 kredittkort, som det egentlig er.

Skandiabankens kort og kontokreditt kommer normalt ganske bra ut i sammenligninger, så om du får innvilget der så er det absolutt å anbefale å bytte dit asap.

Så ja, cash ut LO [dis]Favør med en gang, over 20% rente er grisedårlig.

Lenke til kommentar
.... og herved historie!

Håper på dine vegne at så er tilfelle, og at vi aldri får se deg på Luksusfellen om to-tre år hvor Metallica-rekvisita blir solgt under en lav sko! ;)

Haha! Det blir isåfall over mitt lik!!

Nei, det skal ikke bli noe stort problem det her... er ikke snakk om store summen heller, var bare litt greit å få ned renta på det jeg hadde. Ei krone her å ei krone der vettu ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...