Gå til innhold

Gammel pc til en slags mediasenter

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Fujitsu Siemens laptop jeg tenkte jeg skulle teste ut som en såkalt mediesenter.

Mulig jeg er optimist her nå altså..hehe, er en amd 2000, 1.9 ghz, 256mb ram. Er det noe muligheter for å få den til å bli no mediesenter? Jeg har lagt inn xp med mediesenter, og OS funker fint, helt til jeg starter mediesenteret, da blir skjermen helt vridd, ser lissom ikke noe bilde. Så jeg må trykke ctrl-alt-del for å få stoppet den.

Det som er clue her, er at skal koble pc til tv'n, streame av filmer/musikk/bilder fra pc'n i kjeller'n. Noen som har noe forslag på hva jeg kan gjøre..

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en gammel Fujitsu Siemens laptop jeg tenkte jeg skulle teste ut som en såkalt mediesenter.

Mulig jeg er optimist her nå altså..hehe, er en amd 2000, 1.9 ghz, 256mb ram. Er det noe muligheter for å få den til å bli no mediesenter? Jeg har lagt inn xp med mediesenter, og OS funker fint, helt til jeg starter mediesenteret, da blir skjermen helt vridd, ser lissom ikke noe bilde. Så jeg må trykke ctrl-alt-del for å få stoppet den.

Det som er clue her, er at skal koble pc til tv'n, streame av filmer/musikk/bilder fra pc'n i kjeller'n. Noen som har noe forslag på hva jeg kan gjøre..

Takk takk :)

Synes det høres ut som det kan bli litt tynt med krefter til XP m. mediacenter om du har 256MB ram. Du kan prøve LiveCD'en til XBMC

fra http://xbmc.org/download/ som du brenner ut på cd og booter med. Siden den er basert på en ganske nedstrippa Linux så burde den funke bedre med minnet du har tilgjengelig. Ellers så finnes det vel LiveCD utgaver av MythTV (flere utgaver) Freevo og My Media System såvidt jeg kunne finne på google. En større utfordring blir det jo å få noe furnuftig lyd utav det. Er vel neppe en koaks/optisk digital utgang på lappisen

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...