Foxtrot-1 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har problemer med det trådløse nettverket da jeg ikke klarer å få min 20mbit linje trådløst.. Jeg skjønner jo at en trådløst g nettverk ikke klarer å frakte 100%, i tillegg kommer en kryptering som sinker. Men jeg får maks 10mbit over det trådløse, mens den viser 20mbit over kablet nettverk. Routeren er en ny jensen router (n standard ett eller annet). har også prøvd både d-link og netgear uten hell. Er det i det hele tatt mulig å få utnyttet en 20mbit linje over et trådløst g nettverk, eller burde jeg heller bare nedgradere linja? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Du bør ha 11n dongle på PC for å utnytte hele båndbredden. Da vil du kunne få ca 6 ganger høyere overføreingshastighet. 11g yter typisk 10-15Mbit ved bra signal. Lenke til kommentar
Foxtrot-1 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Det var det jeg var redd for. da nedgraderer jeg linja. et usb-nettverkskort kommer bare til å være i veien:(.. takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå