Gå til innhold

Passer waterchill til cheiftec-kabinett?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har prøvd det? Tenkte om det var plass under hardisbrønnene, eller så må den på utsiden og det ser ikke så bra ut :p eller oppi toppen. Det er et Chieftec Miditower. Så den har ikke et slikt stor rom over strømforsyningen.

Går det an å skjære vekk den nederste hardiskholdetingen? For å få plass.

Nå vil jeg også komme inni i vannkjølingsklubben :) Stemmer det at slik UV-olje i systemet ødlegger pumpa?

Mvh Thomas

Edit: kabinett-type

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener at du skal ha en Radiator liggendes under Chieftec harddisk-skuffen så går det FETT! Har det selv. Black Ice Extreme Radiator +120mm Papst vifte og AquaBee UP 1000 pumpe. Radiatoren må ligge, altså være plassert horisontalt. Plasert horisontalt fungere radiatorer også bedre. (kanskje litt teoretisk, men sant) Så du må røske frem stikksaga og lage et passende hull.

Lenke til kommentar

takk får raske svar!

Jeg tror jeg skrur/brekker ut den hardisksaken. Er ikke helt hendig med bore/sage verktøy. Har dem ikke heller :D

Kommer sikkert tilbake når det gjelder festing av radiatoren, hvis det ikke viser seg å være så lett at jeg klarer det selv :)

Lenke til kommentar

yeah, gjett hvem som vant waterchill++ på 3dfxcool konkurransen på tg..? nei, ikke bondevik, MEG!

Løpe opp i korridorene under tribunen (var midt på natta.. lys..) og mekke :D rive ut hele greia nederst i chieftec'en ja.. funker fett med henda.. Vi hadde det gøy den natta ihvertfall 8)

Selges gfx og chipsett blokker til waterchill separat? (nei, gidder ikke sjekke)

Lenke til kommentar
så du var en av de klysene som vant mitt waterechill sett...skamme deg skulle du :yes:  :D

klyse? :D

Var noen utrolig frekke stygge vestkant tolvåringer som kom mens vi mekka vannkjølinga mi.. :wink: Mer irriterende og/eller frekke mennesker skal du lete lenge etter.. Vi var så (<->) langt fra og slå til en av de... :grumpy: Hadde det ikke vært for at vi hadde blitt hevet ut.. :roll: hehe

Og enda litt mer off topic, hvorfor i "¤& begynner system og kjøre 100% cpu kraft når jeg runder 2.4 med min 1.8? (irritert,,)

Lenke til kommentar
Kanskje litt dumt spørsmål, men; siden kjøleblokka er festa til hovedkortets fire hull. Må man da ta ut hovedkortet hver gang man skal løsne blokka?

Med mindre du lager et hull på baksiden av hovedkortplaten, ja.

Kjapt svar :smile: . Et slikt hull er jo et alternativ...

Lenke til kommentar
har tenkt på waterchill selv.... bare at jeg legger til 7,6m nedgravd kobberkveil også.....

Btw, hvor mange meter slange følger det med? Og hvilken dimensjon må jeg ha på de hvis jeg trenger mer?

1m 10mm

og 1m 12mm

Lenke til kommentar
er det ikke sånn hurtigkoblings dritter da? (skal kjøre det sånn at jeg har delinga mellom VPU, og pumpe. Skal ha 2 slanger ut til radiatoren i hagen (en inn + en ut))

Eller mente du at ID var 10mm og OD var 12mm?

det er hurtigkoblinger på pumpa og blokka,men den ene koblingen på pumpa er 12mm og resten er 10(od).vet ikke hva id er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...