Gå til innhold

Adsl turbo 16mb.. DNS trøbbel...

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan hjelpe meg.

Prøvd å få til static ip, eller hva det heter.

Problemet er at alle dns-adressene jeg prøver funker ikke når jeg vil surfe på nettet. Funker med en gang jeg bruker automatiske innstillinger. Morsomt nok så øker hastigheten på torrent-nedlastinger enormt når jeg bruker statisk ip. Btw, finnes lovlige torrents og, bare så ingen begynner med moralpreker. Ikke frekt ment altså.

Jeg har prøvd de fleste jeg finner på nett, inkl de adressene jeg finner på telenors egne sider. Nettleseren vil ikke fungere hver gang jeg skifter manuelt..

Jeg fant noen adresser på freakforum, kom over de tilfeldig. Men de fungerte ett par dager før nettleseren klikket igjen.

Så her sitter jeg som ett spørsmålstegn.

Er det noen her som kan gi meg DNS adressene? Eller evt hjelpe meg med å finne ut hva i huleste jeg gjør feil.

Begynner å bli mektig provosert da det funket fint med bra hastighet på alt. Inkludert tester, som låg på 10-15mb/s som nå låg på 3-6mb/s...

Alt fungerer ok, men med redusert hastighet utenom nettleser selvfølgelig. Torrent nedlasting ligger på maks 30kbs. Etter jeg skiftet dns adressene liggerg det på alt ifra minimum 200, men pleide å ligge på 400-800 og opp til 1,4Mbs.

Jeg har ikke glemt at dette har med hvor mange som seeder, men jeg kan skifte nå og hastigheten går fra 20Kbs som den ligger på nå med originale innstillingene, til 100-400Kbs rett etter jeg har skiftet.

Håper noen kan gi meg adressene da telenor skal ha en formue viss jeg ringer. Og jeg finner ikke noe på nett som nettleseren vil akseptere. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rekner med det, men ip adressa jeg bruker er ikke 10.0.0.1 , har brukt 137 som siste tall.

Følgte portforward's oppskrift.

Prøvde litt etter jeg postet tidligere, fungerte da.. Men etter en stund så klikket nettleser igjen. Dette skjer hver gang. Jeg restarta pcen ett par ganger, så de innstillingene var i bruk en stund før det klikket.

Lenke til kommentar

Betyr ikke noe om jeg laster ned torrent.

Har zyxel hwt-f3 eller noe i den duren. Er det noe dritt? Har enda angrefrist på det. :p

Men jeg sjekket dette, routeren skal takle langt flere connections enn hva "programmet jeg bruker" bitspirit bruker.Har og sjekket router status, står cpu bruk og minne. Den er såvidt belastet, 16%. Den var på 85% en gang, men da fungerte alt fint. Men kan vell ikke si at dette har skylden da det ikke har noe å si om jeg laster torrent.

Jeg finner ikke en sammenheng, nettet kan være belastet og alt fungerer helt bra. For å kun bruke alt til kunn nettleser å det klikker.

Kan nevne at jeg belastet nettet mye i dag, med automatiske innstillinger. Fikk god hastighet for første gang på en torrent. Alt fungerte helt bra. Men ikke så bra som med åpen port osv.

Kanskje det kan ha noe med at mottakeren jeg bruker på pcen ikke er noe god? Men hvorfor bare nettleser som ikke vil fungere. :p

Takk for hjelpen\forslagene så langt. :) Har du noen andre ideer, eller tror du enda det kan ha med at routeren blir overbelastet?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...