Xmas Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Har prøvd og finne en sånn fjernstyring til kameraet mitt men blir opplyst om at nikon d90 ikke støtter sånne kontroller. lar det seg da ikke gjøre og ta timelapse foto med et d90?? Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Noen som har Yongnuo sin MC-36b som vet om det er mulig å skru den av? Gjør den det selv etter en stund, eller står den alltid på? Jeg tok ut batteriet etter jeg var ferdig å bruke den, den skrudde seg ikke av etter et døgn, sto fortsatt på. Jeg tar ikke så ofte timelapse filmer, går ihvertfall noen uker, om ikke måneder mellom hver gang, derfor snudde jeg bare et av batteriene. Kan det føre til at det tappes? Lenke til kommentar
Milapse Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har prøvd og finne en sånn fjernstyring til kameraet mitt men blir opplyst om at nikon d90 ikke støtter sånne kontroller. lar det seg da ikke gjøre og ta timelapse foto med et d90?? Det stemmer at Nikon D90 ikke har en innebygget timelapse-funksjon men det finnes heldigvis andre muligheter. Camera control pro 2 er et alternativ hvor du kan fjernstyre kameraet fra din pc. Ellers finnes det å få kjøpt fjernutløsere med timer. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 funker fjernkontrollene til nikon D60? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Veldig bra tråd dette her, bra guide! Jeg har gått til anskaffelse av et intervallometer, og skal prøve meg på dette her til helgen, blir morro! Lenke til kommentar
Freik- Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Er det noen som opplever flimring pga. at noen få bilder blir lysere/mørkere enn resten? Har holdt på med en del timelapse de siste månedene, bruker et Nikon D90. Det er grasalt irriterende når det skjer, noen tips? Bruker som regel en lukkertid på mellom 0.5-2sek, «AE-LOCK(HOLD)» eksponering og som regel «Cloudy» whitebalance. Noe jeg ser ikke er nevnt er fokusen. Manuell fokus er et must, auto vil ødelegge totalt Til de som tror de ikke kan starte før de har fått intervalometeret i postkassa; det finnes software som gjør samme nytten, med flere funksjoner. Eneste minuset er selvsagt at man må ha med laptop! Jeg er Macbruker og benytter meg av Sofortbild. Finnes lignende alternaltiv til windows i fleng :!: Endret 15. oktober 2009 av Freik- Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sjekk ut disse videoene. Utstyr han bruker: Lenke til kommentar
Freik- Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sjekk ut disse videoene. Utstyr han bruker: Timescapes er et firma som har spesialisert seg på timelapse og lignende. De har et enormt videoarkiv, hvor hver film er til salgs. Sjekk ut Tom @ Timescapes sin profil på Vimeo, hvor du finner en god del syke filmer de har laget. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 men noen som vet om den funker på D60? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hadde vært artig å prøve dette, så må ha denne i mine innlegg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ang. intervallometer: Finnes det til Olympus også? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Skulle tru det, hva med denne? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Takk. Desverre utsolgt for øyeblikket ser jeg. Men får sjekke igjen en annen gang. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det var den visst ja. Men du har jo alltids denne plasen da Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Inspirerende dette! Bestilte kontrollen fra DX for så å lese at støtter Canon xxD serien. Noen som vet om denne tar 40D? Forresten. Vil man ikke få lignende effekt ved å hurtigspole en film? Edit: Ser at pluggen ikke er lik 40D´s, men kom på at jeg har et adapter som forhåpentligvis funker. Endret 4. februar 2010 av Bibbo Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Vi driver å pusser opp i en leilighet, har startet på et av rommene og alt skal selvfølgelig dokumenteres med timelapse! http://vimeo.com/9096690 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Forresten. Vil man ikke få lignende effekt ved å hurtigspole en film? Joda, i teorien kan du det. Men du har en del flere kreative friheter ved å bruke ett speilreflekskamera, bla. muligheten til å velge kort eller lang lukkertid som vil gi deg hakkete eller mer flytende bevegelser, mulighet for å bruke optikk med tynt fokusplan dersom man vil ha den effekten, generelt høyere bildekvalitet, mulighet til å bruke blits til lyssettingen (hvis intervallet mellom bildene er såpass lang at blitsen rekker å henge med, så klart). Det kan også være tungvindt å øke avspillingshastigheten på en film tilstrekkelig, i Sony Vegas kan jeg for eksempel bare øke hastigheten til 3x normal avspillingshastighet, skal jeg ha den høyere må jeg rendre og eksportere filmen, åpne den eksporterte filen og så øke hastigheten ytterligere på denne. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Da har jeg fått bestilt meg en "Stage Zero Dolly" fra Dynamic Perception: Virkemåte og eksempelvideo kan sees her: Blir spennede å eksperimentere med, men får den nok ikke før i midten av desember en gang. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Dette er noe jeg må prøve ut på min Canon 550D. Men hvilken kontroll skal jeg kjøpe meg? Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Ville gått for denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13891 Bruker samme kontroll på mitt Canon 450D, mener 550D bruker samme kontakttype. Hvis ikke har du alltids denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19693 Skal virke bra med 550D i følge brukeranmeldelsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå