poe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 I det siste har jeg sett en del innlegg som direkte omtaler andre forumbrukere som idiot, dust, osv.Uttrykk som ", men det er jo som å banne Apple-kirka." Skjønner ikke at Norge kanvære så sjukke i hodet at de gidder å betale for bruk av MS-programvare. Linux er og forblir for nerder. Det å konstantere egne subjektive meninger som sterke fakta. Innlegg som Linux/Windows/Mac FTW/suck/rulez. Alle slike innlegg er totalt meningløse, og kan opparbeide seg mange meningsløse innlegg og skape en amper og utrivlig tilstand her på forumet. Hvorfor blir ikke alle slike innlegg moderert og slått hardere ned på? Hei! Personangrep som de eksemplene du kommer med er en uting og ikke anstendig opptreden i en diskusjon. Det er bare til å rapportere dem så skal vi ta oss av dem. Rapporterer du noe og det ikke blir gjort noe med så send meg gjerne en e-post på [email protected]. Når det gjelder Diskusjon.no og retningslinjer så kan vi ta en analogi til fotballkamp. Det må eksistere spilleregler for at kampen skal fungere og de felles reglene må man følge. Alle liker kanskje ikke offside-regelen, men når man deltar i kampen så må man værsågod følge dem. Så får man heller ta en diskusjon på om reglene bør endres eller ikke. Tja, hvordan kan jeg gjøre det, når mine tråder blir stengt og/eller slettet? Man kan selvfølgelig diskutere reglene, greit, men man må også være åpen for å diskutere moderatorkulturen her inne. Hos enkelte er det blitt en ukultur. Og reglene i en fotballkamp er langt fra så vage som reglene her på forumet, og du kan jo selv se at man klager på dommeren i så og si hver kamp, noen ganger uten grunn, men mange ganger helt berettiget. Dette er profesjonelle folk som har en utdannelse, og betalt for jobben de gjør, men ennå gjør de feil i hver eneste kamp. Og de har enkle, klare regler å forholde seg til. Her på forumet, er noen regler veldig vage, og kan tolkes i hytt og pine, og "dommerne" er selv spillere som deltar i kampen. Ja, du sa det selv... Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kan du ikke komme med noen konkrete tilfeller da poe? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Vel, om du er et offer for det vil en klage fort løse problemet. Om en klage ikke gjør det betyr det at ledelsen er enig i avgjørelsen. Tja, hvem taler min sak? Kun jeg selv. I en drømmeverden hadde det nok latt seg gjøre å få en rettferdig behandling, men ikke i det virkelige liv. Hvorfor tror du vi har tillitsvalgte? Nettop for å påse at regler blir fulgt, og at hver enkelt arbeidstaker skal få en rettferdig og verdig behandling. Her er det nestleder, sammen med leder som avgjør ene og alene et utfall i enhver sak. Man kan ønske og tro det, men det kommer aldri til å bli avsatt noen rettferdig dom når sammensetningen er slik. Er det slik å forstå at får du medhold, er det rettferdig. Får du mothold, er det urettferdig.. også snakker vi ikke om saken, og regelbruddet hva det måtte være? Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Vel, om du er et offer for det vil en klage fort løse problemet. Om en klage ikke gjør det betyr det at ledelsen er enig i avgjørelsen. Tja, hvem taler min sak? Kun jeg selv. I en drømmeverden hadde det nok latt seg gjøre å få en rettferdig behandling, men ikke i det virkelige liv. Hvorfor tror du vi har tillitsvalgte? Nettop for å påse at regler blir fulgt, og at hver enkelt arbeidstaker skal få en rettferdig og verdig behandling. Her er det nestleder, sammen med leder som avgjør ene og alene et utfall i enhver sak. Man kan ønske og tro det, men det kommer aldri til å bli avsatt noen rettferdig dom når sammensetningen er slik. Er det slik å forstå at får du medhold, er det rettferdig. Får du mothold, er det urettferdig.. også snakker vi ikke om saken, og regelbruddet hva det måtte være? Nei, les en gang til. Er det fremdeles uklart så vær litt mer konkret neste gang du spør. Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Kan du ikke komme med noen konkrete tilfeller da poe? Når man blir utestengt og egentlig ikke bryr seg om det, der og da, glemmer man gjerne postene som dette forekom i. Men sist jeg ble utestengt, var det pga. en signatur som ikke falt i smak hos vedkommende som utestengte meg. Signaturen inneholdt ingen personangrep, men en generell kritikk av moderering her på amobil. Ble truet med å slette den, men måten han truet meg på, fikk meg iallefall lyst til å ha signaturen min stående. Så mannen stengte meg ute, i 30 dager, og klage ble sendt, hørte ikke et pip fra forumstyret. Regelen jeg hadde brutt, var den om å etterkomme enhver moderators oppfordring, uansett hvor patetisk det må være. Her er tråden som ble stengt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085309&hl= Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Du har enda ikke klart å komme med noe konkret eksempel fra tidligere hendelser i denne tråden, og denne tråden startet jeg da jeg mente moderatorer var alt for snille, så dette blir OT i det uendelige. Om du mener moderatorer er for strenge, start en egen tråd rundt det. Du kommer ikke en gang med noen konkrete eksempler på hvor du mener grensene bør gå før man skal bli moderert, som kunne vært mer konstruktivt i denne tråden, så for meg høres det kun ut som syting. Endret 18. mars 2009 av tamarin Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Du har enda ikke klart å komme med noe konkret eksempel fra tidligere hendelser i denne tråden, og denne tråden startet jeg da jeg mente moderatorer var alt for snille, så dette blir OT i det uendelige. Om du mener moderatorer er for strenge, start en egen tråd rundt det. Du kommer ikke en gang med noen konkrete eksempler på hvor du mener grensene bør gå før man skal bli moderert, så for meg høres det kun ut som syting. Tja, for meg høres det ut som syting det du poster Og hvordan skal jeg starte egen tråd, når trådene mine blir steng og slettet? Av de samme moderatorerne hver gang. Nei, his du vil diskutere regler og moderering, så må du også tåle å høre motsatt mening enn det du har, uten å kalle det syting. Endret 18. mars 2009 av Alastor "Usaklig" går på person istedenfor sak, og er derfor fjernet. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kan du ikke komme med noen konkrete tilfeller da poe? Når man blir utestengt og egentlig ikke bryr seg om det, der og da, glemmer man gjerne postene som dette forekom i. Men sist jeg ble utestengt, var det pga. en signatur som ikke falt i smak hos vedkommende som utestengte meg. Signaturen inneholdt ingen personangrep, men en generell kritikk av moderering her på amobil. Ble truet med å slette den, men måten han truet meg på, fikk meg iallefall lyst til å ha signaturen min stående. Så mannen stengte meg ute, i 30 dager, og klage ble sendt, hørte ikke et pip fra forumstyret. Regelen jeg hadde brutt, var den om å etterkomme enhver moderators oppfordring, uansett hvor patetisk det må være. Her er tråden som ble stengt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085309&hl= Det var nok mye mer enn det, poe.. vi snakker om trasshandlinger. Og mange av dem. Men nå synes jeg dotten har kommet med et utspill som sier det meste, og det er på tide å roe ned litt her. Dotten har sagt det slik det er. Og svært saklig. Nå synes jeg vi skal gi ordet videre til andre, deriblant trådstarter.. EOD. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Du har enda ikke klart å komme med noe konkret eksempel fra tidligere hendelser i denne tråden, og denne tråden startet jeg da jeg mente moderatorer var alt for snille, så dette blir OT i det uendelige. Om du mener moderatorer er for strenge, start en egen tråd rundt det. Du kommer ikke en gang med noen konkrete eksempler på hvor du mener grensene bør gå før man skal bli moderert, så for meg høres det kun ut som syting. Tja, for meg høres det ut som syting det du poster Og hvordan skal jeg starte egen tråd, når trådene mine blir steng og slettet? Av de samme moderatorerne hver gang. Nei, his du vil diskutere regler og moderering, så må du også tåle å høre motsatt mening enn det du har, uten å kalle det syting. Greit nok at du og sikkert mange andre synes det, men kommer med konkrete eksempler som andre kan forholde seg til, jeg har ikke stort å forholde meg til til det meste du sier, ikke hva som stod i signaturen, eller hva du legger i å bli truet. Om du får en spesifikk beskjed om å endre noe, er det like greit å gjøre det først, og deretter ta det opp med moderatorer eller på tilbakemeldinger om du ikke får noen tilbakemelding på eventuell PM eller ønsker å diskutere dette med andre. For all del, kan gjerne støtte deg i din sak, og har stilt meg veldig objektiv til det du har skrevet, men uten å ha noe å forholde meg til så blir det vanskelig å ta dette som konstruktiv kritikk til moderering av forumet og i det heletatt ta noen side. Forventer ikke at noen skal være enig i mine meninger om det jeg skrev i førsteposten, men ønsker å høre andres synspunkter på det. Som sagt; jeg har ikke noen rett til å diktere hva andre mener er rett eller galt, og forventer selv at andre skal godta mine meninger selv om de ikke er enige i det jeg mener, akkurat som jeg må få lov til å la andre ha sine holdninger og meninger. Alikevel må man kunne diskutere sammen på en saklig og konstruktiv måte, fanatiske holdninger til politikk, religioner, osv. kan lett føre til en krig, også på forum som dette hvor man har høy anonymitet og som regel deltar i saker man interesserer seg sterkt for. Endret 18. mars 2009 av tamarin Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Kan du ikke komme med noen konkrete tilfeller da poe? Når man blir utestengt og egentlig ikke bryr seg om det, der og da, glemmer man gjerne postene som dette forekom i. Men sist jeg ble utestengt, var det pga. en signatur som ikke falt i smak hos vedkommende som utestengte meg. Signaturen inneholdt ingen personangrep, men en generell kritikk av moderering her på amobil. Ble truet med å slette den, men måten han truet meg på, fikk meg iallefall lyst til å ha signaturen min stående. Så mannen stengte meg ute, i 30 dager, og klage ble sendt, hørte ikke et pip fra forumstyret. Regelen jeg hadde brutt, var den om å etterkomme enhver moderators oppfordring, uansett hvor patetisk det må være. Her er tråden som ble stengt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085309&hl= Det var nok mye mer enn det, poe.. vi snakker om trasshandlinger. Og mange av dem. Hehe... Trasshandlinger? Hva legger du i trasshandlinger? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det jeg prøvde å dra frem en diskusjon rundt ser ikke ut til å ha ført noen vei, da hverken moderatorer eller andre har noen synspunkter rundt det jeg prøvde å starte en diskusjon rundt så kan dere like godt stenge denne tråden for min del. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 På grunn av gjentatte utskeielser og "offtopic" tillater jeg å minne om trådens førstepost som inneholdt følgende: I det siste har jeg sett en del innlegg som direkte omtaler andre forumbrukere som idiot, dust, osv.Uttrykk som ", men det er jo som å banne Apple-kirka." Skjønner ikke at Norge kanvære så sjukke i hodet at de gidder å betale for bruk av MS-programvare. Linux er og forblir for nerder. Det å konstantere egne subjektive meninger som sterke fakta. Innlegg som Linux/Windows/Mac FTW/suck/rulez. Alle slike innlegg er totalt meningløse, og kan opparbeide seg mange meningsløse innlegg og skape en amper og utrivlig tilstand her på forumet. Hvorfor blir ikke alle slike innlegg moderert og slått hardere ned på? Ber om at vi kommer tilbake til hva diskusjonen opprinnelig gjelder og begrenser offtopic til et absolutt minimum. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Generelt sett kan jeg si at det er fordi vi ikke ser de. Om du mener et innlegg er over grensen for useriøst og/eller angriper andre personer, kan du trykke på rapporteringsknappen, da vil vi ihvertfall bli gjort oppmerksom på at det er slike innlegg der. EDIT: Jeg kan også si at INGEN som klarer å forholde seg til forumets retningslinjer (de man aksepterer å følge ved å registrere seg her) vil miste tilgangen til forumet. Nå må du ikke lyve i forumet. Jeg tok personlig kontakt med Tom Waits for Alice angående en PM. Der jeg ble kalt for tulling, uprovosert.. Responsen var: Der er ikke NOK for en advarsel. I min teori har dere en stalkingliste. Der dere "tråd"følge enkelte brukere. Hvem modererer Moderatorene? Mitt forslag er at vi har en 4mnds periode for moderator(er), og hver fjerde mnd må de stille til et nytt valg. Endret 18. mars 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Moderatorene er her først og fremst å sørge for at spillet fungerer skikkelig og at folk forholder seg til spillereglene. Takler man på mann fremfor ball så blåses det i fløyten og man reagerer i henhold til de føringer som er gitt. Det være seg tilsnakk, gult kort eller rødt kort. Dere sensurer enkelte bruker som yter sterke meninger. Dere overser personsangrep som er populistiske. Moderator vurdering i form for kamerateri. Og det beste er; Brukerne har ikke lov å kritisere modereringen... Som Youtube: Se filmen hos Youtube Det er ingen fairspill når dommeren har bestemt seg. Endret 18. mars 2009 av Vaio Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Da trådstarter flere ganger har bedt om at folk holder seg til topic, og tilslutt bad om stenging grunnet off-topic, har den originale tråden blitt flyttet ut som en egen tråd. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Og det beste er; Brukerne har ikke lov å kritisere modereringen...Dette er ikke korrekt i det hele tatt.Det som ikke er lov er å ta diskusjonen om hvordan modereringen skal utføres eller spørsmål om hvorfor den blir utført da tråder skeier ut med et annet tema en det som egentlig blir diskutert og det er ikke bra for dette forumet når en kaprer andre sine tråder med et annet tema en det som egentlig skulle ha vært diskutert. Derfor tar en slik spørsmål via PM eller lignende. Så det medfører ikke riktighet at det ikke er lov til å diskutere ting. Lenke til kommentar
poe Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Og det beste er; Brukerne har ikke lov å kritisere modereringen...Dette er ikke korrekt i det hele tatt.Det som ikke er lov er å ta diskusjonen om hvordan modereringen skal utføres eller spørsmål om hvorfor den blir utført da tråder skeier ut med et annet tema en det som egentlig blir diskutert og det er ikke bra for dette forumet når en kaprer andre sine tråder med et annet tema en det som egentlig skulle ha vært diskutert. Derfor tar en slik spørsmål via PM eller lignende. Så det medfører ikke riktighet at det ikke er lov til å diskutere ting. Det hadde vært helt greit at han som ble moderert fikk kommentere modereringen, slik at han også fikk frem sitt syn. Slik det er nå, kan moderatorene totalt overkjøre hvem som helst, og det får ingen konsekvenser for de som missbruker makten sin. Og det er det mange eksempler på, her i forumet. Man kan vrenge å vri på nesten alt til sin fordel, noe enkelte moderatorer ikke nøler med å gjøre. Og så påstår de etterpå, i en annen tråd at vedkommende er trassig, bare fordi vedkommende er uenig i moderatorens syn. For å si det mildt, er dette en høyst merkelig praksis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg