Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?

Doga

Anbefalte innlegg

Aiai, her var vi bombastiske, svar i samme stilen:

GayStation 3 er svindyr, har ingen spill, og multiplatformtitler suger elefanballe på PS3. Alle sammenligningsvideoer på internett viser soleklart at grafikken er elendig på PS3, omtrent som Wii. Det er en skam at de kaller det for HD.

Nå føler jeg virkelig at vi kom videre i diskusjonen gitt.

Xbox Live Gold er ikke et must, men frivillig og koster ca 280,- i året. Man MÅ ikke kjøpe det der det er dyrest vet du.

Viser at du er en fanboy

Når det er tatt ut av sammenheng, ja. Sett i sammenheng med innlegget like før i tråden så er jeg ikke fanboy i det hele tatt, jeg poengterer hvor fantastisk lite produktivt innlegget til €rk var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener helt klart at 360 har best grafikk. I samtlige sammenligninger jeg har sett, har Xbox 360 litt mer detaljer i grafikken enn hva PS3 har. Se f.eks her:

Teksturene er helt klart mer utydelig på PS3 enn 360. Xbox 360 har ofte bedre skyggelegging og mer naturlige farger.

Men hvorfor er PS3 dårligere enn 360? På papiret er PS3 vannvittig mye bedre enn 360. Og det er blant annet det som er problemet. PS3 har 7 prosessorkjerner. I tilleg er det vanskelig å programmere for PS3. Da er det enda vanskeligere å programmere et spill som utnytter alle 7 kjernene. I tillegg er grafikkprosessoren ikke den mest egnede til en spillkonsoll. Kort sagt, i rå regnekraft er PS3 raskere enn 360, men i spill vil nok 360 ha forspranget.

Synd man ikke kan gi "tommel ned" på disse forumene(som man kan f.eks. på N4G). Det hadde posten din fått fra meg.

"Rå regnekraft", som du så fint kaller det, er ikke så verst, eller hva?

gow33.jpg

gow34.jpg

kz2halo32.jpg

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar
Jeg mener helt klart at 360 har best grafikk. I samtlige sammenligninger jeg har sett, har Xbox 360 litt mer detaljer i grafikken enn hva PS3 har. Se f.eks her:

Xbox

orange3.jpg

PS3

orange3_2.jpg

Samme ser man her:

360

orange5.jpg

PS3

orange5_2.jpg

bildene er hentet fra denne testen

Teksturene er helt klart mer utydelig på PS3 enn 360. Xbox 360 har ofte bedre skyggelegging og mer naturlige farger.

Men hvorfor er PS3 dårligere enn 360? På papiret er PS3 vannvittig mye bedre enn 360. Og det er blant annet det som er problemet. PS3 har 7 prosessorkjerner. I tilleg er det vanskelig å programmere for PS3. Da er det enda vanskeligere å programmere et spill som utnytter alle 7 kjernene. I tillegg er grafikkprosessoren ikke den mest egnede til en spillkonsoll. Kort sagt, i rå regnekraft er PS3 raskere enn 360, men i spill vil nok 360 ha forspranget.

Haha xD. Ser ut som en 360 eier redigerte PS3 bildene i Photoshop og gav 2.5 Gaussian blur.

Lenke til kommentar
Det får så være dine foretrekninger, men å dra det frem som et objektivt synspunkt blir bare feil, det blir enda mer feil å forsvare dette klart subjektive synet med et hint av at det faktisk er objektivt.

Det stiller fremdeles ikke X360 som noe "dyrere" alternativ, om man velger konsoll ut etter addons fremfor spillene så er man langt ute å kjører.

Selvfølgelig er det objektivt. Når man kjøper 360, følger det med 1 par batterier, og når de er tomme, er det slutt..

Og når det gjelder den trådløse boksen, så er det veldig mange som ikke har mulighet til å strekke kabel igjennom hele huset, i tillegg så er nettverks kabelen som følger med utrolig kort.

Så for de fleste som kjøper Xbox 360, blir det tilleggs utgifter uansett om man vil eller ei..

Så konklusjonen er: Hvis du er i det perfekte scenarioet hvor du ikke spiller online,takler at kontrollen sier stopp, har kort vei til routeren hvor du har mulighet til å bruke kabelen osv.. Så er xbox 360 nøyaktig så mye billigere som prisen viser i butikkene vs PS3.

Det er min nøytrale mening.

P.S Jeg endte da opp med at jeg måtte kjøpe den trådløse boksen, play and charge kit og betale for online. Og da hoppa prisen forbi PS3...

Er det verdt det ? åja... :) xbox 360 + PS3 = sant + litt Wii på siden :D

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Xbox

orange3.jpg

PS3

orange3_2.jpg

Samme ser man her:

360

orange5.jpg

PS3

orange5_2.jpg

bildene er hentet fra denne testen

Haha xD. Ser ut som en 360 eier redigerte PS3 bildene i Photoshop og gav 2.5 Gaussian blur.

Sorry ass, selvom det ser ut til at 360 gir klarere bilder, betyr alikevell ikke at det ser bedre ut. Jeg synes faktisk blur effekten får spillet til å se bedre og mer realistisk ut, det er nemlig ikke alltid positivt med klarere bilder.

Samme gjelder nemlig GTA IV der man på PC kan f.eks velge om man vil ha blur effekten på eller av, skrur man den av får man klarest bilder, mens når man har den på blir bildene mye uklarere, men det ser alikevell utallig mye bedre og realistisk ut.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det objektivt. Når man kjøper 360, følger det med 1 par batterier, og når de er tomme, er det slutt..

Og når det gjelder den trådløse boksen, så er det veldig mange som ikke har mulighet til å strekke kabel igjennom hele huset, i tillegg så er nettverks kabelen som følger med utrolig kort.

Så for de fleste som kjøper Xbox 360, blir det tilleggs utgifter uansett om man vil eller ei..

Så konklusjonen er: Hvis du er i det perfekte scenarioet hvor du ikke spiller online,takler at kontrollen sier stopp, har kort vei til routeren hvor du har mulighet til å bruke kabelen osv.. Så er xbox 360 nøyaktig så mye billigere som prisen viser i butikkene vs PS3.

Det er min nøytrale mening.

P.S Jeg endte da opp med at jeg måtte kjøpe den trådløse boksen, play and charge kit og betale for online. Og da hoppa prisen forbi PS3...

Er det verdt det ? åja... :) xbox 360 + PS3 = sant + litt Wii på siden :D

Nei det er fremdeles subjektivt, at du trenger trådløst internett og oppladbart batteri er og blir din foretrekning, jeg har hverken oppladbar batteri eller trådløst addonen til X360en selv om jeg har en trådløs router stående, men den står såpass nært at jeg har lagt kabel i stede. Ergo det er et subjektivt syn du yter, ikke objektivt.

Skal man begynne å legge til 3 PS3 kontrollere, 50 blu-ray filmer og et 7.1 anlegg til prisen av PS3? Hvem vil vel spillet PS3 uten å kunne spille med venner (derav flere kontrollere), se på blu-ray filmer og derav trenger man det beste anlegget for surround? Det blir bare teit å legge til ting på en konsoll for å fremheve prisen og forhøye den, uansett hvilken enhet det er. Råprisen for en X360 i spillbar form er lavere enn råprisen for en PS3 i spillbar form, at enkelte legger til tilbehør til X360 er deres valg men råprisen for en X360 i spillbar stand er og blir fremdeles lavere enn PS3. Og det er fakta fan.

Lenke til kommentar

Du ser hvor rar den sammenligningen din ble der bear ?

Slår på Ps3, men jeg har ikke lyd ??! jeg MÅ ha 7.1 surround for å få lyd ? nei......

jeg MÅ ha 50 bluray filmer for å få ting til å fungere ? nei...

3 kontrollere må vel alle ha uansett maskin.. hvis du klarer å spille 3stk med 2 kontrollere, så si ifra.

Hvis man ikke har ladekabel eller kjøper nye batterier til kontrollen, så fungerer det ikke!

Hvis du ikke betaler for online, så fungerer det ikke!

Hvis du ikke har routeren i nærheten, eller ikke har mulighet til å kjøre en 10m lang ledning igjennom huset, så fungerer det ikke!

Disse tingene det blir snakket om.. online, ladekabel og nettverksboks er ganske aktuelle ting per dags dato. Hvis Ps4 går over til å bare støtte 7.1 surround og det ikke følger med 7.1 surround i pakka, så er det aktuelt..

Som sagt, de som sitter i det scenarioet, at de har routeren rett ved seg, ikke har noe problem med at kontrolleren stopper å funke, og ikke har behov for online.. de kan kjøpe xbox 360 for den råprisen.

Dette blir bare synsing, men jeg trur det er ganske stor antall % som MÅ kjøpe 1 av disse tingene ekstra, eller benytte seg av noen andre løsninger som koster også.

P.S Det er bare ting som er fakta og sannheten, og man kan ikke kverulere på det bear.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Du må ikke kjøpe trådløskortet

Du må ikke kjøpe laddekabel

Du kan bruke kabel

Du kan bruke batteri kjøpt på Rimi

Det er like fult valg, og ikke tvang, de tingene du nevner. Og da blir det like teit å dra dem inn så det blir for meg å dra inn alt "ekstra" til PS3. Det er irrellevant og har ingen ting med prisen å gjøre, at der finnes dem som kjøper det er greit men det er like fult ikke tvang.

Derfor koster X360 ikke 6000 eller 10000 kr, den koster rundt 2000 kr og PS3 koster rundt 3500 kr, ergo X360 er billigst på pris. Det er som sagt det som er fakta F.

Lenke til kommentar

Hva med å heller diskutere topic om vi først skal ha fan boy krig her inne ? Utrolig idiotiske kommentarer som har kommet frem i denne tråden de siste dagene.

Selv bryr jeg meg dritten om grafikken, da jeg bryr meg mer om spillene. Mangler fortsatt en PS3, men skaffer nok den også om sider da det har kommet en del spill som virker bra der nå.

Forresten grafikksammenligning med Halo 3 som max for Xbox 360 og sammenlignet med Killzone 2. Viser vel hvor mye den som postet innlegget egentlig vet.

Lenke til kommentar
Du må ikke kjøpe trådløskortet

Du må ikke kjøpe laddekabel

Du kan bruke kabel

Du kan bruke batteri kjøpt på Rimi

Det er like fult valg, og ikke tvang, de tingene du nevner. Og da blir det like teit å dra dem inn så det blir for meg å dra inn alt "ekstra" til PS3. Det er irrellevant og har ingen ting med prisen å gjøre, at der finnes dem som kjøper det er greit men det er like fult ikke tvang.

Derfor koster X360 ikke 6000 eller 10000 kr, den koster rundt 2000 kr og PS3 koster rundt 3500 kr, ergo X360 er billigst på pris. Det er som sagt det som er fakta F.

Det blir ikke irrellevant som du sier så fint, når det produktet du har kjøpt, stopper å fungere. Ps3 stopper ikke å fungere.

Og jo, det er ganske fin stor forskjell mellom de tingene jeg drar opp og du drar opp.

Du vet innerst inne selv at de ekstra tingene jeg har tatt med i listen min, gjelder en meget stor antall % av eierne, og det du hiver ifra deg, gjelder absolutt ingen.

Ja, du har valget å kjøpe nettverks boksen og online (ikke ladekabel/batterier), men når så mange ikke har routeren rett ved siden av eller mulighet til å kjøre lang kabel, og fokuset har bare blitt mer og mer på online, så velger jeg å si at det er iallefall en delvis tvang som havner litt midt imellom, og slik som det utvikler seg, vil det tilslutt bli kalt 100% tvang. Flere og flere kjører trådløst, flere og flere kommer seg online og det blir mer fokusert på online i spill, eller at alt skal foregå online.

Jeg selv gikk jo på en smell når jeg først kjøpte 360.. endte jo opp med at jeg måtte ha ladekabel, nett boksen og måtte jo da betale for online. Ingenting av dette visste jeg da jeg først kjøpte den, dumt av meg ja, men føler det er litt sånn i gråsonen av microsoft..oi, der måtte jeg betale mye mer, for å kunne utnytte mer enn 50% av konsollen. Det som folk føler burde være standard idag, er ikke det.

Men forventer ikke at du skal skjønne det jeg sier :) Du er flink til å bare kverulere på alt og være trangsynt. Iallefall slik jeg oppfatter det du skriver overalt her.

Siste innlegg fra meg ;)

Lenke til kommentar

Stopper X360 å fungere hvis du ikke har trådløskort og laddekabel? Hm, for å sitere Raske menn "Det er fullstendig nytt for meg".

At 1 person trenger å kjøpe det vil ikke med andre ord si at de andre 99 (i et eksperiment på 100) trenger å kjøpe det, derav valg og derav at det blir subjektivt hva man trenger, og ikke trenger. Og derav blir det bare tull å si at det er objektivt og det er noe man trenger og igjen ergo konklusjon blir det bare tull å plusse dette på prisen til X360, like mye som det er tull å plusse på surroundannlegg til en PS3, helt totalt tull.

Lenke til kommentar

Ja, greit. Legg på et play&charge-kit til 153,- på prisen fra Gamestop, totalt for en 360 Arcade: 1143,- Det er "bare" 2107,- billigere enn PS3...

Edit: Sleng på Wlan-antenna (700,-) og 5 år med Xbox Live Gold, og 360en er fortsatt billigere.

Man kan krangle ivei om hva man trenger eller ikke trenger, faktum er at valgfriheten er mye større, og prisen mye lavere.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Fornøyd :) Bare jeg har brukt mye mer penger enn 20,- på batterier i løpet av min spilletid med 360 :/ Hvor kjøper du dine batterier? Neida, men ser virkelig ikke problemet med å legge med play & charge kit.

Kjøpte en batterycharger for 75 spenn og en 4 pakk batterier oppladdbare som fulgte da med på kjøpet. Så må da plusse på 75 ,-, ca :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...