Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Det er en god grunn til at shitbox er så billig. Og bare en av de er at man må kjøpe internett for 599,- året. Etter 2 år er den dyrere! Og før neste gen, er den 10 ganger så dyr :)

 

 

BTW; PS3 har soleklart bedre grafikk. Gå inn på Gametrailers.com, og se alle comperison tralierne, og de er ikke fanboys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiai, her var vi bombastiske, svar i samme stilen:

 

GayStation 3 er svindyr, har ingen spill, og multiplatformtitler suger elefanballe på PS3. Alle sammenligningsvideoer på internett viser soleklart at grafikken er elendig på PS3, omtrent som Wii. Det er en skam at de kaller det for HD.

 

 

Nå føler jeg virkelig at vi kom videre i diskusjonen gitt.

 

Xbox Live Gold er ikke et must, men frivillig og koster ca 280,- i året. Man MÅ ikke kjøpe det der det er dyrest vet du.

Lenke til kommentar
Siden alle spill til ps3 er sonefrie så vil jeg tro at det å kjøpe ps3 spill generelt er billigere enn xbox 360 spill? Eller er du uenig thklinge?

 

 

Synes prisnivået er likt mellom PS3 og 360-spill jeg, om du har kilder på store prisforskjeller så ser jeg gjerne det. I tillegg er det mange spill på 360 som er regionfrie, Guitar Hero-serien f.eks.

 

 

Xbox Live Gold er ikke et must, men frivillig og koster ca 280,- i året. Man MÅ ikke kjøpe det der det er dyrest vet du.

At du i det hele tatt blir opphengt i slikt er bare helt utrolig! 280,- året? Finner kun til over 300,-jeg :/ :/ :/

 

 

Jeg er ikke opphengt i noe som helst. €rk kom med et innlegg som bare er ødeleggende for debatten og fikk et svar som passer. Ang. Xbox Live så bruker jeg Maximuscards for amerikanske XBL-poeng og Xbox Live gold-abb. Pr idag koster et kort 42,95 dollar, eller 272 norske blanke kroner. Summen jeg sa over blir faktisk enda billigere, siden kortet gir deg 12+1 mnd, korrigert for bare 12mnd blir summen 251,-

Lenke til kommentar

Her var det mye flis ute å går, synd at det når er såpass varmt i Mai at det er unødvendig. At MS tar betalt for onlinetjenesten er deres valg og foretningsmodul, at det er gratis på PS3 er deres. Å diskutere at det er "unødvendig" er faktisk i selg selv unødvendig for jeg kan garantere at brorparten av dem som diskutere dette kun har PS3 og dermed har null grunnlag å basere seg på for de vet ikke hvordan X360 modulen fungerer, altså med andre ord, et forsøk på å fremheve sin egen konsoll.

 

Å legge til masse tilbehør for å øke prisen på X360 er brukt noen ganger før og er like mye idioti i dag som det var da det begynte, fakta er at X360 er billigere enn PS3. Hvem som er best av de 2 er da selvklart om til envær å bedømme, og har man betalt 4000 for PS3 og er fornøyd så er det klart at man vil synes det er penger vel brukt. Derfor er det bare tull å legge på tilbehør på X360, pris er viktig men ikke så viktig ser det ut til ettersom PS3 selger og det samme gjør X360. Folk kjøper de 2 enhetene, fint.

 

UrgeLoL er derimot inne på noe man kan dra opp, fordeler og ulemper med de forskjellige enhetene. Dessverre er slikt umulig å diskutere da defenders on both sides vil være i strupene før første runde er over.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Synes prisnivået er likt mellom PS3 og 360-spill jeg, om du har kilder på store prisforskjeller så ser jeg gjerne det. I tillegg er det mange spill på 360 som er regionfrie, Guitar Hero-serien f.eks.

 

 

 

 

Ang. Xbox Live så bruker jeg Maximuscards for amerikanske XBL-poeng og Xbox Live gold-abb. Pr idag koster et kort 42,95 dollar, eller 272 norske blanke kroner. Summen jeg sa over blir faktisk enda billigere, siden kortet gir deg 12+1 mnd, korrigert for bare 12mnd blir summen 251,-

Men nå er da alle PS3 spill sonefrie. Noe som jeg vill si er bedre enn kun noen.

 

Står at det funker worldwide, gjør det det? Da er det hvertfall bedre enn jasper og de andre sidene.

Lenke til kommentar
360 er langt fra "like dyrt" som PS3. Man _må_ ikke ha "nettboks" (antar du mener WiFi-adapteret) eller play & charge kit.

 

 

Sitat meg selv: Så de er like dyre for oss som har trådløst nett og setter pris på å lade opp kontrollen og ikke må skifte batteri hele tida.

 

 

p.S Selvfølgelig er det positivt at du kan velge :) er ikke alle som vil ha trådløst og trenger ladekabel fks.. Men for oss som vil ha det, så er det hipp som happ i pris.

Lenke til kommentar
Sitat meg selv: Så de er like dyre for oss som har trådløst nett og setter pris på å lade opp kontrollen og ikke må skifte batteri hele tida.

 

 

p.S Selvfølgelig er det positivt at du kan velge :) er ikke alle som vil ha trådløst og trenger ladekabel fks.. Men for oss som vil ha det, så er det hipp som happ i pris.

 

Det får så være dine foretrekninger, men å dra det frem som et objektivt synspunkt blir bare feil, det blir enda mer feil å forsvare dette klart subjektive synet med et hint av at det faktisk er objektivt.

 

Det stiller fremdeles ikke X360 som noe "dyrere" alternativ, om man velger konsoll ut etter addons fremfor spillene så er man langt ute å kjører.

Lenke til kommentar
Du kan jo ha kontrollen koblet til ledningen hele tiden på PS3. Da slipper du faktisk å kjøpe enda en kontroll! Noe du må viss du vill ha tråd på 360. Her er valget enkelt.

 

Den ledningen er jo bare 1 meter lang ca. Da må du ganske nærme, men det er vel fortsatt en ledning. De fleste spillere skaffer seg flere kontrollere enn én, og da er det jo igjen kjekt å ha et billigere alternativ enn standard kontrolleren, pluss at ledningen er lengre på 360, så valget er ikke fullt så enkelt.

 

Problemet med batterier er ikke tiden det tar å lade, men de har en lei vane med å avbryte spillingen når du helst ikke vil det :)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar

Her har du da strengt tatt valget. Vill du spile med kabel å ha evig spilletid, koblet til kabelen (regner med at alle har en eller annen mini usb kabel som er lengre hjemme?). At man kjøper flere kontroller er da totalt irrelvant for denne diskusjonen? Hva om man faktisk ikke kjøper flere? Da er det greit å måtte slippe å kjøpe en kontroll til fordi man ikke har lyst å kjøpe batterier. Selv har jeg 3 sixaxis, 1 chillstream og 2 DS3. Som kan lades fra pcen, noe som gjør at jeg alltid har batteri. På 360 har jeg 2 kontroler, som jeg må bytte batterier på. Da det ikke fulgte med play & charge kit. Hvorfor følger ikke det med egentlig? Hvem er det som kun spiller på de 2 batteriene som fulgte med kontrollen, så legge fra seg hele maskinen?

Lenke til kommentar

Selv har eg x-antall kontrollere til 360`en og 3 oppladebare pakker. Sørger alltid for at minst 1 av disse er fulladede til enhver tid, slik at det bare er til å bytte på flekken om man går tom :)

 

På PS3 har eg 1 DS3 og den orginale sixaxis. Sistenvnte er stort sett alltid klar for bytte derso, DS3 går tom.

Lenke til kommentar
Aiai, her var vi bombastiske, svar i samme stilen:

 

GayStation 3 er svindyr, har ingen spill, og multiplatformtitler suger elefanballe på PS3. Alle sammenligningsvideoer på internett viser soleklart at grafikken er elendig på PS3, omtrent som Wii. Det er en skam at de kaller det for HD.

 

 

Nå føler jeg virkelig at vi kom videre i diskusjonen gitt.

 

Xbox Live Gold er ikke et must, men frivillig og koster ca 280,- i året. Man MÅ ikke kjøpe det der det er dyrest vet du.

 

Viser at du er en fanboy

Lenke til kommentar

Jeg mener helt klart at 360 har best grafikk. I samtlige sammenligninger jeg har sett, har Xbox 360 litt mer detaljer i grafikken enn hva PS3 har. Se f.eks her:

Xbox

orange3.jpg

 

PS3

orange3_2.jpg

 

Samme ser man her:

360

orange5.jpg

 

PS3

orange5_2.jpg

bildene er hentet fra denne testen

 

Teksturene er helt klart mer utydelig på PS3 enn 360. Xbox 360 har ofte bedre skyggelegging og mer naturlige farger.

 

Men hvorfor er PS3 dårligere enn 360? På papiret er PS3 vannvittig mye bedre enn 360. Og det er blant annet det som er problemet. PS3 har 7 prosessorkjerner. I tilleg er det vanskelig å programmere for PS3. Da er det enda vanskeligere å programmere et spill som utnytter alle 7 kjernene. I tillegg er grafikkprosessoren ikke den mest egnede til en spillkonsoll. Kort sagt, i rå regnekraft er PS3 raskere enn 360, men i spill vil nok 360 ha forspranget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...