Morten Berg Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Nok en grunn til å kjøre Canon der, altså.... Gjorde test med en 5D mk II nuh, 60 sec eksponering med objektivdeksel på. Det rakk stå busy akkurat så lenge at jeg tror det var det det stod. Testet med vanlige innstillinger, testet også med Highlight tone Priority påslått, og det ga heller ingen effekt. Forsøkte med Peripheral Illumination correction både av og på - ingen forksjell der heller. Testet med High Iso speed noisereducion på strong og 6400 ISO - ca 0,5 sec BUSY Testet med Long Exposure noise reduction på ISO 6400 og 60 sekunder lukkertid - Akkurat det samme På alle ovenstående har kameraet stått på å IKKE vise bilde på LCD-skjermen Dersom jeg derimot forsøke vise noen av disse bildene på LCD-diplayet umiddelbart etter opptak, så bruker den lang tid på å prossesere visningen av bildet. Anbefaler dere derfor å slå av automatisk visning av bildet til LCD etter opptak og forsøke igjen og se om det gjør noen forskjell.... Takk for nyttig info Espen Jeg gjorde som du foreslo. Jeg har testet ca 50 bilder uten bildevisning og det kan se ut som du er inne på noe her. Skal ta en skikkelig test når jeg har anledning. Lenke til kommentar
vec Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Kjøpte i dag Giga T Pro II trådløs kontroll. Noen som har erfaring med denne? Aldri brukt noe slikt før og det blir nok en del prøving og feiling.. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Kjøpte i dag Giga T Pro II trådløs kontroll. Noen som har erfaring med denne? Aldri brukt noe slikt før og det blir nok en del prøving og feiling.. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Funker antakelig som alle andre programmerbare timere. Husk bare å sette pausen mellom opptak til lengre enn prossesseringstid i kameraet. Ellers lar den deg vel sette både antall bilder man ønsker i serie, lukkertid (dvs man kan vel sette kameraet i bulb og sette lukkertiden som utløseren er nede på timeren for langtidseksponeringer) og lengden på pausen mellom bildene. Er neppe noe hokuspokus med denne heller... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Kjøpte i dag Giga T Pro II trådløs kontroll. Noen som har erfaring med denne? Aldri brukt noe slikt før og det blir nok en del prøving og feiling.. Jeg hadde denne og leverte den tilbake fort. Batteriene ble slukt under bruk og holdt ikke mer en max 1 time før de måtte byttes. Dårlig rekkevidde, og knappene satte seg fast. Giftig først en ny så jeg kunne prøve den også men samme feilene var det med den. Fikk tilslutt pengene tilbake. Ikke noe jeg vil anbefale, men kan jo ha vært veldig uheldig jeg. Lenke til kommentar
vec Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Kjøpte i dag Giga T Pro II trådløs kontroll. Noen som har erfaring med denne? Aldri brukt noe slikt før og det blir nok en del prøving og feiling.. Jeg hadde denne og leverte den tilbake fort. Batteriene ble slukt under bruk og holdt ikke mer en max 1 time før de måtte byttes. Dårlig rekkevidde, og knappene satte seg fast. Giftig først en ny så jeg kunne prøve den også men samme feilene var det med den. Fikk tilslutt pengene tilbake. Ikke noe jeg vil anbefale, men kan jo ha vært veldig uheldig jeg. Kjipt å høre! Får håpe jeg ikke er like uheldig som deg.. Foreløpig funker den som den skal.. Rekkevidden har jeg ikke fått testet enda.. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Planen var jo å smekke på seg trugene,traske opp på fjellet,men med det været som har vært så ble det ikke mulig. Fikk da tatt en liten shoot da,men kameraet blåste nesten ned pga. vinden,så måtte gi opp(ble kult med en liten timelapse av julemiddagen da, ) Må nok sitte å redigere på selve bildene før dette blir noe å se på(vinden ødela en del bilder). http://www.youtube.com/watch?v=XCfUe4kndkM *Holder med å redigere litt på bildene,må jo få bort den ekle flimringen,tidkrevende. Endret 3. januar 2012 av sykkeliten 1 Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Da har jeg gjennført min første timelapse utenfor huset. Jeg ble faktisk fornøyd med resultatet. Macbooken som er koplet til kameraet startet opp igjen først 6 timer etter at jeg var kommet inn igjen. På tide å skaffe seg en annen utløser med andre ord. 1 Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Etter nok en natt uten søvn gikk jeg ut for å timelapse morgengryet. Bak huset var himmelen helt ros å fantastisk å se på, men det oppdaget jeg først når det var for sent. Vet ikke hva det er som gjør det, men kameraet rister fortsatt, mulig at det er fordi stativet står på snø. Kjenner at jeg gleder meg til jeg får tak i en utløser nå. Og til dere som klager på at jeg er veldig lite kreativ på musikk, ihvertfall disse morgen-timelapsene vil bli slått sammen da disse som nå blir lagt ut ikke er mitt endelige produkt. Kommer til å jobbe mer med sol-oppganger, spesielt utover våren nå. Endret 31. desember 2011 av Lexiboij Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Støv på sensoren din Lexiboij. ? Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Støv på sensoren din Lexiboij. ? Ser ut som om han har det. Hadde noen flekker selv pga. sandstorm da jeg tok bilder av noen kitere. Rensesett finner man til en bra pris på ebay.Kjøpte ett sett der for 12 dollar(helt likt ett sett som kostet 500kroner lokalt). Eksempel på prisforskjellene på renseutstyr: Norsk pris ebay Endret 31. desember 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Ja, dessverre har jeg fått det. Skal se om jeg blir kvitt det i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har bestilt en yongnuo-tc-n2-precision-timer, men ser ut til at den er backordered. Noen som vet hva det betyr? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Backordered betyr midlertidig utsolgt. De har ingen på lager, men forventer å få det, men vet ikke når. Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Her er min nye time lapse som jeg laget i November og Desember. Hva synes dere? http://www.youtube.com/watch?v=YsIZHgfCO8w 3 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Slett ikke ille!! Rolig og fin musikk som passer godt til. KAnskje ikke av de mest spektakulære, men denne viser at du har god kontroll på teknikken. Flott jobb! Hvor mange bilder har du totalt? Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Her er min nye time lapse som jeg laget i November og Desember. Hva synes dere? Var en del fine innstillingar, spennande sekvens der du ser skyene ovenfrå, det blir som bølger nesten Men ser ut til å ha vert enten overredigert eller feileksponert, er ofte mykje rart som skjer i bildet..? Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har bestilt en yongnuo-tc-n2-precision-timer, men ser ut til at den er backordered. Noen som vet hva det betyr? Det norske ordet er restnotert. Og som ventle så fint oppsummerer så sender de når de får inn. Normalt pleier jeg kontakte selger og spørre om de har noen tidsplan for når de mottar og sender i slike tilfeller så du slipper bli offer for en policy der det kan ta en mnd eller 2 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Her er min nye time lapse som jeg laget i November og Desember. Hva synes dere? Den var ikke dum,er det brukt glideskinne eller har du jukse elektronisk? Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Slett ikke ille!! Rolig og fin musikk som passer godt til. KAnskje ikke av de mest spektakulære, men denne viser at du har god kontroll på teknikken. Flott jobb! Hvor mange bilder har du totalt? Takk. det ble vel ca 3500 bilder totalt hvis jeg husker riktig Her er min nye time lapse som jeg laget i November og Desember. Hva synes dere? Var en del fine innstillingar, spennande sekvens der du ser skyene ovenfrå, det blir som bølger nesten Men ser ut til å ha vert enten overredigert eller feileksponert, er ofte mykje rart som skjer i bildet..? Hva mener du med mye rart som skjer i bildet? Kan du være litt mer spesifikk? Her er min nye time lapse som jeg laget i November og Desember. Hva synes dere? Den var ikke dum,er det brukt glideskinne eller har du jukse elektronisk? Takk. Har jukset i elektronikken. Glidingen er lagt inn i imovie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå