-Tommy Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei. Jeg trenger litt hjelp til å finne en "bryter". Den skal festes på en dør og dørkarmen. Ideen er at når døren åpnes så går taklampen på fordi kretsen brytes. Kanskje en magnetkontakt er det beste? Har sett litt på elfa men eneste jeg fant var brytere som må festes på kretskort. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) I uteboden min har jeg en bevegelsesvakt som reagerer når noen kommer inn i boden. I tillegg så reagerer den kun når det er mørkt ute fordi den har innebygd skumringsbryter (jeg har vindu i toppen av den ene veggen i boden). Hvor lenge lyset skal stå på kan man også justere. Bevegelesvakten koster ikke all verden og kan kjøpes hos Clas Ohlson: Endret 15. mars 2009 av Pingla Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Ok, er jo en mulighet det og. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 I uteboden min har jeg en bevegelsesvakt som reagerer når noen kommer inn i boden. I tillegg så reagerer den kun når det er mørkt ute fordi den har innebygd skumringsbryter (jeg har vindu i toppen av den ene veggen i boden). Hvor lenge lyset skal stå på kan man også justere. Bevegelesvakten koster ikke all verden og kan kjøpes hos Clas Ohlson: Bevegelsesvakt er veldig irriterende hvis man er lengre tid i ro i rommet. Var slik på min forrige skole og under elevsamtale skrudde lyset seg alltid av. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Her skal den kun brukes i en bod under trappen hvor sko står så den trenger ikke å stå på i mer enn toppen 2min. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Her skal den kun brukes i en bod under trappen hvor sko står så den trenger ikke å stå på i mer enn toppen 2min. Da er det ingen problem og absolutt en god løsning . Lenke til kommentar
Patz Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Magnetkontakt eller endebryter bør også fungere utmerket, trolig billigere også. Søk på "larmkontakt" (magnetbryter), eller "grensebrytere" (endebrytere). Magnetbrytere har lav koblingskapasitet, og du trenger derfor en kontaktor i tillegg. En endebryter vil ofte være godkjent for 16A. Endret 15. mars 2009 av Patz Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Garderobebelysning tror jeg du vil kunne finne i en lampebutikk, alternativt så har IKEA noe du kan bruke. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10021460 http://belysningsexperten.no.8.bysant.com/...&pageId=191 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor ikke bare bytte den vanlige lysbryteren med denne? http://elko.no/wsp/elko_nor/webon.cgi?func...;name=Produkter Har denne på badet, fungerer 100%. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Det er ikke en lysbryter der inne, er kun en stikk kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå