Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:p

 

Her er slidesene fra gdc foredraget om GOW:3 strategien med å bruke spuer, osv, hvis noen er interessert:

http://www.tilander.org/aurora/2009/03/gdc...-aftermath.html

 

Poenget her blir at du har to strategier for å oppnå kompleksitet i grafikk. 1. Hurtig cpu som benytter seg av parallelisme i forhold til en gpu. Problemer dukker opp om det blir nødvendig å gjøre oppdateringer i scener (lage nye objekter, kalkulere modeller) mens spillet kjører, siden du spiser av prosessor- tid som brukes hele tiden til å vedlikeholde spill- verdenen. 2. Flere prosessorer slik at du kan regne frem lys- effekter, osv, samtidig som scenene blir tegnet. (Mer eller mindre samme teorien som tvinger fram OpenCL, der fysikk og dynamikk i scener er tenkt å bli sendt over til grafikk- kortet heller enn å bli igjen på cpuen - grafikk- kort vil i såfall bli større, ha flere kjerner, kjappere ram, annen buss, osv).

Lenke til kommentar

Bare synd at man har sett det før.

 

Tenkte du på akkurat det klippet? For det kom i dag. Om du tenker på at uncharted 2 er veldig likt uncharted 1 så stemmer det. Uncharte 2 bruker samme motor, men de har tynet den ekstra. Blir spennende å se hvor bra de har klart å lage snø, og hvordan miljøer vi får se i spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Så det klippet for ca en måned siden, så jeg tror han har rett.

Men da var det ikke i HD vel og merke, men det var lengre!

Vi fikk sett en del klatring også.

 

Så veldig bra ut :>

Lenke til kommentar

 

Diskusjonen er ALDRI over for det kommer helt ann på øyet som ser og hvilke konsoller denne personen har

 

Nei, nå er diskusjonen over. Innrett dere etter det.

 

 

Nei, selvfølgelig ikke ;) var bare en grei se og hør overskrift tenkte jeg.

 

Men det er så bullshit at god grafikk er så sinnsykt subjektivt. Synes det er ganske så lett å se hva som er god grafikk på en objektiv og teknisk måte.

Lenke til kommentar

Uncharted var et nydelig spill, både artistisk og teknisk sett. Uncharted 2 ser et ørlitte hakk bedre ut. Personlig har jeg problemer med å se hvilket spill som ser best ut av Killzone 2, Gears 2, RE5 og Uncharted 2 (pluss mange fler sikkert). Så for meg blir det en diskusjon om hvilket spill som kanskje ser 0.1% bedre ut. Det blir en meningsløs diskusjon etter min mening. Både X360 og PS3 kan produsere fantastisk grafikk, det holder for meg.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Bare synd at man har sett det før.

 

Tenkte du på akkurat det klippet? For det kom i dag. Om du tenker på at uncharted 2 er veldig likt uncharted 1 så stemmer det. Uncharte 2 bruker samme motor, men de har tynet den ekstra. Blir spennende å se hvor bra de har klart å lage snø, og hvordan miljøer vi får se i spillet.

Nei, tenker på at dette klippet ble lekket ut for en stund siden - og da var det lengre. Syns de kunne gitt oss noe helt nytt, men samme det. Uncharted 2 er må-ha uansett.

Lenke til kommentar

Man kan alltids sammenligne graikken på XBox 360 og PS3 men hva er egentlig vitsen.

 

Graffikken på spillene representerer langt i ra kraten som ligger i maskinene.

 

Eneste problemer er at for å sammenligne graikk må det neste være samme spill man bruker på begge konsollene. Når ett spill lages for begge konsollene blir det fort dyrt å optimalisere spillene or begge maskinene, derfor finner de en gylden middelvei og resultatet blir omtrent lik graikk på begge konsollene.

 

Hadde man optimalisert samme spill for begge konsollene er det ingen tvil om at PS3 hadde gitt bedre rsultat, trolig kunne PS3 også holdt seg mot neste generasjons XBox.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Man kan alltids sammenligne graikken på XBox 360 og PS3 men hva er egentlig vitsen.

 

Graffikken på spillene representerer langt i ra kraten som ligger i maskinene.

 

Eneste problemer er at for å sammenligne graikk må det neste være samme spill man bruker på begge konsollene. Når ett spill lages for begge konsollene blir det fort dyrt å optimalisere spillene or begge maskinene, derfor finner de en gylden middelvei og resultatet blir omtrent lik graikk på begge konsollene.

 

Hadde man optimalisert samme spill for begge konsollene er det ingen tvil om at PS3 hadde gitt bedre rsultat, trolig kunne PS3 også holdt seg mot neste generasjons XBox.

 

 

Ikke noe hardware jeg har fått med meg har kunnet holde seg mot neste generasjons hw, så tviler på det du sier der. Om ms eller sony kommer med ny konsoll om la oss si 3 år, så vil disse knuse grafikken til de beste ps3 og xbox 360 spillene. Ja for all del, grafikken i disse spillene vil fremdeles være meget bra, men selv launch spill på ps4 og xbox 720 vil være grafisk bedre. Sett fra en teknisk side selvsagt.

Lenke til kommentar
Ikke noe hardware jeg har fått med meg har kunnet holde seg mot neste generasjons hw, så tviler på det du sier der. Om ms eller sony kommer med ny konsoll om la oss si 3 år, så vil disse knuse grafikken til de beste ps3 og xbox 360 spillene. Ja for all del, grafikken i disse spillene vil fremdeles være meget bra, men selv launch spill på ps4 og xbox 720 vil være grafisk bedre. Sett fra en teknisk side selvsagt.

Ja, helt riktig og når XBox kommer med en ny generasjon og PS3 får utnyttet hele sitt arsenal så blir ikke forskjellen stor, om det blir noe forskjell i det hele tatt.

 

Du snakker om dagens spill og jeg snakker om fremtidens spill på samme maskin, en maskin som laaaaangt fra er utnyttet 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...