k-h-s Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Noen bilder av herlighetene du alt har? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Link til Orion? Det var Meade de ikke støttet? Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Skal se om jeg får tatt noen bilder etterpå. Må få ryddet litt opp i alt rotet her først. Jan: Stemmer det! Er foreløpig ikke støtte for meade, så bestilte orion teletrack. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Da fikk jeg tatt noen bilder. Her er en liten oversikt over hva jeg har skrapet sammen til nå: MX2 kontroller som kobles til motor og kamera, samt batteri som strømforsyning i felt. Railplaten sett fra undersiden. Gummibåndet skal føres gjennom tannhjulet oppe i venstre hjørne. To manfrottostativ til time lapse dollyen, samt et overflødig intervalometer og sugekopp for å feste kameraet mot vinduer og andre glatte overflater. Midlertidig arrangement av utstyret på railplaten. Slik skal det komplette utstyret se ut når alt er ferdig montert: Endret 29. desember 2010 av SkinnyT Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Da har eg rigga alt klart, venter bare på att batteriet skal bli ferdig opplada. Tok noken bilder av "riggen" min... litt meir basic enn den eg ser i posten over her ja! Her er eit par bilder. Skal lime inn ein youtube link her når eg får filmen ferdig. Edit: lurer på kva som gir seg først: dagslyset, batteriet eller minnekortet... Da var filmen klar! Hugs å sette på 1080p oppløysing! http://www.youtube.com/watch?v=8zw5-VYm9PM Endret 31. desember 2010 av rvenes Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Måtte prøve dette jeg og http://www.youtube.com/watch?v=ImPoHavXIFo Gikk tom for både strøm og lys før jeg hadde tenkt gitt 2 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Helt forferdelig hvor treg Youtube er blitt. Fine sekvenser fra begge! Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Flotte klipp! Fikk Orion Teletrack i dag, nå mangler bare den hersens railen som USPS enda ikke har klart å levere. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Tenkt å prøve Å lage første film i morgen. Måke snø å prøve på noe av det. Noen tips om hvor ofte ta bilder etc? Bruker vell 1,5time Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 4 timer virklig tid, blei til 1 minutt og noken sekund timelapse film når eg tok bilde kvar 10 sekund... så du kan nok sikkert ned på 4-5 sekunder om du kan Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ok, med tabke det er store bevegelser på økte sted tror jeg jeg kanskje tar enda litt raskere 2-3 sek. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Kom over denne på fstoppers.com, litt inspirasjon: Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 http://gizmodo.com/5733575/introducing-the-video-challenge Pågående time lapse konkurranse hos gizmodo for de som er interessert. Frist for innsendelse 9 feb. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Kjøpte meg et vidvinkelobjektiv på lørdag og tok et bilde fra et hjørne av stuen min for moro skyld. Da så jeg hvor jævlig det så ut. Jeg lagde like gjerne en timelapse av ryddingen. http://www.youtube.com/watch?v=dSkENP27o7E Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Kjøpte meg et vidvinkelobjektiv på lørdag og tok et bilde fra et hjørne av stuen min for moro skyld. Da så jeg hvor jævlig det så ut. Jeg lagde like gjerne en timelapse av ryddingen. Skulle gjerne hatt en timelaps på kjøkkenet mitt også,kan du komme hit og vise meg hvordan jeg får det til Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvordan du rydder? Hadde jeg latt kameraet blitt stående og endret frekvens fra bilde hvert 4. sekund til f.eks hvert minutt, da hadde filmen vist at det ble rotete akkurat like fort som det ble ryddig. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Stilig video fra, milapse! http://vimeo.com/18475474 Nå har jeg omsider mottatt railen, pluss Canon 5d mk II og Canon 17-40mm f/4.0L, bare synd jeg fortsatt er på jobb til tirsdag. Gleder meg som en liten unge til endelig å få testet ut dette! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Teknisk spørsmål - hvordan håndter man lyset hvis man feks gjør dette i 24 timer ? Tenker da på overgangen mellom feks natt, morgen, dag osv. Manuell eksponering må jo brukes men hvordan får man dette i "balanse" ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Man behøver ikke og kjøre manuelt,hvis man bruker en fjernkontroll som kan innstilles og skyte i blender-prioritert program vil lukker justere seg etter lyset. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vil man ikke få store avvik i bildene når feks sollys dukker opp og forsvinner om morgen/kveld eller ved feks skyer som kommer og forsvinner på dagtid ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå