UrgeLoL Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Her er slidesene fra gdc foredraget om GOW:3 strategien med å bruke spuer, osv, hvis noen er interessert: http://www.tilander.org/aurora/2009/03/gdc...-aftermath.html Poenget her blir at du har to strategier for å oppnå kompleksitet i grafikk. 1. Hurtig cpu som benytter seg av parallelisme i forhold til en gpu. Problemer dukker opp om det blir nødvendig å gjøre oppdateringer i scener (lage nye objekter, kalkulere modeller) mens spillet kjører, siden du spiser av prosessor- tid som brukes hele tiden til å vedlikeholde spill- verdenen. 2. Flere prosessorer slik at du kan regne frem lys- effekter, osv, samtidig som scenene blir tegnet. (Mer eller mindre samme teorien som tvinger fram OpenCL, der fysikk og dynamikk i scener er tenkt å bli sendt over til grafikk- kortet heller enn å bli igjen på cpuen - grafikk- kort vil i såfall bli større, ha flere kjerner, kjappere ram, annen buss, osv). Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Bare synd at man har sett det før. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Bare synd at man har sett det før. Tenkte du på akkurat det klippet? For det kom i dag. Om du tenker på at uncharted 2 er veldig likt uncharted 1 så stemmer det. Uncharte 2 bruker samme motor, men de har tynet den ekstra. Blir spennende å se hvor bra de har klart å lage snø, og hvordan miljøer vi får se i spillet. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Veeeeldig tøff video! Gleder meg stort! Synd han som styrte var så dårlig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Så det klippet for ca en måned siden, så jeg tror han har rett. Men da var det ikke i HD vel og merke, men det var lengre! Vi fikk sett en del klatring også. Så veldig bra ut :> Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Diskusjonen er ALDRI over for det kommer helt ann på øyet som ser og hvilke konsoller denne personen har Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Diskusjonen er ALDRI over for det kommer helt ann på øyet som ser og hvilke konsoller denne personen har Nei, nå er diskusjonen over. Innrett dere etter det. Nei, selvfølgelig ikke var bare en grei se og hør overskrift tenkte jeg. Men det er så bullshit at god grafikk er så sinnsykt subjektivt. Synes det er ganske så lett å se hva som er god grafikk på en objektiv og teknisk måte. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Teknisk grafikk er lett å bedømme, men artistisk grafikk blir subjektivt uansett hvordan man snur å vender på det. Et bilde som for en person ser ut som en fargeklatt laget av en barnehageunge er for en annen et mesterverk. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Uncharted var et nydelig spill, både artistisk og teknisk sett. Uncharted 2 ser et ørlitte hakk bedre ut. Personlig har jeg problemer med å se hvilket spill som ser best ut av Killzone 2, Gears 2, RE5 og Uncharted 2 (pluss mange fler sikkert). Så for meg blir det en diskusjon om hvilket spill som kanskje ser 0.1% bedre ut. Det blir en meningsløs diskusjon etter min mening. Både X360 og PS3 kan produsere fantastisk grafikk, det holder for meg. Endret 15. mai 2009 av Norse360 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Diskusjonen er over. Video av singel player uncharted 2 Bare synd at man har sett det før. Tenkte du på akkurat det klippet? For det kom i dag. Om du tenker på at uncharted 2 er veldig likt uncharted 1 så stemmer det. Uncharte 2 bruker samme motor, men de har tynet den ekstra. Blir spennende å se hvor bra de har klart å lage snø, og hvordan miljøer vi får se i spillet. Nei, tenker på at dette klippet ble lekket ut for en stund siden - og da var det lengre. Syns de kunne gitt oss noe helt nytt, men samme det. Uncharted 2 er må-ha uansett. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Skjønte det måtte være det klippet. Men dette var det jo bedre bilde på samt at det var lyd, noe jeg ikke tror det var på det første klippet. Men vi får nok se mer av spillet de neste dagene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Man kan alltids sammenligne graikken på XBox 360 og PS3 men hva er egentlig vitsen. Graffikken på spillene representerer langt i ra kraten som ligger i maskinene. Eneste problemer er at for å sammenligne graikk må det neste være samme spill man bruker på begge konsollene. Når ett spill lages for begge konsollene blir det fort dyrt å optimalisere spillene or begge maskinene, derfor finner de en gylden middelvei og resultatet blir omtrent lik graikk på begge konsollene. Hadde man optimalisert samme spill for begge konsollene er det ingen tvil om at PS3 hadde gitt bedre rsultat, trolig kunne PS3 også holdt seg mot neste generasjons XBox. Endret 15. mai 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Man kan alltids sammenligne graikken på XBox 360 og PS3 men hva er egentlig vitsen. Graffikken på spillene representerer langt i ra kraten som ligger i maskinene. Eneste problemer er at for å sammenligne graikk må det neste være samme spill man bruker på begge konsollene. Når ett spill lages for begge konsollene blir det fort dyrt å optimalisere spillene or begge maskinene, derfor finner de en gylden middelvei og resultatet blir omtrent lik graikk på begge konsollene. Hadde man optimalisert samme spill for begge konsollene er det ingen tvil om at PS3 hadde gitt bedre rsultat, trolig kunne PS3 også holdt seg mot neste generasjons XBox. Ikke noe hardware jeg har fått med meg har kunnet holde seg mot neste generasjons hw, så tviler på det du sier der. Om ms eller sony kommer med ny konsoll om la oss si 3 år, så vil disse knuse grafikken til de beste ps3 og xbox 360 spillene. Ja for all del, grafikken i disse spillene vil fremdeles være meget bra, men selv launch spill på ps4 og xbox 720 vil være grafisk bedre. Sett fra en teknisk side selvsagt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Ikke noe hardware jeg har fått med meg har kunnet holde seg mot neste generasjons hw, så tviler på det du sier der. Om ms eller sony kommer med ny konsoll om la oss si 3 år, så vil disse knuse grafikken til de beste ps3 og xbox 360 spillene. Ja for all del, grafikken i disse spillene vil fremdeles være meget bra, men selv launch spill på ps4 og xbox 720 vil være grafisk bedre. Sett fra en teknisk side selvsagt. Ja, helt riktig og når XBox kommer med en ny generasjon og PS3 får utnyttet hele sitt arsenal så blir ikke forskjellen stor, om det blir noe forskjell i det hele tatt. Du snakker om dagens spill og jeg snakker om fremtidens spill på samme maskin, en maskin som laaaaangt fra er utnyttet 100%. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Zatuu - Du mener PS3 skal ha en sjangs mot NESTE generasjon Xbox? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen tror faktisk PS3'en har uendelig med krefter - problemet er bare at utviklerne greier ikke å utnytte kreftene Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Utvikleravdelinga hos Sony skulle vært like flinke som PR-avdelinga... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Utvikleravdelinga hos Sony skulle vært like flinke som PR-avdelinga... Hadde PR-avdelinga til Sony vært like flink som PR-avdelinga til MS kunne sikkert Resistance 1&2 og Killzone 2 konkurrert med Halo- og "Gears of War"-seriene i salgstall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå