direkte Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvis jeg skal jobbe i England, må jeg ordne med noen papirer eller noe da? Må vel ordne meg personnummer der? Lenke til kommentar
vlada Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du trenger ikke mye papirer for å jobbe in England, men du trenger "National Insurance" nummer. Det er ganske lett, du ringer et nummer (kan ikke det utenatt, men det er ikke vanskelig å finne ut av det) og får en time på et kontor, og du får beskjed hva du skal ta med deg av papirer. Om jeg ikke husker feil så var det pass, papirer som beviser bosted og jobb. Sannsynligvis må du også skaffe britiks bankkonto. Det er litt vanskeligere enn det er i Norge. Før du drar til England bør du skaffe deg et brev fra Banken din i Norge som kan anbefale deg som kunde (gjerne hvor lenge du har vært hos dem, at du ikke har noe inkasso osv). Jeg tror du også trenger brev fra arbeidsgiveren din. Lenke til kommentar
Dolt Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 papirer med bevis på bosted er bankutskrifter eller telefonregning for fasttelefon. stiller du opp med bostedsbevis fra den norske staten sender de deg hjem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå