Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?

Doga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og har begge konsollene

Men ærlig talt, skal vi regne litt folkens....

Xbox 360 kom ut slutten av 2005 og nesten 2 år så kom Halo 3 november 2007, og da var grafikken grei. To år inn i livsyklusen på 360en...

PS3 kom ut mars 2007 i Norge, og etter under 2 år så kom Killzone 2, og grafikken der var helt syke. Og det var under 2 år i sitt livsyklus..

Så jeg vil si PS3 har best grafikk. Nevner Uncharted, MGS IV, Killzone 2, Ratchet And Clank...

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Halo 3 har vel aldri vært det beste 360en har prestert? Gears kom vel 1 år inn i livssyklusen og ser bedre ut enn Halo 3... Og det er egentlig ganske urelevant da ALL teknologi utvikler seg. Spill ser bedre ut nå enn for 2 år siden fordi utviklere har kunnskap og teknologi til å gjøre det bedre. Om 2 år vil spill se enda bedre ut enn i dag, på samme måte som spill ser bedre ut i dag enn for 2 år siden...

Lenke til kommentar

Men igjen, grafikkutviklingen kommer til å stagnere, om den ikke har gjort det allerede. Denne generasjonen har faktisk begrenset teknologi. Vi har allerede de shadere som sannsynligvis er mulig å få til med dagens Direct X. Og fremtidens utvikling vil ikke bestå av mer enn partikkelsystemer på det meste, inkludert røyk, skyer, lys, tåke osv. Og da har det dekt temmelig mye. Bortsett fra dette er det vel oppløsning på teksturer, anti-aliasing og anistropic filtering som kan drives litt fremover.

Når da denne toppen blir nådd, og det blir den om ikke så veldig lenge. Så må nye metoder til. Og da er det heller snakk om annet enn grafikk direkte. Da blir det mer snakk om animasjon og fysikk, helst sammenslått i étt og samme produkt. Samt god historiefortelling. Mange spill i denne generasjonen har egentlig bare vært grafikkdemoer om man drar den litt langt. Ved unntak av enkelte titler selvfølgelig. Men neste generasjons spill vil fokusere på langt andre ting. Noe jeg anser som en god ting :)

Lenke til kommentar

Mener det var noe sånt ja. Men var ikke det med i Crysis også? Kan ikke huske å ha sett at det var noe spesielt nytt med CryEngine 3? Såvidt jeg har forstått det så har Crytek skrevet om en del komponenter i CryEngine 3 for å få det til å passe til konsoller. Og samtidig gjort det enda mer effektivt/avansert for PC-versjonen.

Lenke til kommentar

Halo 3 kom i 2007

Killzone 2 kom i 2009.

At Killzone 2 ser bedre ut enn Halo 3 skulle jo bare mangle, tenk om det hadde sett dårligere ut enn ett 2 år gammelt spill.

Er måten din slik man skal sammenligne "grafikk" konkuransen på er jo 360 dømt til å tape.

Og ja, alle veit at du har begge konsollene..

Lenke til kommentar

Halo 3 kom i 2007

Killzone 2 kom i 2009.

At Killzone 2 ser bedre ut enn Halo 3 skulle jo bare mangle, tenk om det hadde sett dårligere ut enn ett 2 år gammelt spill.

Er måten din slik man skal sammenligne "grafikk" konkuransen på er jo 360 dømt til å tape.

Og ja, alle veit at du har begge konsollene..

Åja, men Halo var jo et eksklusivt spill right? Høres jo alltid ut som Halo er den som presterer mest (etter Gears da)

Lenke til kommentar
Åja, men Halo var jo et eksklusivt spill right? Høres jo alltid ut som Halo er den som presterer mest (etter Gears da)

Eh?

Nesten så jeg skulle ønsket Bungie hadde jobbet med Halo 3 til Feb 2009 bare for å få avgjort denne forbannade pisse konkurransen, men om de mot all formodning hadde vunnet den kampen hadde vel unskyldningene vært at 360 har vært på markedet 1 år lenger.

Får si det slik da.

Om ikke "Halo 4" som kommer i "2011" ikke ser bedre ut enn 2 år gamle Killzone 2 skal jeg vifte med Sony flag å erklære de vinnere av "grafikk" krigen.

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
Eh?

Nesten så jeg skulle ønsket Bungie hadde jobbet med Halo 3 til Feb 2009 bare for å få avgjort denne forbannade pisse konkurransen, men om de mot all formodning hadde vunnet den kampen hadde vel unskyldningene vært at 360 har vært på markedet 1 år lenger.

Får si det slik da.

Om ikke "Halo 4" som kommer i "2011" ser bedre ut enn 2 år gamle Killzone 2 skal jeg vifte med Sony flag å erklære de vinnere av "grafikk" krigen.

Ehh? Kom ikke Halo nesten 1 år etter Gears? Likevell ser da Gears bedre ut.

Du trenger ikke vente til 2011, vi får se på Halo ODST, som kommer senere i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg trur halo 3 blir et spill som er helt galt å regne som grafikkbombe, de spiller jo mye mere på multiplayer-action og slikt enn dødspent vann som renner nedover en liten elv med blomster på siden.

Gears of war var helt sykt da det kom med tanke på grafikk.

Samme var uncharted da det kom.

Etter det synes jeg xbox 360 nesten kun har fått spill som er gode på andre ting enn grafikk.. kjempegode rollespill, kjempegode strategispill, barnespill, arcadespill, sandbox-spill, bilspill.

Etter min smak passer det meg utrolig bra.

Heller det enn bare ei god remse skytespill: Uncharted, Killzone, MGS osv.

Nå kommer det utrolig mange gode spill til ps3 for tiden, men jeg ser for meg at microsoft skal kunne klare å komme seg inn i dette igjen.

On topic:

Jeg trur verken ps3 eller xbox 360 "har" best grafikk.

Men jeg trur de eksklusive spillene på ps3 har bedre grafikk enn de eksklusive spillene på xbox 360. Men glem nå ikke at det er vanskeligere å oppnå god grafikk på et sandbox-spill enn på et vanlig skytespill, det sier seg egentlig selv.

Så ja, jeg synes ingen av konsollene har best grafikk, men spillene som kun er til ps3 har en tendens til å være bedre enn spillene som kun er til xbox360.

Men dette kan snu seg like fort som vinden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Eh?

Får si det slik da.

Om ikke "Halo 4" som kommer i "2011" ser bedre ut enn 2 år gamle Killzone 2 skal jeg vifte med Sony flag å erklære de vinnere av "grafikk" krigen.

Halo ODST skal visstnok være lagd i sammegrafikkmotor som Halo3.

Så det blir ikke rettferdig. Gi Bungie budsjettet til Killzone 2 og vent 10 år slik som Killzone 2, så kan vi diskutere et resultat.

Selv er jeg skuffet over at microsoft pøste ut spill som ikke var helt ferdige, slik at vi har fått veldig få AAA-titler i det siste.

Lenke til kommentar

Jaja, tenkte FPS vs FPS pluss at Gears går jo på skinner, hvor Halo har "store" sletter å bevege seg over. Og ODST er vel laget på Halo 3 sin motor? Altså man må ha Halo 3 i skuffen får å få spille det?

Bedre å sammenligne Gears mot Uncharted syns jeg.

Uansett, jeg er ferdig å diskutere det her.. prøvd utallige ganger før og man blir aldri enig.

Lykke til folkens

Lenke til kommentar
Halo ODST skal visstnok være lagd i sammegrafikkmotor som Halo3.

Så det blir ikke rettferdig. Gi Bungie budsjettet til Killzone 2 og vent 10 år slik som Killzone 2, så kan vi diskutere et resultat.

Selv er jeg skuffet over at microsoft pøste ut spill som ikke var helt ferdige, slik at vi har fått veldig få AAA-titler i det siste.

Hihihi... Halo 3 og Killzone 2 hadde tilnærmet like budsjett. Bare at for Halo 3 var halvparten på markedsføring, mens Killzone 2 var rundt 1/5 på markedsføring, hvis jeg ikke tar helt feil. Dessuten var Killzone 2 i full utvikling omtrent siden sommer 2006. Egentlig mente nok Sony å slippe det høst 2008, men det kan tenkes at de ikke ville la Killzone 2 "dø" mot Gears 2, så Resistance 2 fikk den oppgaven istedet. Killzone 2 "døde" jo like greit av seg selv, selvom netthypen var enorm.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Her hagler det med forskjellige ekslusiviteter. Ene slenger Killzone 2, andre slenger Halo 3. En tredje slenger Resistance 2 mens en fjerde skyter inn med Gears of War 2. Femtemann skyter inn med Cryengien mens sjettemann sniker inn UE3.

Hvor står dere nå? I samme posisjon som dere startet.

Synes det blir totalt feil å hagle mellom konsollekslusiviteter, det er ingen fasit på hva som utgjør god grafikk så da blir det subjektive meninger som oftest leder til skyttegravskrig. Det jeg mener blir beste grunnlaget er å sammenligne teknisk grafikk på multikonsoll spill som GTA 4 og CoD 4. Det gir i alle fall et litt bedre bilde på hva de 2 enhetene er i stand til å gjøre, eller ikke gjøre.

Men uansett så vil jeg si at begge enhetene viser flott grafikk og utviklere som begynner å bli rimelig kjent med konsollen de jobber for. Tror man kommer til å få se pene spill på begge enhetene. Alan wake f.eks ser ut til å bli et aldeles nydelig spill, til sandkasse aktig å være er jeg meget imponert over hva Remedy har klart å få til, og dette er da et X360 ekslusivt. Så har man da f.eks Heavy Rain eller God of War 3 på PS3 som og viser muskler med kjempefin grafikk. Vil egentlig ikke sette meg ned å braske hvem som ser best ut siden det uansett blir subjektive meninger, vil heller si at de begge viser gode potensialer og at grafikken langt fra har stagnert på noen av enhetene. Den vil uansett fortsette å vokse frem til konsollen dør og den neste generasjon tar over. Se hva vi fikk i starten på PS2 sammenlignet med slutten. Ja, det var en rivende utvikling på PS2 med "OK" grafikk på starten til meget bra grafikk på slutten. Anser fremdeles "Shadow of the Colossus" som en av tidenes peneste spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...