Gå til innhold

Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var ute på søndag og prøvde å få med meg stjerneskuddene som var da(takk til vg som sa ifra om det) og så bestemte jeg meg for å lage en timelapse video av disse, fikk dessverre ikke stjerneskudd på timelapse bildene, fikk det på ett test bilde derimot hehe :p

 

her er en link til timelapsen: http://www.vimeo.com/52...53?action=share

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Jeg var ute på søndag og prøvde å få med meg stjerneskuddene som var da(takk til vg som sa ifra om det) og så bestemte jeg meg for å lage en timelapse video av disse, fikk dessverre ikke stjerneskudd på timelapse bildene, fikk det på ett test bilde derimot hehe :p

 

her er en link til timelapsen: http://www.vimeo.com/52...53?action=share

 

Hvilket modus hadde du kameraet i ved Tre Sverd i Fjell? Det siste klippet.

Lenke til kommentar

Jeg var ute på søndag og prøvde å få med meg stjerneskuddene som var da(takk til vg som sa ifra om det) og så bestemte jeg meg for å lage en timelapse video av disse, fikk dessverre ikke stjerneskudd på timelapse bildene, fikk det på ett test bilde derimot hehe :p

 

her er en link til timelapsen: http://www.vimeo.com/52...53?action=share

 

Hvilket modus hadde du kameraet i ved Tre Sverd i Fjell? Det siste klippet.

 

Kamera D90, manuell instilling, 18mm bredde,3,5/f. 1000iso , 10 sek lukkertid,automatisk hvitbalanse , 1 sek delay mellom hvert bilde .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sør for finnmark så kan du egentlig bare glemme det, med mindre du er heldig. De astrolapsene jeg har sett, så har de bedre vært fra sørligere områder. Sånn som Afrika og Australia.

 

Nå er vel hele Norge nærmere nordpolen enn Australia Afrika er sydpolen, så hva er egentlig problemet?

Det eneste jeg kan tenke meg er lysforurensing (som man unngår ved å komme seg unna tettbygde strøk) og skyer (som man unngår ved å velge en tørr og skyfri dag/natt).

Det er helt klart mulig å få til noe severdig, men det kan være en fordel å komme seg opp på et fjell et stykke unna tettsteder for å få det til, og gjerne velge en dag med passe stor måne, slik at bakken for en balansert mengde lys.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Har kokt gjennom denne tråden mens jeg lager min andre timelapse, mye bra inspirasjon og guider.

 

 

Her er min første timelapse:

 

 

 

Horribel kvalitet, men jeg kan vel unnskylde meg med at den er laget før krigen...

 

Skal se om jeg får linket min andre timelapse i løpet av en ukes tid, forhåpentligvis i bedre kvalitet.

 

 

 

Et spørsmål: Jeg fikk ikke til å få fram videoen i forumposten, noen tips om hvordan jeg får det til her(embedding)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...